når børnene ikke er hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Cris

Markus er startet i VS for et par uger siden, og det går så godt. Han har stadig nogle korte dag, så begge to bliver hentet kl15. Jeg aflevere begge to kl09.30 og jeg er så hjemme ca kl10. Vores lejlighed ligner en bombe hver eneste dag og der er ting som ikke blev ordenligt gjord siden jeg startede på barsel nr2 med en lille på 20 måneder. Så det tager mig lang tid at rydde op, vaske op og alt, hvad der hører til en rigtige husfru    Men  jeg har glædet mig til en ren lejlighed over det hele! Også under sofaen og under sengene!!!!   Og så spiser jeg lidt frokost og starter lidt med noget aftensmad, så aftenen kører mere stille og rollig. Og hvis jeg en dag (snart håber jeg) ender med at blive færdig med at have styr på mit skrivebord (der er en ordenlig bunke med små ting der søger et hjem ) på vores papir rod, på vores skab rod osv osv... ja, alt det kedelig som skal overstået... Så håber jeg, at jeg kan finde tid til noget mere computer (og ikke kun baby.dk! tihi men også lidt photoshop og andre smarte ting) yoga, meditation, min healing, den kæmpe lang liste med bøger, som jeg ønsker mig at læse, nogle hygge ture i byen (det er efterhånden 2 vintersiden jeg har brug for tøj! Jeg skal snart fra kedelig-mamma til smart-mamma! Det er godt, at det er snart udsalg! ) Jeg ville bruge lidt mere tid på mange opskrifter, som jeg gerne vil prøve (jeg elsker min nye raw-food bog) Jeg vil sidde i mange timer og download masser af musik, jeg har lyttet til den samme musik på min ipod i efterhånden 2 år!   Og jeg kan blive ved og ved... Og jeg skal i gang med at finde info om at lære små børn at læse og skrive, ikke fordi vi har travlt, men det tager tid. De er to-sproget børn og de skal have så meget støtte som muligt til deres "svag" sprog, som er spansk. Jeg skal finde sjove leg til dem med bogstaver og med ord. Jeg har det svært med at kede mig, jeg kan finde på utrolig mange projekter!

Og self. om ikke så lang tid, skal jeg i gang med at finde et job, og det tager også laaang tid. Det ville være typisk, at når jeg rigtigt begynder at hygge mig med de "gode" projekter, så finder jeg et job! tihi!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

twinboys

Du kan få job hos mig fra kl. 12.30 - 16.00 hver dag vi søger nemlig en pige der ville hygge med drengene især Oliver da han har det svært pt.... Jeg er hjemme og jobber, men mens jeg har 4-5 børn at se til vil det være fint at Oliver får fuld opmærksomhed imens.

Majbritt

Anmeld

7. december 2010

Cris

Caroline86 skriver:

rigtigt gode bud!

for ja, det ER et luksusproblem!! haha

Jeg havde aldrig troet jeg skulle blive SÅ hurtig til at ordne alt det praktiske herhjemme.. Men jeg kan ikke få mit selv til at støvsuge igen, bare fordi jeg ikke ved hvad jeg skal lave hæhæhæ

Det kunne godt være jeg skulle finde mig en hobby (udover kagerne )

Selvfølgelig hvis jeg laver en masse kager, så skal de også spises.. og hvis jeg spiser SÅ mange kager så skal jeg træne resten af døgnets timer! Så har jeg da noget at lave haha

julegaverne er købt... huset er nymalet... haven er på størrelse med et frimærke og dækket af 3 meter sne (næsten)...

Jeg sover 8 timer hver nat ( i træk!!!), så søvnunderskudet er ikke så stort

tja... en hobby er nok vejen frem! Det med at sy børnetøj er SLET ikke en dum idé! Pengene er små, så det må ikke være en alt for dyr hobby...

Hold kæft hvor er du effektiv! Undskyld sproget!

Men hvorfor når jeg ikke noget som helst!!!!

Jeg må begynde at være noget mere struktureret!

Anmeld

7. december 2010

Caroline86

twinboys skriver:

Du kan få job hos mig fra kl. 12.30 - 16.00 hver dag vi søger nemlig en pige der ville hygge med drengene især Oliver da han har det svært pt.... Jeg er hjemme og jobber, men mens jeg har 4-5 børn at se til vil det være fint at Oliver får fuld opmærksomhed imens.

Majbritt

det er bare lidt langt, smukke!

Kunne ellers være hyggeligt

Anmeld

7. december 2010

Caroline86

Cris skriver:

Hold kæft hvor er du effektiv! Undskyld sproget!

Men hvorfor når jeg ikke noget som helst!!!!

Jeg må begynde at være noget mere struktureret!

jeg er en af de heldige med barn der sover igennem og har gjort det siden hun var 4mdr.... Det hjælper altså en DEL på overskudet

Og så har jeg være vant til et hus på 200kvm men har nu "kun" omkring 90 der skal ordnes! og det er 90 nye hvor de 200 var i et gammelt hus

så jeg har haft nogle gode forudsætninger for at drøne sådan afsted

Anmeld

7. december 2010

Pige2009

Caroline86 skriver:

Hvad pokker laver I så?

Laura er lige startet i vuggestue og det tager mig ikke 3 sekunder at rydde op, vaske op, og sætte tøjvasken over.. men hvad fanden skal jeg så lave?

Ender med jeg ligger henslængt i sofaen med computeren drønende.. hmm!

Måske det bare er et spørgsmål om tid før jeg lærer at være liiidt længere tid om at ordne de praktiske ting

Men jeg vil gerne have nogle gode tips, tricks og råd...

Jeg skal være hjemmegående frem til efter sommerferien 2011, men skal skrive min hovedopgave i foråret, så der kommer jeg til at have lidt at se til...

Men hvad skal jeg lave?

Jeg skal pusle rundt herhjemme... nyde 2 hænder fri, træne, købe ind osv.. men hvad så mere? Det kan jeg simpelthen ikke få hele dagen til at gå med!?

Knus Caroline

Jeg skriver i Lauras bog og laver hendes hjemmeside. Ellers læser jeg og ser en god film

Desuden tror jeg der er står forskel på, om man er alene med et barn eller ej, da os der er alene, har et større behov for bare at være os selv, når ungerne er ude, eftersom vi ellers er på 24/7...

Anmeld

7. december 2010

twinboys

Caroline86 skriver:

det er bare lidt langt, smukke!

Kunne ellers være hyggeligt

Smiler så flyt tættere på smiler

Anmeld

7. december 2010

Mumto3

Jeg kan godt se at det er noget andet når du ska til at skrive hovedopgave, men hvad med at tage trunten ud af vuggestuen og så få en masse kvalitetstid sammen (og sparer lidt penge). så skal dagene hurtigt få ben at gå på, og senere hen i livet, er jeg ret sikker på at du vil tænke tilbage på tiden sammen med hende, som noget af det bedste du har gjort!

Anmeld

7. december 2010

Pena

Man kunne jo også bruge lidt af tiden på at gøre en god gerning. Fx køre ture med de ældre på plejehjemmet, spille kort med dem osv. Alt det som de ansatte ikke har tid til. Jeg har prøvet det. De vil modtage dig med kys hånd. Eller hvad dit hjerte nu lige banker for. Du kan jo bare gøre klart fra starten at det er for en kort periode.

Eller dyreinternater, varmestuer osv.

Anmeld

7. december 2010

Laulund87

Caroline86 skriver:

ihhh, det ku' være hyggeligt!

Men jeg kan jo kun lige nå derover inden jeg skal vende om for at komme hjem igen!

Ja så er der ikke meget sjov ved det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.