Manden opsat på navn - Jeg er ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

ønskebørn74

Ranarupta skriver:

Jamen, han kan da ikke få sin vilje, når nu du ikke kan lide det - heller ikke selvom han er stædig og stamper i gulvet.

Synes han virkelig, at det er fair, hvis jeres (måske) datter skal have et navn, som moren (!) ikke er vild med? 

Jeg synes, at han er ekstremt urimelig og mest af alt minder om et forkælet barn.

ENIG, FORKÆLET MØGUNGE... gg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Mille83

Eller få Nikoline som fornavn og et af dine som mellemnavn..Eller måske en mellemting og det blir Nicole el noget...Bare et forslag...

Min datter hedder Nicoline Mynte

Anmeld

26. november 2010

Dorthe1986

Her har vi haft lavet en liste over navne vi BEGGE kunne lide Det vil sige, hvis han ikke kunne fordrage et navn jeg var vild eller omvendt jamen så kom det slet ikke på listen - det har bare gjort det hele meget nemmere Og vi blev også enige om at eks-kæresters navne var bandlyst.

Tja det kan jo så sagtens nå at at blive en debat når lillemanden kommer til verden, hvis vi ikke er enige om et af navnene på listen Men trods alt en lidt nemmere debat

Anmeld

26. november 2010

tinasmor

Personligt ville jeg ikke gå op i det før den dag en scanning viste jeg var gravid med en pige.

Anmeld

26. november 2010

Frøken J.

Tak for alle jeres svar! Tror diskussionen må op igen når det bliver aktuelt, men jeg synes da også, at når nu det er mig, der skal ligge med kæmpe smerter og presse ungen ud, så har jeg da også noget at skulle have sagt

Jeg læste om nogen der havde lavet et pointsystem, hvor de lavede en liste med navne med deres begges forslag på og gav dem point. De 10 med flest point gik videre til næste runde, hvor de fik point igen osv. indtil man fandt en vinder, det var måske også en idé, tænker jeg!

Jeg må hellere lige påpege, at x-kæresten er en for mange år siden, som han ikke var sammen med længe, så det er ikke fordi, at hun har haft stor betydning for hans liv, men jeg er rimelig jaloux anlagt, så bare det, at der har været en pige i hans liv, som han har været forelsket i og har været i seng med (og alle de andre ting, man ikke gider tænke på) er nok til, at hun ikke skal hedde det! Men Nicole var egentlig ikke et dårligt forslag, tror jeg skriver det på min liste med navne

Håber vi kan komme frem til et kompromis, men vi er begge lige stædige, så det er især derfor, at den er lidt tricky! Tak for alle jeres overvejelser!

Anmeld

26. november 2010

karina pigen

Secrets skriver:

Heise - Hehehe! Okay, så lad gå. Det er Nikoline! Det er ikke fordi, at jeg egentlig synes navnet i sig selv er grimt, men det er bare for almindeligt. Kender SÅ mange, der hedder Nikoline! Jeg har også forsøgt om han vil finde et kompromis, men det er bare drømmenavnet for ham, så han er umulig at forhandle med!

TbCp - Jeg har også foreslået det kunne blive mellemnavn, men han VIL have det bliver fornavn!

længe indenj eg blev gravid var jeg het klar over hvad mine børn skulle hedde, om et så blev en dreng eller pige.. dog var manden og jeg aldrg enig.. SÅ blev jeg gravid.. fik kønnet af vide.. og så alle de navne vi havde snakket om faldt lidt i værdi.. og andre navne kom.

eller han ville han han skulle hedde william og jeg ønskede adrian... jeg gad ik navne som alle hedder og som man kan finde på alle top lister over navne..

og så er jeg pædagog og ønsker ik at jeg kan sætte ansigt på et barn jeg har haft en relation med på det navn mit eget navn skal hedde,.. så vi har været gennem en masse navne..

jeg har en søster der bor i spanien og er gift spansk og har børn og synes det kunne være fedt hvis det navn vi valgte ik var så fremmede for den side a familien også...

så nævnte manden navnet Felix.. først tænkte jeg ..neeeeeej det hedder en af prinserne..hell no.. meen så snakkede jeg med søster og  ja felix er også en navn man høre dernede. og jeg har ik arbejdet med nogen som helst der hedder det eller kender nogen overhovedet der hedder det.. sååååååå..

nu skal han bare komme til verden..

men synes i dit tilfælde at i skulle gøre brug af fornavn mellemnavn så man både for den danske og den anden side med i navnet.. så begge lande er præsenteret ...

Anmeld

26. november 2010

Bare mig..

Altså jeg synes jo det navn er helt fantastisk, og det flotteste.. Men med c

Men herhjemme havde vi samme problematik.. Jeg ville have hun skulle hedde Karla, men han ville have sofie, som for mig er ALT for almindeligt..

