Opdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Mettemus

blomst84 skriver:

Hej Mette.

Det lyder da som om i har haft en rigtig baby-hygge-ny viden dag  og hvor er det dejligt at jeres lille dreng i maven har det perfekt og trygt i maven  håber selvfølgelig han vender sig med snuden nedad meget snart så du slipper for evt. kejsersnit... ligger han med hovedet opad eller hvordan? eller er det rumpen som ligger i bækkenet?

Jeg er altså også virkelig misundelig på det med mødregruppe og SP  det er da så dejligt du allerede kan møde dem alle sammen og se dem med maver på  Føler mig som Carina også skriver, som den eneste gravide i denne her kommunen  men mon ikke det alt sammen løser sig når jeg har født 

Rigtig god weekend og dejligt med barsel på tirsdag  

Knus Sabrina 35+1  

Hej

Ja han ligger med hovedet oppe ved solar plexus. Det føles som om han prøver at vende sig, men at han ikke kan komme til for mine ribben. Håber på akrobatiske øvelser af dimensioner inden torsdag.

Jeg føler mig faktisk også ret heldig med både mødregruppe og sundhedsplejerske. Det giver en rigtig god ro at kende sundhedsplejersken og at have muligheden for at få stillet nogle praktiske spørgsmål - fx om baby må sove ude osv.

Og mødregruppen er også super simpelthen fordi det er rart at have nogen at snakke baby med som er i samme situation. For selv om veninderne er søde og spørger en masse, er det begrænset hvor meget de gider høre på i længden

Hvordan går det ellers? Nu er det ikke længe til - under en måned!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Mettemus

Sofia skriver:

Dejligt med en opdatering, juhuu Lyder som nogle rigtig gode oplevelser du har haft både med sundhedsplejersken og den studerende. De 1.5 time med snak om fødslen, er det fordi du er så heldig at bo på Frederiskbjerg du får det, eller mon jeg er ligeså heldig? Jeg har heller ikke planlagt at vi skal købe ekstra fødselsforberedelse. Jeg må simpelthen have sovet gevaldigt i timen, hvilket jeg er helt pinlig over, men jeg har misset at den lille vender forkert. Det er jeg ked af på dine vegne. Håber virkelig de kan vende ham eller at han selv vender sig!! Krydser alle mine fingre!

Dejligt at han har normal vægt, selvfølglig er det altid bedre at de vejer for meget fremfor for lidt, men stadig, ikke så sjovt hvis man skulle føde en kæmpe baby på 5 kilo eller noget

Knus til dig og YES snarlig barsel, hvor er det fedt!!!

Ja, det er desværre geografi alene der afgør alt det der med sundhedsplejerske, fødselssamtale og gravidgruppe. Det er et forsøg de kører - jeg forstår ikke helt pointen, for jeg kan ingen ulemper se ved det overhovedet, og de økonomiske udgifter er vel de samme i forbindelse med mødregruppe om man så mødes før eller efter man har født? Vi aftaler det jo selv og uden om jordemorcentret.

Anmeld

14. december 2010

Mettemus

18januar/kats skriver:

Hej Mette. Lyder dejligt med et nyt, forfriskende og givtigt jordemoderbesøg. Tror bare at man må konstatere at der er vildt stor forskel på de besøg - og så er det jo skønt når ,man rent faktisk får noget ud af det og føler sig i gode hænder! Og i det hele taget meget dejligt med en gennemsnitsstørrelse - men han må jo lige få vendt sig rigtigt.. og det skal han nok nå. Du må ikke være nervøs over kejsersnit - det er jo kun hvis han ikke finder vej og de ikke kan vende ham…  og de vælger det jo kun hvis det er det bedste for jer!

Jeg tror slet ikke vi får besøg af en sundhedsplejerske, før efter fødslen og det samme med mødregruppen… selvom jeg synes, at det er ret fint, at man lige har hilst på hinanden inden verden ser anderledes ud! Du er heldig!
God weekend retur og uhhhhhh nedtælling til barsel på tirsdag... dejligt!!

