Er meget bekymret for min mindste søn... Hjælp mig lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

LouiseNielsen

Mht blodet i aff... Hvis det er frisk blod skal du ikke være nervøs, så er det fra en rift eller noget. Fordi han jo har så tynd mave, det er hård ved numsen....

Blod i aff, hvis det er noget alvorligt vil ligne kaffegrums, eller være nærmest sort....

Det er hvis lige det jeg kan byde ind med....

Go bedring til din søn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

birgitte

Pia. skriver:

Puha - det lyder jo fuldstændig som min lille Mads... ringer til lægevagten efter klokken 16.00 - vil have en andens øjne til at se på ham og vudere situationen...

Han klager også over mavesmerter...

Tak for svar...

det var så lidt og håber bare i finder ud af det hele med ham

Anmeld

8. december 2010

Smølf

LouiseNielsen skriver:

Mht blodet i aff... Hvis det er frisk blod skal du ikke være nervøs, så er det fra en rift eller noget. Fordi han jo har så tynd mave, det er hård ved numsen....

Blod i aff, hvis det er noget alvorligt vil ligne kaffegrums, eller være nærmest sort....

Det er hvis lige det jeg kan byde ind med....

Go bedring til din søn...

Add. Louise: Bare lige lidt info med hensyn til frisk blod i afføringen... Så skal man altså tage det alvorligt. Ja det kan sagtens være og er formentlig også en rift fra endetarmen, men det kan også være symptom på noget langt mere alvorligt. Så det er altså bestemt et symptom, man skal være meget obs på.

Add Pia: jeg ville som mor (og læge) heller ikke vente længere. Når han er så påvirket, som han er, kunne det tyde på en bakteriel maveinfektion og så skal han i behandling. I øvrigt tror jeg også, at hvis det var en virus, så ville i være blevet smittet på nuværende tidspunkt.

Så ring til vagtlægen efter 16 og få et par friske øjne til at kigge på din søn. Og god bedring med ham.

KH Smølf

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Smølf skriver:

Add. Louise: Bare lige lidt info med hensyn til frisk blod i afføringen... Så skal man altså tage det alvorligt. Ja det kan sagtens være og er formentlig også en rift fra endetarmen, men det kan også være symptom på noget langt mere alvorligt. Så det er altså bestemt et symptom, man skal være meget obs på.

Add Pia: jeg ville som mor (og læge) heller ikke vente længere. Når han er så påvirket, som han er, kunne det tyde på en bakteriel maveinfektion og så skal han i behandling. I øvrigt tror jeg også, at hvis det var en virus, så ville i være blevet smittet på nuværende tidspunkt.

Så ring til vagtlægen efter 16 og få et par friske øjne til at kigge på din søn. Og god bedring med ham.

KH Smølf

Nicklas havde blod i hans afføring torsdag aften hvor jeg så først ringede til lægevagten og han sagde at når det var fristblod skulle vi ikke være nervøse, medmindre det var MEGET blod, og snakkede dagen efter med egen læge som sagde det samme....

Og med den mave Pias søn har, er der jo ikke noget at sige til hans endetarm eller længere oppe reagere og bløder.....

Anmeld

8. december 2010

Maja88

pia: fik du snakket med vagtlægen???

Anmeld

8. december 2010

ann-kristina

Hej

Nu ved jeg jo ikke om du har været ved vagtlæge. Jeg er sikker på at din egen læge har undersøgt om din dreng er dehydreret. Det hører med til en helt almindelig undersøgelse af feberbørn. Det du skal gøre er at fylde så meget væske som muligt på ham. Det er ikke let for han har jo nok ikke lyst til ham. Men masser af helt små mundfulde. Sid ved siden af ham og tilbyd ham hele tiden lidt at drikke. Gerne noget med sukker i. Cola er ikke bedre end alt muligt andet med sukker i. Det er en skrøne at cola er det bedste for maven. Det er rigtigt at revolyt har den rigtige sammensætning, så hvis man kan få det i ham er det godt. Ellers vil de faktisk ofte gerne have pind-is. Både flødeis og sodavandsis ryger som regel gerne ned. Saltkiks og saltstænger bliver man tørstige af og så ryger der også gerne lidt væske ned.

Ellers skal du holde øje med om han stadig tisser og at han ikke er så sløj at han ikke vil noget når han får panodil.

Det burde jo være ok når din læge har undersøgt ham idag (for de fleste af os læger undersøger faktisk børnene godt!), men ellers er det helt reelt at ringe til vagtlæge og sige det som det er: at han er undersøgt idag, men at du faktisk er meget bekymret for ham og gerne vil have ham set igen. Det er der vist ingen i vagtlæge visitationen der vil sige nej til.

Anmeld

8. december 2010

Pia.

Hej igen alle sammen - og endnu mere tak for jeres søde beskeder..

Jeg fik talt med lægen igen, og da der var travlt blev vi enige om at forsøge med is, og tilbyde ham ALT hvad han kunne ønske at spise... og jeg skulle så ringe igen her til aften...

Status nu er at han stadig er meget skidt - en temperatur der hedder 38,8 - det vil sige en smule lavere end de andre dage. Han har drukket lidt vand og lidt Cola - og han har spist en kvart ristet toastbrød og lidt salt chips og en bid af en is... Har igen talt med lægen og i det han drikker og nu også har spist lidt skal vi se tiden an til i morgen, men denne læge mente ikke vi skulle gå weekenden i møde med det her - så der skulle ske en ændring de næste 24 timer...

Nu krydser jeg fingre for at det er et tegn på det vender i det feberen er faldet en smule, han har drukket mere i dag end de sidste par døgn og spist en smule - mad var lægen næsten lige glad med - bare han fik væske...

Tusind tak igen for jeres svar...

Knus Pia & stakkels lille Mads...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.