Var du bange for graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.920 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. december 2010

Frøken J.

Min kæreste og jeg arbejder på at lave et lille individ Jeg har just haft min første mens siden p-pillestop, og den sluttede i går, så denne måned går det løs. For det første vil jeg spørge, om det er noget vrøvl at man skal nøjes med sex hver 2. dag? Har læst at det er godt, fordi koncentrationen af sædceller hos manden så er højere. Men er det noget vrøvl, og forværrer man i virkeligheden sine chancer ved hele tiden at have den ene dages mellemrum? Hvis nu man tilfældigvis har ægløsning den ene dag, man har pause? Eller er det også okay at have sex hver dag?

Og så noget helt andet.. Jeg har hele tiden glædet mig til at blive gravid og få en lille. Men jo mere jeg læser herinde, jo mere bange bliver jeg. Det er så frygteligt synd for alle jer, der har oplevet SA og jeg ved ikke hvad af komplikationer, for tidlige fødsler osv., og det betyder bare, at jeg er blevet vildt nervøs for at blive gravid! For det virker nærmest som om, at en ganske almindelig vellykket graviditet hører til sjældenhederne, så jeg bliver så nervøs...

Hvordan ville i tøjle den angst? Og var i selv bange? Jeg har også hørt, at de første 12 uger er kritiske.. Skal jeg passe på med motionen de første 12 uger?

Og sidst, men ikke mindst, hvornår fortalte i folk, at i var gravide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Benjamins'mor

Det eneste jeg lige kan svare på er hvornår jeg fortalte folk det, og det gjorde jeg først til de nærmeste efter chancen for abort var blevet formindsket. Skolekammerater og sådan fik det først afvide i uge. 20 da jeg begyndte at få mave på.

Anmeld

5. december 2010

mybaby-girl

Kan godt forstå din angst, og det er os frygteligt med hva der kan ske ... Men da vi selv blev gravide første gang, da gik jeg let over alt det med at læse om sa og alt det der kan ske, før jeg havde styr på min angst i graviditeten .. Prøv så vidt muligt at tænke positiv og ikke hva der kan ske med dig, det gør det hele nemmere (ved godt det er bedere sagt end gjort).

- Det med at have sex, det gik jeg ikke en skid op i, vi havde sex imellem 1 til 3 dag, når vi så'n lystede Jeg gav hurtigt op med at tage test for når man havde ægløsning og dit og dat Det tog næsten et år for os at blive gravide da jeg smed mine p-piller, og dem har jeg taget siden jeg  var 13år gammel .. Du skal nok passe på med ikk at løfte tunge ting ..

- Vi fortalte vores forældre det nogle dage efter vi havde testet positivt, vi var så glade og stolte og resten fik det afvide, når vi var klar og det var omkring efter uge 12-15 ...

Håber det bedste fra mig

Anmeld

5. december 2010

Dorthe1986

Secrets skriver:

Min kæreste og jeg arbejder på at lave et lille individ Jeg har just haft min første mens siden p-pillestop, og den sluttede i går, så denne måned går det løs. For det første vil jeg spørge, om det er noget vrøvl at man skal nøjes med sex hver 2. dag? Har læst at det er godt, fordi koncentrationen af sædceller hos manden så er højere. Men er det noget vrøvl, og forværrer man i virkeligheden sine chancer ved hele tiden at have den ene dages mellemrum? Hvis nu man tilfældigvis har ægløsning den ene dag, man har pause? Eller er det også okay at have sex hver dag?

Og så noget helt andet.. Jeg har hele tiden glædet mig til at blive gravid og få en lille. Men jo mere jeg læser herinde, jo mere bange bliver jeg. Det er så frygteligt synd for alle jer, der har oplevet SA og jeg ved ikke hvad af komplikationer, for tidlige fødsler osv., og det betyder bare, at jeg er blevet vildt nervøs for at blive gravid! For det virker nærmest som om, at en ganske almindelig vellykket graviditet hører til sjældenhederne, så jeg bliver så nervøs...

Hvordan ville i tøjle den angst? Og var i selv bange? Jeg har også hørt, at de første 12 uger er kritiske.. Skal jeg passe på med motionen de første 12 uger?

For det første: held og lykke med projektet

Altså den måned hvor jeg blev gravid, der havde vi sex med 10 dages mellemrum!! og jeg havde ægløsning der midtimellem Men nu er min kæreste også heldige at have super-celler  Men i alle de måneder vi prøvede inden havde vi sex meget oftere, men lige den måned, ja der var der ikke så meget... Faktisk brokkede jeg mig over det, fordi "hvordan skal vi få et barn uden sex?!" Du skal også huske på at sædceller kan leve i 3-4 døgn inde i kvinden...