Tak, jeg føler mig også rigtig heldig 

Det er nemlig rigtig rart at møde mødregruppen inden - så kan man også lige få snakket tanker i forbindelse med fødsel igennem. Det kan man selvfølgelig også hos jordemoderen, men det er rart og uforpligtende på denne måde. Det er rigtig rart at få den der "jamen så er det jo ikke bare mig der er helt forkert på den" eller "har i det også sådan at...". Lidt som her - alle de lavpraktiske ting som man ikke lige spørger lægen eller jordemoderen om. Gir' det mening - for det blev vist lidt noget rod...

Anmeld

14. december 2010

Mettemus

piadas skriver:

Uhh, hvor er du heldig! Jeg har "først" barselsorlov om to uger. Synes tiden går ALT for langsom - jeg glæder mig SÅ meget til at gå på barsel.

Hvor er det træls, at han vender forkert. Jeg håber, han når at vende sig inden, for man hører jo nogle gange, at det godt kan gøre ondt med de der vendingsforsøg. Jeg tænker også, at det må være ubehageligt for baby, men de gør selvfølgelig ikke noget, der kan være skadeligt for mor og baby!

Jeg har overhovedet ikke styr på selv, hvordan hun vender, for jeg synes hun roterer konstant. Hun skifter mellem at sparke forneden på min blære, foroven på mine ribben eller i siden. Nogle gange kan det også være midt på maven. Hmm, gad vide hvordan navlestrengen ser ud, når hun kommer ud! Jeg er jo også flergangsfødende, så er det vist noget med, at baby nogle gange først ligger sig fast lige inden fødslen, så vidt jeg husker?!

Ellers var det da dejligt for dig at komme ind til en jdm., der var til at tale med og som lyttede. 

Og så er jeg altså også lidt misundelig på, at du allerede har mødt din mødregruppe. Jeg har heller ikke mødt min endnu, så det lyder til at du bor i den rigtige kommune!

Ja, har også set sådan et vendingsforsøg i TV og det ser rigtig ubehageligt ud. Håber han vender sig helt af sig selv - det er nok rarest for alle

Mht hvordan din vender - er der ikke også noget med at de vender sig senere anden gang?

Og ja, det er virkelig rart at have mødt mødregruppen allerede. Det går bare super godt, så de er dejligt.

fra Mette som nu officielt er på barsel

Anmeld

14. december 2010

blomst84

Mettemus skriver:

Hej

Ja han ligger med hovedet oppe ved solar plexus. Det føles som om han prøver at vende sig, men at han ikke kan komme til for mine ribben. Håber på akrobatiske øvelser af dimensioner inden torsdag.

Jeg føler mig faktisk også ret heldig med både mødregruppe og sundhedsplejerske. Det giver en rigtig god ro at kende sundhedsplejersken og at have muligheden for at få stillet nogle praktiske spørgsmål - fx om baby må sove ude osv.

Og mødregruppen er også super simpelthen fordi det er rart at have nogen at snakke baby med som er i samme situation. For selv om veninderne er søde og spørger en masse, er det begrænset hvor meget de gider høre på i længden

Hvordan går det ellers? Nu er det ikke længe til - under en måned!!!!

Så har han bare og vende sig inden torsdag skal du så scannes der eller hvordan? Og må jeg spørge HVORDAN vender de baby i maven ? Men glæder mig til en opdatering på hvad de siger og håber som du ønsker en normal fødsel. Jamen her går det okay, var til JM i dag og alt var fint, dog stadig en lidt lille baby, men ikke noget alarmerende og ja så er jeg ved at være klar til fødslen, har pakket tasken og fået styr på de sidste ting så nu er det bare at vente og følge med herinde når de første babyer snart kommer til verden rigtig hyggeligt at have fulgt jer alle sammen herinde og "lovligt" kunne skrive om baby, baby og atter baby, for ja ens veninder gider ikke høre om det HELE tiden, selvom jeg kunne tale om fødsel i timevis håber du nyder første dag i din barsel knus Sabrina

Anmeld

14. december 2010

Diana...

Mettemus skriver:

Hvor er jeg glad for at du siger det med vejrtrækningen - så føler jeg mig lidt mere rolig

Håber også at han når at vende sig. Det skulle heldigvis stadig kunne lade sig gøre fordi han har relativt meget fostervand at svømme rundt i.

Hvordan går det med dit bækken - har det hjulpet med krykker?

Knus

Ja det har hjulpet meget nogen dage behøver jeg dem slet ikke men selvfølgelig kan jeg ikke gå lang uden så begynder det at brokke sig men jeg kan da gå rundt her hjemme nu uden støtte. 

