Secrets skriver:
Min kæreste og jeg arbejder på at lave et lille individ
Jeg har just haft min første mens siden p-pillestop, og den sluttede i går, så denne måned går det løs. For det første vil jeg spørge, om det er noget vrøvl at man skal nøjes med sex hver 2. dag? Har læst at det er godt, fordi koncentrationen af sædceller hos manden så er højere. Men er det noget vrøvl, og forværrer man i virkeligheden sine chancer ved hele tiden at have den ene dages mellemrum? Hvis nu man tilfældigvis har ægløsning den ene dag, man har pause? Eller er det også okay at have sex hver dag?
Og så noget helt andet.. Jeg har hele tiden glædet mig til at blive gravid og få en lille. Men jo mere jeg læser herinde, jo mere bange bliver jeg. Det er så frygteligt synd for alle jer, der har oplevet SA og jeg ved ikke hvad af komplikationer, for tidlige fødsler osv., og det betyder bare, at jeg er blevet vildt nervøs for at blive gravid! For det virker nærmest som om, at en ganske almindelig vellykket graviditet hører til sjældenhederne, så jeg bliver så nervøs...
Hvordan ville i tøjle den angst? Og var i selv bange? Jeg har også hørt, at de første 12 uger er kritiske.. Skal jeg passe på med motionen de første 12 uger?
Og sidst, men ikke mindst, hvornår fortalte i folk, at i var gravide?
Min teori er, at tage det hele helt stille og roligt..
Jeg er selv blevet lidt bange for selve graviditeten, hvordan det skal gå, om barnet vil være rask, om der kommer komplikationer.. Men så tænkte jeg, HVAD kan JEG gøre for at undgå det? Ikke en dyt, udover at tage GraVitamin, som jeg er igang med.. Mit råd er, at husk dig selv på at du INTET kan gøre for at det skal lykkedes eller mislykkedes, du er bare nødt til at slappe af, og lad det gå sin gang.. 
Der udover, fortæller vi det som det første til heeeele familien, og HVIS der skulle ske noget inden uge 12, jamen - så får vi talt om det, fordi vi er nødt til at fortælle folk det.. Min klassekammerater, er jeg egentlig ret tæt med, og de ved jeg har skåret ned på smøger og har nok luret at vi prøver, og jeg stopper jo så snart der er en positiv test, så den gætter de nok, også vil jeg da ikk nægte, jeg vil satse på det hele skal gå godt 
Jeg vil råde dig til at dyrke motion! Barnet får et meget bedre blodomløb, moderkagen øges faktisk og der er bedre gennemgang til bebse, så den vokser faktisk bedre når du dyrker motion, så endelig ikke stop 
Der er nogle styrketrænings øvelser, over hoved og med bækken du skal gøre anderledes eller mildere, men er du ikk medlem af et fitness center? Fitnessdk er super gode til råd og vejledning, er selv nylig meldt ind, da jeg KUN har hørt positivt om motion.. Det der med at man ikke må gøre dyrke motion er sådan en fesen skrøne - det er tværtimod sundt og godt både for bebse og dig selv, og du får højst sandsynlig også en nemmere fødsel
Men endelig forhør dig med en trænings vejleder
De kender de rette øvelser som styrker de rette muskler
Du må selvf. ikke løbe så du ikk kan få vejret, og du må da ikke bodybuilde, men uskyldige og almindelige øvelser og motion der får pulsen okay op, er bare super
Held og lykke, og jeg glæder mig til, og håber der snart sker noget