Secrets skriver:
Ja, muligvis er det tidligt at tale om det, men man går jo allerede og drømmer, selvom man ikke er gravid endnu 
Manden og jeg er drøøøøn-uenige om et pigenavn, og jeg ved ikke, hvordan vi skal løse dét problem. Vi har lagt diskussionen på hylden, indtil det bliver aktuelt, men det gør det jo på et tidspunkt. Manden har et navn, han virkelig ønsker og altid har ønsket, som han gerne vil give vores barn, såfremt det bliver en pige. Og jeg kan ikke lide det!! Jeg vil ikke lige sige hvilket for ikke at støde nogen, men det er et ganske ordinært meget brugt dansk navn.
Jeg er selv halv dansk og halvt fra et andet europæisk land (siger ikke hvilket for at bevare min anonymitet), men jeg vil gerne have at mine børns navne bærer lidt præg af min anden nationalitet. Men han er bare ikke til at hugge og stikke i! Vi er jo lige gode om det, når jeg IKKE vil have det, og han VIL have det, men han vil slet ikke forhandle! Jeg har mange navne, jeg drømmer om at give en datter, fx Lily, Elena, Bella, Celina osv. men han er så opsat på det her ordinære danske navn, at han ikke engang vil forsøge at overveje mine forslag.
Hvordan kommer man ud af sådan en kattepine? Har altid ønsket, at mine børn skulle have nogle lidt specielle navne, som ikke var mega brugt her i landet, men jeg kan ikke forhandle med manden. Han har foreslået, at vores første datter kan få det navn, som han ønsker, og så må jeg bestemme navnet på vores anden datter. Men så siger jeg jo bare, hvad hvis vi kun får én datter? Og er VIRKELIG ikke fan af det navn, han elsker så højt! Og det værste er, at han ikke engang vil rafle om stavemåden!!!
Hvad ville i gøre?
Vi lavede en liste med 10 pige navne og 10 drengenavne, og så byttede vi sedler og gav point fra 1-10, og dem med højeste score kom videre til næste runde, skillede feks 5 lavest scorede navne fra begges lister, satte så igen point på fra 1-10 og brugte på den måde udelukkelses metoden for at blive enige om 1 drengenavn og 1 pigenavn