når børnene ikke er hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.453 visninger
32 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Caroline86

Hvad pokker laver I så?

Laura er lige startet i vuggestue og det tager mig ikke 3 sekunder at rydde op, vaske op, og sætte tøjvasken over.. men hvad fanden skal jeg så lave?

Ender med jeg ligger henslængt i sofaen med computeren drønende.. hmm!

Måske det bare er et spørgsmål om tid før jeg lærer at være liiidt længere tid om at ordne de praktiske ting

Men jeg vil gerne have nogle gode tips, tricks og råd...

Jeg skal være hjemmegående frem til efter sommerferien 2011, men skal skrive min hovedopgave i foråret, så der kommer jeg til at have lidt at se til...

Men hvad skal jeg lave?

Jeg skal pusle rundt herhjemme... nyde 2 hænder fri, træne, købe ind osv.. men hvad så mere? Det kan jeg simpelthen ikke få hele dagen til at gå med!?

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Corn

Sikke et luksusproblem... Det gad jeg godt have lidt af

Kan du ikke starte på din opgave, gå på bib osv.

Hvis jeg ikke skulle "stå til rådighed for mine børn", så vil jeg:

Male stuer og værelser

Rydde ud i mine køkkenskabe

Rydde op i mit klædeskab

Male loft på badeværelset

strikke

sortere ungernes legetøj

Læse bøger der interessere mig

ordne have(når man kan finde den for sne)

Gå i svømmehal og motionssvømme

Gå i træingscenter

Høre herrehøj musik

spille wii

Besøge en masse veninder rundt om i landet

Åhhh, jeg kunne blive ved

Og så self hænge på computeren

Anmeld

7. december 2010

serinasmor

har du købt alle julegaverne ?? ellers var det da et projekt til et par dage

ellers ville jeg nok læse op på det du skal skrive om til foråret...

eller finde på en fin hobby

prøv at tænke tilbage .. hvad lavede du på en fridag FØR du blev mor .. ved godt det er svært .. det føles jo som en helt anden tid .. "dengang da jeg var ung"-agtigt

du finder nok på noget ... måske skal du også lige vænne sig til ikke at være mor -men være caroline ?? 

serinasmor - der også skal til at lære ikke kun at være mor

Anmeld

7. december 2010

Manakauapo

Tja.. Spørg nogle veninder, om de ikke vil med på en tøsetur. Hmm.. Ellers er jeg lidt blank

Anmeld

7. december 2010

BinaMor

der er engøring man umiddelbart ike tænker over så tit som inden i skraldespands skabet, bag komfuret, på ovenskabe, radiatorer, gardiner, sofaen, flytte møbler og svaske udner, sortere breve/papire, koge/vaske legetøj af.

ellers læser jeg og så er jeg begyndt at strikke. mega sjovt og tidskrævende samtidig med at man kan se lidt tv uden at blive gak i låget. nu er mine begge hjemme så har ikke tid pt men drømmer om den dAG JEG KAN UPS CAPS.

hov og så bager jeg efterhånden alt hvidt brød/fluts/boller herhjemme (øko med fuldkorn osv) det er også ret sjovt og tidskrævende og man ved hvad ens barn får at spise. og bager en masse kager ikke dem med mmf men alm uden så meget sukker.

Anmeld

7. december 2010

mariamiss6

Årh ja, få dig straks en hobby dame :D

Jeg broderer :D og syr lidt forskelligt....

Men altså, du kan jo få dig en eller anden hobby, som du kan lave hjemme fra også....

Hvad med at gå til blomsterbinding, hvis der er råd til det?

MEN brodere, eller lære at sy børnetøjet selv, kunne da være fedt

Du kan jo starte med en påske/juleløber hvis du nu skulle brodere altså, det er "hurtigt" overstået med sådan en :D Og så ved du bagefter om det er noget du gider gøre mere ud af....

Jeg har for eksempel lavet julekalendre til farmand og unger (for noget tid siden altså godt nok)
Og en juleløber - ville gerne lave et juletræstæppe, men synes de er DYRE....

Tror mit næste projekt (når jeg er færdig med denne julekalender) bliver en påskeløber/påskedug....

Anmeld

7. december 2010

dorthemus

SOOOOOOOOOOOOOVE....... ZzzzzzZzzzzZzzzzzzz

Anmeld

7. december 2010

june1987

jamen jeg sidder her og rydder op, snakker med venner, så træner jeg og motionere jeg

Anmeld

7. december 2010

Caroline86

rigtigt gode bud!

for ja, det ER et luksusproblem!! haha

Jeg havde aldrig troet jeg skulle blive SÅ hurtig til at ordne alt det praktiske herhjemme.. Men jeg kan ikke få mit selv til at støvsuge igen, bare fordi jeg ikke ved hvad jeg skal lave hæhæhæ

Det kunne godt være jeg skulle finde mig en hobby (udover kagerne )

Selvfølgelig hvis jeg laver en masse kager, så skal de også spises.. og hvis jeg spiser SÅ mange kager så skal jeg træne resten af døgnets timer! Så har jeg da noget at lave haha

julegaverne er købt... huset er nymalet... haven er på størrelse med et frimærke og dækket af 3 meter sne (næsten)...

Jeg sover 8 timer hver nat ( i træk!!!), så søvnunderskudet er ikke så stort

tja... en hobby er nok vejen frem! Det med at sy børnetøj er SLET ikke en dum idé! Pengene er små, så det må ikke være en alt for dyr hobby...

Anmeld

7. december 2010

Lone Jakobsen

åh ja hvad laver jeg. jeg går en lang tur, gør lidt rent, ordner de ting jeg skal på computeren. bager, forbereder aftensmad, klipper julepynt, laver perleplader til børneværelset. sætter tøj til salg og slapper af, mens jeg planlægger resten af dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.