Hvad syntes i om pigenavnet Nellie???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.355 visninger
35 svar
0 synes godt om
7. december 2010

En drøm i maven

Hej allesammen.

Vi venter jo en lille skøn pige til marts og er jo igang med det helt store navnespil.

Min mand er helt overbevist om at hun skal hedde Nellie - jeg er også glad for navnet med meget i tvivl. Hvad syntes i om Nellie??

Andre navne som er oppe og vende er Fillipa, Emilia og Alberte, men Nellie har ligget nr. 1 længe nu!

Håber at høre hvad i sys

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Mullebergen

Jeg er vokset op med en Nellie og synes det er et fint navn 

Anmeld

7. december 2010

bøgelund

En drøm i maven skriver:

Hej allesammen.

Vi venter jo en lille skøn pige til marts og er jo igang med det helt store navnespil.

Min mand er helt overbevist om at hun skal hedde Nellie - jeg er også glad for navnet med meget i tvivl. Hvad syntes i om Nellie??

Andre navne som er oppe og vende er Fillipa, Emilia og Alberte, men Nellie har ligget nr. 1 længe nu!

Håber at høre hvad i sys

jeg elsker det navn!  

Anmeld

7. december 2010

lisesp83

Jeg er helt vild med navnet Nellie. Så super flot.  

Anmeld

7. december 2010

isimaven

En drøm i maven skriver:

Hej allesammen.

Håber at høre hvad i sys

meget sødt

Kender en der hedder det stavet Nelly - men der er jo nogle der udaler det med Dansk y lyd og det er knapt så heldigt
men Nellie er godt for der er man ikke i tvivl om udtalen

Anmeld

7. december 2010

Peanut

Det er et helt fint navn 

Men jeg ved ikke helt hvorfor, men synes det klinger lidt som et hundenavn  Sorry..

Kan dog rigtig godt lide Emilia. 

Anmeld

7. december 2010

Dansker i England

Sorry to say, men jeg er ikke så vild med navnet. Men det er jo jeres barn, og det kan være fuldstændigt ligemeget, hvad vi synes, så længe I kan lide navnet

Anmeld

7. december 2010

Sitrani

En drøm i maven skriver:

Hej allesammen.

Håber at høre hvad i sys

Hej..

Jeg elsker navnet!! Min kæreste og mig har også snakket om, at hvis det bliver en pige, så skal hun hedde det.. Bare stavet Nelly eller Nelli..

Hilsen Sille, 10+4

Anmeld

7. december 2010

Frk. Himmelblå

Smukt.

Af en eller anden grund er det ikke poppet, selvom det jo egentlig ligger i den der moderne/udenlandsk kategori. Og det kan jeg godt li', - altså at det IKKE er poppet, men nærmere klassisk/sødt. - Men det har jo også lidt historie på bagen:

Det kom  første gang til DK i 1800-t, og er en engelsk kortform for Elisabeth og Eleanor.  (Siger Navnebogen)

Anmeld

7. december 2010

TinaPina

Altså jeg synes jo det er meget sødt, men jeg kan ikke lade være med at tænke på onde Nellie Olsen fra det lille hus på prærien

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.