Og det har også gjort at jeg kan komme med ud og handle og få lidt luft osv fordi jeg har dem til at hjælpe mig med at gå det det er bare rigtig rart selv om det er mega træls at det er nødvendigt. 

Anmeld

14. december 2010

Mettemus

Diana... skriver:

Ja det har hjulpet meget nogen dage behøver jeg dem slet ikke men selvfølgelig kan jeg ikke gå lang uden så begynder det at brokke sig men jeg kan da gå rundt her hjemme nu uden støtte. 

Og det har også gjort at jeg kan komme med ud og handle og få lidt luft osv fordi jeg har dem til at hjælpe mig med at gå det det er bare rigtig rart selv om det er mega træls at det er nødvendigt. 

Ja det må være rart at kunne komme ud - selvom 35. uge er tæt på termin er der stadig langt igen hvis man er "buret inde" og ikke kan bevæge sig

Anmeld

14. december 2010

Mettemus

blomst84 skriver:

Så har han bare og vende sig inden torsdag skal du så scannes der eller hvordan? Og må jeg spørge HVORDAN vender de baby i maven ? Men glæder mig til en opdatering på hvad de siger og håber som du ønsker en normal fødsel. Jamen her går det okay, var til JM i dag og alt var fint, dog stadig en lidt lille baby, men ikke noget alarmerende og ja så er jeg ved at være klar til fødslen, har pakket tasken og fået styr på de sidste ting så nu er det bare at vente og følge med herinde når de første babyer snart kommer til verden rigtig hyggeligt at have fulgt jer alle sammen herinde og "lovligt" kunne skrive om baby, baby og atter baby, for ja ens veninder gider ikke høre om det HELE tiden, selvom jeg kunne tale om fødsel i timevis håber du nyder første dag i din barsel knus Sabrina

Ja de starter med at scanne for at tjekke om han stadig vender forkert. Hvis han gør, tager de stilling til vendingsforsøg derfra. Det er noget med at de kan tvinge ham rundt ved at presse på og skubbe til ham uden på maven. Det ser meget ubehageligt ud, men er rigtig meget bedre end et kejsersnit - det ville jeg virkelig være træt af.

Dejligt at din lille prinsesse har det godt derinde. Nogle babyer er bare mindre end andre, og så længe de er tilfredse med jer er det jo bare dejligt!

Uh har du pakket tasken? Så langt er jeg ikke endnu. Har faktisk ikke engang bestemt mig for hvad han skal have på hjem endnu... måske man snart skulle begynde at overveje det?

Anmeld

15. december 2010

DK

Hvor dejligt det hele lyder! Glæder mig til at høre mere om det hele på lørdag!

Jeg glææææææder mig sådan til vi skal ses og til juleferie!!

Anmeld

15. december 2010

Marco2

Hej Mette.

Dejligt indlæg.

Dejligt med et godt besøg hos JM og ikke mindst SP'en. Det er rart at få et godt forhold og ha' en god kemi med hende når nu hun skal komme i ens hjem så mange gange, og man kan jo godt ha' nogle ret personlige spm. til hende engang imellem.

Mht vendingsforsøg er det ikke noget jeg har prøvet men er en sucker for serier som hospitalet, og så et vendingsforsøg deri, og det så på ingen måde ubehageligt eller voldsomt ud. Men det kan jo være at det ikke er alle forsøg der ser så "blide" ud.

Og mht at lære at gispe, så tror jeg også du klarer det uden Hvis man evner at have en smule kontol over sig selv i ve-pauserne, var det min oplevelse at jordemoderen altså ER en rigtig god hjælp under fødslen, og det er jo også det hun er der for. Men tror også man skal stole på sig selv i situationen. Tror helt instinktivt at man ved hvad man skal og kan fornemme hvad der er godt for én og hvad der ikke er.

Jeg troede at jeg ville have lyst til bad under fødslen da jeg elsker at være i vand og bade. Men jeg havde bare lyst tit at få lov til bare at være mig selv og komme igennem det. Det endte med at min kæreste følte sig så til overs at han lagde sig til at sove på fødselsbriksen

Og tillykke med startet barsel! Her tælles der i den grad ned.

AG - 9 1/2 arb. dag tilbage 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.