kunne i ikke tænke jer at hjælpe mig, kort og hurtigt...autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2008

linemus

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2008

Loggidut

tak! så kan jeg måske lær det...lol

Anmeld

27. august 2008

Joan ( Smallie )

Hvis der er side airbage må de ikke sidde foran med mindre de kan slås fra:S

Den opel vi har er der side airbage i og der står i bogen der følger med bilen at de ikke må sidde foran fordi de ikke kan slås fra.

Men i min lille clio kan man slå det hele fra så der må han godt sidde foran.

Ved godt der er mange regler og vil sige det sted de er mest sikker i bilen er på bagsædet midt i. Men da det ikke er muligt for ret mange så vil jeg sætte hende i venstre side.

Bare lige min mening:$

(H) Joan

Anmeld

27. august 2008

Loggidut

HELT OK SMALLIE...jeg har bare hørt at foran er mest sikkert, men jeg aner det slet ikke!

vores airbag kan slåes fra med nøgle, så den er sikker nok!

men nu er jeg da i tvivl om det med foran og bagved...ark, jeg er sgu så dum med de her regler

Anmeld

27. august 2008

linemus

Ved I så noget om at sætte en fremadvendt stol på forsædet, hvor der ér airbag slået til foran? Vi har nemlig læst i både manualen til stolen (rømer), manualen til bilen og hørt fra en kørelærer, at man godt kan gøre det, hvis sædet bliver rykket helt tilbage. Jeg kender godt trafikstyrelsens (eller hvad den nu hedder) anbefalinger (de fraråder det), men studser over at andre så siger god for det. Hos os er det med henblik på at have Sebastian foran, så jeg kan køre med alle tre unger på en gang.

- Line

Anmeld

27. august 2008

Joan ( Smallie )

linemus skriver:

Ved I så noget om at sætte en fremadvendt stol på forsædet, hvor der ér airbag slået til foran? Vi har nemlig læst i både manualen til stolen (rømer), manualen til bilen og hørt fra en kørelærer, at man godt kan gøre det, hvis sædet bliver rykket helt tilbage. Jeg kender godt trafikstyrelsens (eller hvad den nu hedder) anbefalinger (de fraråder det), men studser over at andre så siger god for det. Hos os er det med henblik på at have Sebastian foran, så jeg kan køre med alle tre unger på en gang.

- Line

Jo men han er jo også noget større. Jeg ville godt turde sætte ham foran.

Hvis den airbag skulle gå af ville han jo sidde i højde med en lille voksen og han vil jo aldrig komme så langt frem at han får hovedet i den.

Ej hvor jeg ævler men jeg ville godt turde sætte ham der.

Joan

Anmeld

27. august 2008

Plysbjørnen

linemus skriver:

- Line

Så vidt jeg ved og har kunnet læse mig til, så de eneste regler der er at de ikke må sidde i en bagudvendt stol på forsædet med airbag slået til... Mener at kunne huske at det hedder sig at hvis der er airbag og den ikke kan slås fra skal stolen fremadvendes... Så den må vel teknisk set godt være fremadvendt med airbagen slået fra...

Betina

Anmeld

27. august 2008

Mikkelmusen

Recaro Young sport har vi og den er bare god. Du kan justere ryggen i den og den kan bruges fra nu og til 36 kg.
Den kan så skilles og justeres som barnet vokser. Rigtig smart :)

Anmeld

27. august 2008

linemus

Joan ( Smallie ) skriver:

linemus skriver:

- Line

Jo men han er jo også noget større. Jeg ville godt turde sætte ham foran.

Hvis den airbag skulle gå af ville han jo sidde i højde med en lille voksen og han vil jo aldrig komme så langt frem at han får hovedet i den.

Ej hvor jeg ævler men jeg ville godt turde sætte ham der.

Joan

Det er ikke ævl ;) Tak og tak til Betina også :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.