Er meget bekymret for min mindste søn... Hjælp mig lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

Maja88

det kunne også være ganske normal omgangssyge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Pia.

Tak for alle jeres knus og tanker...

Anmeld

8. december 2010

Pia.

Maja88 skriver:

det kunne også være ganske normal omgangssyge

Ja det er rigtigt, men syntes aldrig jeg har oplevet at det tager så lang tid normalt og at feberen forbliver så høj så længe...

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Pia. skriver:

Min mindste søn på 4½ år har siden søndag været rigtig syg - ikke bare sløj men virkelig syg... han køre nu på 4 døgn med meget høj feber (mellem 39-40) - kan kun holdes nede i kort tid med panodil junior.

Hans mave er rigtig slem han kaster ikke op, men tilgengæld har han så dårlig mave og det er kun vand - i går syntes jeg at kunne ane blod i hans afføring og kontaktede selvfølgelig lægen med det samme og fik en tid - hun undersøgte ham på bedste vis og trykkede på maven m.m - og mente ikke det var noget alvorligt !!!

Det håber jeg sørme da heller ikke det er - men nu er jeg mor til 3 børn og har ALDRIG oplevet så sygt et barn - han spiser INTET (bliver tilbudt alt) han drikker meget meget lidt (bliver også her tilbudt alt) men han får slet ikke den mængde væske som han mister ... Han har afføring ca 4 gange i timen - hele døgnet ...

Ang. at jeg observerede blod - mente lægen kunne være en rift på en meget generet tarm... I dag er hans afføring nærmest grønt vand...

Bliver bare så nervøs - er normalt meget tilfreds med vores læger og føler ikke jeg går der fra usikker, men alligevel følte jeg hun tog lidt let på det - Er det ikke over om en uge - 1 UGE !!!!! så skal de have en afføringsprøve...Jeg venter altså ikke en uge - er der ikke en bedring i dag, ja så søger jeg læge igen i morgen... Han er virkelig sløj, siger næsten ingen ting - ligger bare og ser fjernsyn. dog sang han en lille julesang som lige fangede ham i fjernsynet

ååå for pokker, jeg lære aldrig at takle mine børns sygdomme - det sker heldigvis yderst sjællend at de er syge - og det er gerne kun lidt sløjhed og går hurtigt over... Men det her - slåt virkelig ALT..

Knus Pia, som håber nogen kan berolige mig, eller om ikke andet fortælle mig hvad jeg bør gøre...

Jamen dog...kan da kun så godt forstå at du er dybt bekymret..det ville jeg også være.
Det første du lige skal gøre er, at tage lidt hud på armen mellem tommel og pegefinder og løfte op i den. Altså lidt ligesom et lille niv, men turligvis ikke hårdt. Hos børn i hans alder skal huden glide ned og lægge sig fast på plads med det samme. Gør den ikke det, mangler han væske, og så skal du atter ringe til lægen og slå i bordet, om nødvendigt forlange at få ham indlagt, så han kan få væske tilført.
Ellers vil jeg spørge, om du har givet ham cola (ægte coca cola og ikke light) og drikkecultura?
hvis du ikke har, så gør det og helst så hurtigt som muligt.
Køb nogle dåser cola..ikke dem i plastikflasker og et par flasker drikkecultura med hindbærsmag..og meget gerne nogle paragurttabs på apoteket. De sidste smager af karamel og kan tygges, og de fleste unger er vilde med dem.
Giv ham så cola og drikkecultura og 3 paragurt tabs.
Det skulle i første omgang hjælpe betydeligt på maven.
Igennem colaen og culturaen vil han få nogle vigtige mineraler og salte som han i høj grad sikkert mangler, samt sukker og via paragurt tabsne og culturaen vil han få en dosis acidofilus bakterier, som hans mave har brug for.
God bedring med den bette.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. december 2010

Maja88

Pia. skriver:

Ja det er rigtigt, men syntes aldrig jeg har oplevet at det tager så lang tid normalt og at feberen forbliver så høj så længe...

havde en lille dreng i vuggestuen for en 2 år siden. Han havde omgangssyge i ca en måned... Ved ærligt talt ikke hvad der blev gjort ved det. men bettemanden blev så tynd han ikke kunne holde bleen oppe.

men håber da virkelig lægevagten vil se jer

Anmeld

8. december 2010

Corn

Pia. skriver:

Min mindste søn på 4½ år har siden søndag været rigtig syg - ikke bare sløj men virkelig syg... han køre nu på 4 døgn med meget høj feber (mellem 39-40) - kan kun holdes nede i kort tid med panodil junior.

