1000 sp. om plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. august 2008

Helle30

Jeg er jo ca. 17 - 18 uger henne nu, og i dag har jeg haft max plukveer hele dagen.
Jeg ringede til min læge for at høre, om det nu skulle være normalt at få plukveer så tidligt, og om det er noget, jeg skal være bekymret over. Hun fortalte, at flergangsfødende oplever plukveer tidligere end førstegangs, så det kan sagtens passe, at jeg oplever dem nu. Problemet er, at jeg er sikker på, jeg ikke havde plukveer med Sofie, så jeg aner jo ikke om det er "tidligere".
Jeg er netop kommet hjem fra arbejde og er komplet smasket i kroppen af de kramper i maven. Det gør jo heller ikke sagen bedre, at jeg i dag har måttet slæbe afsted med tre afsindige elever (hen over dagen) som man er nød til at holde i et bestemt greb for at de ikke skal gøre skade på mig eller andre elever.

Min inspektør har sagt, at jeg ikke skal lægge mig imellem voldelige optrin, nu hvor jeg er gravid, men hvad gør man lige, når en anden elev er ved at blive banket til hundefoder?

Mine spørgsmål går egentlig på: Har andre oplevet plukveer så tidligt, er det ufarligt, eller er der noget, jeg skal passe på med (ja, jeg ved godt jeg ikke bør slås, som jeg gjorde i dag). Skal jeg nu have plukveer hver dag resten af min graviditet? Kan de tidlige plukveer medføre, at jeg føder for tidligt?
Jeg synes, jeg har 1000 dumme spørgsmål, fordi jeg ingenting ved om det. - Håber bare, der er én eller flere af jer, der kan berolige mig med nogle fakta eller jeres egen historie.

- Helle, som heldigvis har huset lidt for sig selv, mens manden og Sofie er i skoven for fodre jagtfasaner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2008

Loggidut

hmmm, jeg er jo altså ikke jordmor, men plukveer er ikke sjove, så meget kan jeg da huske...

det er self ikke smart at du slåsser...lol...Helle for pokker da...du slåsser da ikke...gør du?
og det er da nok derfor du har lidt uro i mawsen...tror du ikke plukveerne stopper når du nu falder til ro igen?

jeg ved nogen døjer hele vejen igennem, og andre sjældent...lidt som med efterveer...har i læst om dem? for de er altså grumme, for mig var de ihvertfald!

jeg tror du slipper af med dem igen hvis du slapper af, men jeg ved det ikke....(?)

lol...og så lige dagens opsang:
DU STOPPER DÆLME DEN DER VOLDLIGE ADFÆR...LIGE MED DET SAMME, ELLERS KOMMER JEG OG BANKER DIG!

lol...jeg er vist ikke til nogen hjlælp...men forhåbentlig med til at løfte dig op på det glade plan igen!

stort knus fra mig af, med en opfordring på du ikke gentager dit stunt idag...og du istedet slapper lidt af...vi glæder os jo til at se den lille bebs...ik!

Anmeld

28. august 2008

Ny mor

Puhh, synes det er noget underligt noget med de plukveer. Jeg har selv aldrig mærket dem i (alle :P) mine graviditeter, så jeg aner ikke hvordan de føles, men jeg har fået fortalt at alle har plukveer, og det er normalt (????) Så jeg må jo også have haft dem, hvis det holder stik. Nogle siger også at de skulle være tydeligere i 2. osv. graviditet.

Jeg tror jeg ville ringe til min jm - bare lige for at høre, og blive beroliget!

Birgitte, uge 9

Anmeld

28. august 2008

Susan1978

Helle jeg gir dig lige mine erfaringer.

jeg havde ikke en eneste plukve med Ea..

men tilgændgæld havde jeg bare såå mange med Emil.

Da jeg ventede Ea var vi kun 2 og jeg kunne til hver en tid bare sætte mig og slappe af.

men da jeg ventede Emil havde vi jo også Ea som i jo nok alle ved ikke kan sidde stille. Du kender hende jo selv. og jeg havde sjælendt et roligt øjeblik - med mindre jeg faldt i søvn et eller andet mærkeligt sted.

men jeg havde selv sindsygt mange plukveer med Emil da jeg var midtvejs, først så tænkte jeg - ej det må være fordi maven vokser.. altså ligament smerter, men nej da de også begyndte at nive i lænden nogle gange blev jeg voldsom urolig.

jeg var sågar på fødegangen den ene aften ved midnatstid.. og de kørte en strimmel og mærkede efter indeni.. Men der var intet at komme efter - heldigvis.

jeg fik at vide at jeg var nødt til at tænke lidt på mig selv og baby, for ellers ville det måske ende med en for tidlig fødsel.

så Helle du blir nødt til at lytte til din krop, du må ikke bare føje det hen. Det ender med at de indlægger dig så de er sikre på at du ligger stille. Det er selvfølgelig worst case.

