Secrets skriver:
Min kæreste og jeg arbejder på at lave et lille individ
Jeg har just haft min første mens siden p-pillestop, og den sluttede i går, så denne måned går det løs. For det første vil jeg spørge, om det er noget vrøvl at man skal nøjes med sex hver 2. dag? Har læst at det er godt, fordi koncentrationen af sædceller hos manden så er højere. Men er det noget vrøvl, og forværrer man i virkeligheden sine chancer ved hele tiden at have den ene dages mellemrum? Hvis nu man tilfældigvis har ægløsning den ene dag, man har pause? Eller er det også okay at have sex hver dag?
Og så noget helt andet.. Jeg har hele tiden glædet mig til at blive gravid og få en lille. Men jo mere jeg læser herinde, jo mere bange bliver jeg. Det er så frygteligt synd for alle jer, der har oplevet SA og jeg ved ikke hvad af komplikationer, for tidlige fødsler osv., og det betyder bare, at jeg er blevet vildt nervøs for at blive gravid! For det virker nærmest som om, at en ganske almindelig vellykket graviditet hører til sjældenhederne, så jeg bliver så nervøs...
Hvordan ville i tøjle den angst? Og var i selv bange? Jeg har også hørt, at de første 12 uger er kritiske.. Skal jeg passe på med motionen de første 12 uger?
Og sidst, men ikke mindst, hvornår fortalte i folk, at i var gravide?
Jeg vil ikke sige, at jeg var bange, da jeg blev gravid, men jeg blev nervøs, og blev da helt sikkert også mere nervøs af at læse folks forskellige indlæg herinde!
Men prøv lige at kigge indlæggene igennem én gang til, og så læg lige mærke til, hvor mange der faktisk er positive! Hvor mange børnebilleder, fødselsberetninger og mavebilleder der er imellem
Så nej det er ikke sjældent at der forekommer en helt "almindelig" vellykket graviditet!
og tænk på, at risikoen for SA og MA efter at have set hjerteblink i 7. uge er nede på 3-5%!
Og hvad der gælder motion, så bliv ved som du altid har gjort - det sagde min jordemoder i hvert tilfælde jeg skulle
Rigtig mange gange held og lykke med projekt baby