Hans mave er rigtig slem han kaster ikke op, men tilgengæld har han så dårlig mave og det er kun vand - i går syntes jeg at kunne ane blod i hans afføring og kontaktede selvfølgelig lægen med det samme og fik en tid - hun undersøgte ham på bedste vis og trykkede på maven m.m - og mente ikke det var noget alvorligt !!!

Det håber jeg sørme da heller ikke det er - men nu er jeg mor til 3 børn og har ALDRIG oplevet så sygt et barn - han spiser INTET (bliver tilbudt alt) han drikker meget meget lidt (bliver også her tilbudt alt) men han får slet ikke den mængde væske som han mister ... Han har afføring ca 4 gange i timen - hele døgnet ...

Ang. at jeg observerede blod - mente lægen kunne være en rift på en meget generet tarm... I dag er hans afføring nærmest grønt vand...

Bliver bare så nervøs - er normalt meget tilfreds med vores læger og føler ikke jeg går der fra usikker, men alligevel følte jeg hun tog lidt let på det - Er det ikke over om en uge - 1 UGE !!!!! så skal de have en afføringsprøve...Jeg venter altså ikke en uge - er der ikke en bedring i dag, ja så søger jeg læge igen i morgen... Han er virkelig sløj, siger næsten ingen ting - ligger bare og ser fjernsyn. dog sang han en lille julesang som lige fangede ham i fjernsynet

ååå for pokker, jeg lære aldrig at takle mine børns sygdomme - det sker heldigvis yderst sjællend at de er syge - og det er gerne kun lidt sløjhed og går hurtigt over... Men det her - slåt virkelig ALT..

Knus Pia, som håber nogen kan berolige mig, eller om ikke andet fortælle mig hvad jeg bør gøre...

Han kommer i mangel af salte. Evt. køb Revolyt, eller find google en opskrift til genopretning af salt balance.

Det hjalp mine unger, da vi havde sådan en omgang sidste år. Og de var også virkelig hårdt ramt... Og det var vi voksne også, så pas godt på dig

Anmeld

8. december 2010

CamillaSoefelt

Pia. skriver:

Har desværre ingen gode råd, ville blot give dig en med ønsket om at din søn meget meget snart får det bedre.. Og som mange andre skriver, kontakt lægen igen - og bare bliv ved. Det er ku dit barn det drejer sig om - nu må de ta sig sammen for en gangs skyld de læger!!

Anmeld

8. december 2010

Fru Hansen

Jeg ville prøve vagtlægen. Se om ikke han siger noget andet. Jeg tror man skal stole på sin mavefornemmelse som mor.

Min datter havde en omgang med diarre og opkast for nogle måneder siden. Hun endte med at blive indlagt og få drop da hun slet ikke ville indtage væske selv. Og slet ikke kunne holde på den smule hun fik ind.

På sygehuset sagde de at når man ikke fik væske ind skulle man reagerer. Det gjorde ikke noget hvis hun kun havde diarre fordi man "bare" kan erstatte det man mister ved at spise/drikke.  Men det kræver jo så også at man får noget ind.
Min datter var helt slap og sløj. Jeg var bange og heldigvis tog min læge mig alvorligt og jeg fik besked på at køre direkte på børneafdelingen med hende.

Anmeld

8. december 2010

Cris

Tre dage med så høj feber burde være nok til at vente. Jeg ville tage til lægen, for det kan være mange ting og de kan starte med at undersøge dem! Jeg er hellere ikke bedre og jeg skal sige til mig selv, at jeg skal vente og se, hvad der sker. Men sådan en høj feber i tre dage synes jeg, at det er nok. Det kan være, at det er virus og så skal man vente, men så ved du det også. Men det kan være, at der er en eller andet betændelse, og han vil få det bedre med det samme, med at blive behandlet!

Og det er  nomalt, at han ikke vil spise, man burde faktisk ikke spise noget overhovedet, når man ligger med høj feber, for så arbejder kroppen  meget bedre med at slå bakterierne og virus, fordøjelse tager masser af energi...

Anmeld

8. december 2010

Nemesis

ååh Pia det er bare ikke sjovt. Kan ikke komme med noget nyt råd, men ville også ringe til lægen og sige at du er bekymret og at du oplever der kommer mere væske ud end ind. At du ikke kan slå feberen ned længe ad gangen og det nu er 4 døgn det er stået på.

God bedring.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.