Alt i alt vil jeg bare lige sige at jeg havde dem også 2. gang og de forsvandt da jeg lærte at lytte til min krop og ta lidt pause engang i mellem. Jeg ved det er svært med et job som skolelærer og en lille lækker Sofie derhjemme. Men manden din må hjælpe til nu.!

Håber at det blir bedre for det er dælme ikke rart.

Susan der glæder sig til at se dig og Sofie på lørdag.

Anmeld

28. august 2008

Joan ( Smallie )

Jeg er jo også gravid og efterhånden 15+1 henne og jeg har også haft mega mange plukveer og blev da også noget overrasket over det men har jo også bækkenløsning og da jeg så var ved læge og snakke om jeg skulle sygemeldes fik jeg at vide jeg skulle passe på når de var kommet så tidlig.

Men hvor om alt er så er det nomalt at få nogen flere og det kan da godt være du skal overveje at tage den noget mere med ro;)

(H)Joan

Anmeld

28. august 2008

ivfmarie

Forpulede plukveer...

Ja, det er helt normalt at de kommer tidligere 2.gang, og det passer fint med at de begynder nu her omkring de 17 uger.

Du behøver vist ikke være bekymret for at føde tidligere - ikke væsentligt tidligere i hvertfald.

Hvis du døjer med en hel dags plukkeveer allerede nu, så er det desværre ikke utænkeligt at du kommer til at døje resten af din graviditet.

Jeg havde rigtig (som i RIGTIG MANGE, og hele tiden) under første graviditet. Så mange at jeg blev sygemeldt i uge 30 (tror jeg, måske lidt før...). Ingenting hjalp - jeg måtte bare leve med det :S. Jeg fødte 10 dage før termin.
Ved min anden graviditet startede plukveerne allerede omkring uge 10!!!! Og jeg havde bestemt ikke savnet dem! Men de gik i sig selv igen, og jeg døjede faktisk ikke med dem fra uge 20 eller deromkring.

sørg for at få tjekket for blærebetændelse tit - det kan nemlig fremprovokere plukveerne.

Spørg bare mere

Marie

Anmeld

28. august 2008

Grynt

hejsa, jeg havde hæftige plukveer med Freja og blev delvis sygemeldt fra arbejdet fra uge 20 ca. Når jeg havde haft lange dage på arbejdet kunne jeg komme hjem med kramper og smerter i maven, hvor jeg bare lå og vrælede. Besluttede mig for at det var bare løgn og gik til lægen. Jeg ville allerhelst have en delvis sygemelding og fik den som sagt og som min læge sagde; hvis mit arbejde var utilfreds med det, så ville han sygemelde mig fuldt ud lige med det samme. Det var bare den bedste beslutning, for jeg var jo ikke syg men kunne bare hellere ikke klare mit job i flere timer af gangen. Helle, du skal tænke på dig selv og din baby og gøre hvad der føles rigtigt for dig selv. Hvis det er en delvis eller fuld sygemelding der skal til for at graviditeten forløber som den skal, så gør det!!! Der er INGEN der står og takker dig bagefter uanset hvad :'( Helle, pas på dig selv!!!!!!! (H)

Anmeld

28. august 2008

Anja

Tror altså ikke du skal være bekymret.

Du skal selvfølgelig IKKE lægge dig i mellem elever, der toppes. På min skole har vi nogle mobiltlf som man kan få lov at have på sig, hvis man er nervøs for sådanne situationer og så kan man fluks ringe efter viceren eller andre, der kommer og overtager situationen.

Jeg har også haft mange flere plukveer her anden gang. På fødegangen har jeg fået at vide, at sådan er det bare for nogen og de må også gerne bide lidt, det er helt normalt ....

Men pas nu på dig selv om bebsen :)

Anja - Elias, der sover - Jonas der har sneget sig op i stuen pga rumlende Peter Plus maven - og baby 33+2

Anmeld

28. august 2008

ka li ja

er du sindsyg jeg havde mange plukveer med arthur!!!
hver dag, og nogle gange føltes det som hele dagen...
nogle gange kunne jeg holde det nede ved at slappe rigtig godt af... men havde jeg faret rundt inden, tog det laaang tid før det aftog.

aner ikke om det er farligt. men det tror jeg da ikke... det er vel bare livmoderen der arbejder.. eller hvad..

åhh helle tænk at du allerede er så langt henne(L)...

Anmeld

28. august 2008

Susan1978

ja det er lidt vildt.. og hun har sådan en fin lille mave.. jeg så den irl i netto.... :))

hvor blir egentlig alle mavebillederne af, af alle de gravide vi har herinde.. synes det kniber lidt med det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.