Manden opsat på navn - Jeg er ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

Frøken J.

AnneBJ skriver:

Det kan han da ikke bare bestemme selv! I er jo to om at få barnet, ergo må I blive enige. Eller aftale at skiftes - han bestemmer den første, du den næste. Der er mange muligheder, men jeg synes grundlæggende at begge parter skal være enige. Du kan jo heller ikke få dit drømmenavn, hvorfor skal han så have sit?

Det er en rimelig god pointe. Jeg må prøve at argumentere for enighed.. Jeg forstår bare slet ikke, hvorfor han er så opsat på det navn. Hans x-kæreste hed det, hvilket bare er endnu en stor grund til, hvorfor jeg ikke gider give det videre til vores barn! Men nu må jeg hellere også lige sige, at han er en dejlig og kærlig mand, for ikke at få ham til at lyde som en tyran eller noget. Det er bare lige det her navn, han elsker så højt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Chewy

Ej, det er ellers et skønt navn, så forstår godt kæresten.

Omvendt kan det ikke nytte noget, at man ikke forhandler på lige fod. Det er jo jeres barn begge to, så I skal også have lige meget og have sagt. Især hvis den ene har svært ved at leve med den andens forslag. Det er sgu vigtigt, at begge føler navnet og synes det er det helt rigtige...

Hmm, ved dog ikke rigtig hvad mit råd til dig skal være, for han lyder lidt som om, han ikke er til at nå på det punkt. Men mit bedste råd er at snakke sammen. Han må forstå, at han ikke bare kan sige, at det skal hun hedde, uden at du får en stemme. Held og lykke med det

Anmeld

26. november 2010

Cris

Secrets skriver:

Ja, muligvis er det tidligt at tale om det, men man går jo allerede og drømmer, selvom man ikke er gravid endnu 

Manden og jeg er drøøøøn-uenige om et pigenavn, og jeg ved ikke, hvordan vi skal løse dét problem. Vi har lagt diskussionen på hylden, indtil det bliver aktuelt, men det gør det jo på et tidspunkt. Manden har et navn, han virkelig ønsker og altid har ønsket, som han gerne vil give vores barn, såfremt det bliver en pige. Og jeg kan ikke lide det!! Jeg vil ikke lige sige hvilket for ikke at støde nogen, men det er et ganske ordinært meget brugt dansk navn. 

Jeg er selv halv dansk og halvt fra et andet europæisk land (siger ikke hvilket for at bevare min anonymitet), men jeg vil gerne have at mine børns navne bærer lidt præg af min anden nationalitet. Men han er bare ikke til at hugge og stikke i! Vi er jo lige gode om det, når jeg IKKE vil have det, og han VIL have det, men han vil slet ikke forhandle! Jeg har mange navne, jeg drømmer om at give en datter, fx Lily, Elena, Bella, Celina osv. men han er så opsat på det her ordinære danske navn, at han ikke engang vil forsøge at overveje mine forslag.

Hvordan kommer man ud af sådan en kattepine? Har altid ønsket, at mine børn skulle have nogle lidt specielle navne, som ikke var mega brugt her i landet, men jeg kan ikke forhandle med manden. Han har foreslået, at vores første datter kan få det navn, som han ønsker, og så må jeg bestemme navnet på vores anden datter. Men så siger jeg jo bare, hvad hvis vi kun får én datter? Og er VIRKELIG ikke fan af det navn, han elsker så højt! Og det værste er, at han ikke engang vil rafle om stavemåden!!!

Hvad ville i gøre?

Ja, jeg synes, at det er lidt tidligt at tænke på det   Det kunne jo være, at I få en dreng (jeg har fået to af dem og det er fantastisk) og hvis I en dag venter på en pige, så kan I tænke lidt mere fokuseret og finde flere alternativer

Anmeld

26. november 2010

AnneBJ

Secrets skriver:

Det er en rimelig god pointe. Jeg må prøve at argumentere for enighed.. Jeg forstår bare slet ikke, hvorfor han er så opsat på det navn. Hans x-kæreste hed det, hvilket bare er endnu en stor grund til, hvorfor jeg ikke gider give det videre til vores barn! Men nu må jeg hellere også lige sige, at han er en dejlig og kærlig mand, for ikke at få ham til at lyde som en tyran eller noget. Det er bare lige det her navn, han elsker så højt..

Herhjemme er exers navne et no-go! Det magter jeg ikke, mest af alt magter jeg ikke mine egne exer. Synes I skal finde et helt 3. navn, og håber du får ham med på ideen!

Han lyder ikke som en tyran, en navnedebat kan blive ret ophedet, det kan vi godt skrive under på her

Anmeld

26. november 2010

SiLiMiMa

Secrets skriver:

ej, så skal jeres datter da bare slet ikke hedde det!!!!

ok, min datter Line hedder Maria til mellemnavn - det hed en af min kærestes eks'er også.... men for mig er det navnet på min bedste barndomsveninde, så det havde jeg ikke noget imod

Anmeld

26. november 2010

BabyMus

Ja jeg vil altså også sige, at I bliver nødt til at blive enige om et andet navn så. Synes ikke det er fair hvis dit barn skal hedde et navn som du ikke kan lide. Omvendt kommer du nok heller ikke så langt med det navn som du gerne vil have, når han nu ikke "må få sit" eller hvad man kan sige.