Ja kender godt den frygt der.... jeg blev først gravid efter 1 år og 5 mdr fordi jeg har PCO. Og jeg havde læst at når man så havde PCO så havde man større risiko for alt muligt kunne gå galt... Og jeg var rigtig bange da jeg så fik en positiv test... Men da jeg så ham på skanning i 10. uge, da blev jeg rolig. Og da vi nåede til nakkefoldsskanningen og han bare var ligeså fin, ja så blev jeg rolig... Faktisk er jeg sikker på nu at det hele nok skal gå. Jeg har været heldig med en meget nem graviditet indtil videre og han er sund og rask er begyndt at sparke godt derinde jeg er i 22. uge nu

Jeg fandt ud af at jeg var gravid i 7./8. uge, og samme dag blev jeg nødt til at ringe til min familie Kunne simpelthen ikke holde mund. Venner og skole fik det først at vide da jeg havde været til nakkefold.

Undskyld det blev så langt

Anmeld

5. december 2010

Tystys14

Du skal ikke være nervøs for at noget går galt, men det jo altid nemt at sige.  Ja jeg har også tænkt over, at når man læser her inde lyder det rigtigt nok som om at vellykkede graviditeter hører til sjældenhederne. Men nu er jeg heldigvis selv en af dem der ikke har haft nogle særlige problemer under min graviditet, og er trods alt i uge 29 nu  så regner med det bliver ved i det positive. (Bare så du ved det ikke kun går galt.)

Kan godt forstå du er nervøs, og ja man lægger nok også mest mærke til de uheldige historier, når man som sagt læser her inde, men der er mindst lige så mange positive.

Knuss her fra.

Anmeld

5. december 2010

Muffinmus

Var sådan set slet ikke bange den første gang, for tænkte jeg jo var sund og fin, men efter at det tog 14 mdr og så alligevel endte med en udskrabning, ja så blev jeg bange alle de andre gange:-)

Men det er alligevel det hele værd i enden jo. Det skal man huske hver gang det går galt.

Har været gravid 4 gange og har 2 børn og ville gøre det hele om igen hvis jeg fik de samme dejlige børn ud af det.

Og den tanke trøster mig ved tanken om en mulig nr 3, for tænker jeg måske bare SKAL igennem en abort for hvert barn jeg vil have. Ikke at jeg ikke ville blive ked af det, men på en eller anden måde ville jeg vide at det nok skulle blive min tur igen.

Anmeld

5. december 2010

Clisolka

Ja, jeg var bange da jeg fandt ud af at jeg var gravid!! Hold da op tankerne har kørt i hovedet på mig indtil hun var ude. Det var min kæreste som hver dag måtte sige "tænk positivt, det skal nok gå". Vi har prøvet at være til NF, hvor jeg havde mistet, så efter der, så gik det lidt hurtigere og ugerne gik - nu har jeg en baby på 5 uger

Min familie fik det at vide lige så snart jeg havde testet positivt - og arbejdet og andre fik besked efter NF.

Anmeld

5. december 2010

FruEllingsen

Ihh tillykke med projektet håber det snart lykkes for jer at lave en lille bebs

Ved ikke helt om der er hold i det med at dyrke sex hver anden dag eller ej. synes bare i skal dyrke sex når i har lyst  så skal bebs nok komme

Kender alt for godt til din angst. og hvis den bliver for slem synes jeg du skal holde dig fra trådene om aborter og fortidlige fødsler. for det kan nemt kaste brande på bålet.
Både min søster og kusine er gravide lige nu, og de mærker nærmest ikke noget til det, andet end når babyerne sparker  så der findes stadig gode graviditeter. man hører måske bare mest om de dårlige..... hold fast i de gode historier, og skub de dårlige under gulvtæppet.

Vi fortalte det til den Nærmeste familie da jeg var 6 uger henne, og vi havde fået det bekræftiget ved lægen

Resten fik det afvide efter NF

Anmeld

5. december 2010

Disa

Min kæreste og jeg er også igang med vores første projekt baby, det tager meget hårdt på mine krafter, især fordi jeg ikke føler mig gravid og ser mange gravide omkring mig hele tiden, det gør mig lidt ked af det og gør mig nervøs for at jeg ikke kan blive gravid, min vi er kun lige begyndt så det skal nok komme.

Det er bedre at hygge hver dag, det bliver ikke mere koncentreret af at man venter en dag, det fylder bare mere.

Jeg har allerede snakket meget med min mor om det, for jeg er ret sikker på at jeg var gravid i sidste måned, men jeg fik det røde efter 14 lange dage med patter der føltes at de kunne springe i luften hvert minut.
Jeg tror ikke der ville gå lang tid inden vennerne fik det af vide, gode overaskelser er jeg ikke gode til at skjule.

Anmeld

5. december 2010

Elvers

Secrets skriver:

Jeg vil ikke sige, at jeg var bange, da jeg blev gravid, men jeg blev nervøs, og blev da helt sikkert også mere nervøs af at læse folks forskellige indlæg herinde!

Men prøv lige at kigge indlæggene igennem én gang til, og så læg lige mærke til, hvor mange der faktisk er positive! Hvor mange børnebilleder, fødselsberetninger og mavebilleder der er imellem

Så nej det er ikke sjældent at der forekommer en helt "almindelig" vellykket graviditet! og tænk på, at risikoen for SA og MA efter at have set hjerteblink i 7. uge er nede på 3-5%!

Og hvad der gælder motion, så bliv ved som du altid har gjort - det sagde min jordemoder i hvert tilfælde jeg skulle

Rigtig mange gange held og lykke med projekt baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.