Men vi måtte gå udenom bla. de to navne og finde andre vi kunne lide..

Vores datter hedder nu Nicoline Men vi kender heller ingen der hedder det, så for os, er det jo egentlig et specielt navn...

Anmeld

26. november 2010

De3Guldklumper

Jeg var lige som din kæreste da jeg ventede min den første.. ALTID har jeg drømt om at hvis jeg engang fik en pige skulle hun hedde Johanne - jeg havde denne knugende mavefornemmelse og dette brændende ønske at jeg slet ikke kunne se udover det.. Jeg gik hele graviditeten og bearbejdede kæresten for han kunne SLET ikke fordrage navnet.. Dog havde han ikke selv nogen konkrete forslag og ente egentlig med at jo mere han "smagte" på navnet at synes mere og mere om det.. Det blev endelig besluttet at det skulle hun hedde når hun kom til verden - og i dag hedder hun så LÆRKE..

Jeg kunne slet, slet ikke se at hun lignede en Johanne da hun kom ud - og kaldte hende det MANGE gange på barselsgangen og måtte så tilsidst krybe til korset og fortælle kæresten at jeg ikke synes hun lignede en Johanne. så gik den store navnejagt i gang og hun var 5 uger inden hun ved lodtrækning fik hendes navn

Jeg mener bestemt ikke din kæreste lyder som en forkælet møgunge men mere som en der virkelig har tænkt over den dag han skulle ha børn og hvad han virkelig godt kunne tænke sig sine børn skulle hedder - det ser man ikke mange mænd der har gjort sig tanker omkring - at en af hans x´er så tilfældigt har heddet Nicoline - jamen det kan han vel ikke gøre for..

Anmeld

26. november 2010

Frøken J.

Pylle3 skriver:

Jeg var lige som din kæreste da jeg ventede min den første.. ALTID har jeg drømt om at hvis jeg engang fik en pige skulle hun hedde Johanne - jeg havde denne knugende mavefornemmelse og dette brændende ønske at jeg slet ikke kunne se udover det.. Jeg gik hele graviditeten og bearbejdede kæresten for han kunne SLET ikke fordrage navnet.. Dog havde han ikke selv nogen konkrete forslag og ente egentlig med at jo mere han "smagte" på navnet at synes mere og mere om det.. Det blev endelig besluttet at det skulle hun hedde når hun kom til verden - og i dag hedder hun så LÆRKE..

Jeg kunne slet, slet ikke se at hun lignede en Johanne da hun kom ud - og kaldte hende det MANGE gange på barselsgangen og måtte så tilsidst krybe til korset og fortælle kæresten at jeg ikke synes hun lignede en Johanne. så gik den store navnejagt i gang og hun var 5 uger inden hun ved lodtrækning fik hendes navn

Jeg mener bestemt ikke din kæreste lyder som en forkælet møgunge men mere som en der virkelig har tænkt over den dag han skulle ha børn og hvad han virkelig godt kunne tænke sig sine børn skulle hedder - det ser man ikke mange mænd der har gjort sig tanker omkring - at en af hans x´er så tilfældigt har heddet Nicoline - jamen det kan han vel ikke gøre for..

Nu siger jeg jo heller ikke, at han har valgt navnet, fordi hans x hedder det, men siger blot, at det er én af mange grunde til, hvorfor jeg ikke kan lide navnet Der er jo altid en "risiko" for, at når barnet kommer ud, at hun så slet ikke ligner en person, der passer til det navn, som man på forhånd har valgt, men jeg tror aldrig, at jeg kommer til at gå med til Nicoline som fornavn Mellemnavn kunne jeg godt, der er slet ikke noget der. Og så er jeg i øvrigt enig i, at han ikke er en forkælet møgunge! Hehe

Anmeld

26. november 2010

De3Guldklumper

Secrets skriver:

Nu siger jeg jo heller ikke, at han har valgt navnet, fordi hans x hedder det, men siger blot, at det er én af mange grunde til, hvorfor jeg ikke kan lide navnet Der er jo altid en "risiko" for, at når barnet kommer ud, at hun så slet ikke ligner en person, der passer til det navn, som man på forhånd har valgt, men jeg tror aldrig, at jeg kommer til at gå med til Nicoline som fornavn Mellemnavn kunne jeg godt, der er slet ikke noget der. Og så er jeg i øvrigt enig i, at han ikke er en forkælet møgunge! Hehe

Det var egentlig også det jeg  mente med at han ikke kan gøre for at hans eks hed det - for har ikke læst ud af dine indlæg at han har valgt det udfra at hun hed det

Men håber i finde det helt rigtige navn til jeres kommende børn - men det kunne lyde som om det ville være nemmest hvis det blev drenge hele bundtet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.