Og ja så kunne man bruge det til mellemnavn, men hvis han heller ikke vil det, så tror jeg altså at I må vælge noget helt anden, som ingen af jer ha "haft som favorit".

Og der er jo efterhånden en masse forskellige navne fremme, som ikke alle er lige brugte. Så I burde godt kunne finde et specielt navn som ikke er så brugt og heller ikke helt så dansk.

Så et lidt specielt fornavn, evt. et mellemnavn fra dit land eller et godt dansk navn som mellemnavn, efter et specielt fornavn. Så er I gået lidt på kompromis med det hele. (:

Held og lykke med det, når den tid kommer - og ja, hvis I nu får en dreng først, så er I ude og det problem. Vent til den dag I ved der kommer en pige, så kan det være tingende har ændret sig lidt, og han - eller dig - har skiftet mening. (:

Anmeld

26. november 2010

Calliope

Puha, jeg synes det lyder langt ude, at manden VIL have navnet Nikoline, især når det er navnet på en x-kæreste. Det i sig selv, er nok til at det automatisk blev bandlyst som baby-navn... For mig ville det være grænseoverskridende, hvis min kæreste så meget som foreslog en x's navn.

Når det er sagt, så synes jeg det lyder underligt, at han tror han skal bestemme det. Men måske du skulle overveje at foreslå, at han må bestemme navnet, udfra nogle kriterier du kan leve med. At det skal kunne udtales på begge dine sprog, at det ikke må ligge i top 20, 30, whatever - og det på ingen måde må vøre Nikoline. - Selvom han er en skøn mand ellers, så lyder det som om, at han tror, at han kan tvinge det navn igennem - og det må du gøre klart for ham, at det er ligemeget hvad han gør mod dig, så vil han ikke kunne tvinge dig til at acceptere det navn, og I må finde et kompromis, som ikke indeholder Nikoline 

Anmeld

26. november 2010

ønskebørn74

Secrets skriver:

Heise - Hehehe! Okay, så lad gå. Det er Nikoline! Det er ikke fordi, at jeg egentlig synes navnet i sig selv er grimt, men det er bare for almindeligt. Kender SÅ mange, der hedder Nikoline! Jeg har også forsøgt om han vil finde et kompromis, men det er bare drømmenavnet for ham, så han er umulig at forhandle med!

TbCp - Jeg har også foreslået det kunne blive mellemnavn, men han VIL have det bliver fornavn!

Han må fatte at når du spytter ungen ud, har du også noget at skulle have sagt... Så du må holde fast og sige at det bliver ikke det, basta... I skal være enige og det bliver i ikke om dette navn... Min mand og jeg har lavet en liste hver... Og de navne der faldt sammen er nu vore fælles navne...

Anmeld

26. november 2010

Ranarupta

Secrets skriver:

Ja, muligvis er det tidligt at tale om det, men man går jo allerede og drømmer, selvom man ikke er gravid endnu 

Manden og jeg er drøøøøn-uenige om et pigenavn, og jeg ved ikke, hvordan vi skal løse dét problem. Vi har lagt diskussionen på hylden, indtil det bliver aktuelt, men det gør det jo på et tidspunkt. Manden har et navn, han virkelig ønsker og altid har ønsket, som han gerne vil give vores barn, såfremt det bliver en pige. Og jeg kan ikke lide det!! Jeg vil ikke lige sige hvilket for ikke at støde nogen, men det er et ganske ordinært meget brugt dansk navn. 

Jeg er selv halv dansk og halvt fra et andet europæisk land (siger ikke hvilket for at bevare min anonymitet), men jeg vil gerne have at mine børns navne bærer lidt præg af min anden nationalitet. Men han er bare ikke til at hugge og stikke i! Vi er jo lige gode om det, når jeg IKKE vil have det, og han VIL have det, men han vil slet ikke forhandle! Jeg har mange navne, jeg drømmer om at give en datter, fx Lily, Elena, Bella, Celina osv. men han er så opsat på det her ordinære danske navn, at han ikke engang vil forsøge at overveje mine forslag.

Hvordan kommer man ud af sådan en kattepine? Har altid ønsket, at mine børn skulle have nogle lidt specielle navne, som ikke var mega brugt her i landet, men jeg kan ikke forhandle med manden. Han har foreslået, at vores første datter kan få det navn, som han ønsker, og så må jeg bestemme navnet på vores anden datter. Men så siger jeg jo bare, hvad hvis vi kun får én datter? Og er VIRKELIG ikke fan af det navn, han elsker så højt! Og det værste er, at han ikke engang vil rafle om stavemåden!!!

Hvad ville i gøre?

Jamen, han kan da ikke få sin vilje, når nu du ikke kan lide det - heller ikke selvom han er stædig og stamper i gulvet.

Synes han virkelig, at det er fair, hvis jeres (måske) datter skal have et navn, som moren (!) ikke er vild med? 

Jeg synes, at han er ekstremt urimelig og mest af alt minder om et forkælet barn.

Anmeld

26. november 2010

ønskebørn74

Secrets skriver:

Hvis min mand ville give vores barn sin ex kærestes navn... Kunne han sgu skride retur til hende... NO...GO...

Hvad fanden bilder han sig ind... Så skal du og ham selv rende og tænke på hende hver gang i hører navnet... Ej det er sgu for langt ude...

Navnet skal være jeres og kun jeres...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.