jeg tror sku jeg er ved at løbe tør ?? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

Mia&Allan

Macaab skriver:

Det variere men mener at det gerne følges med "tigerspring", hvor de så pludselig kan noget nyt.

Og spiser du meget fedtfattigt, så kan det også,hos nogen, have noget at sige, da det er nemmere for kroppen at omdanne "fed" mad til mælk, end at kroppen skal omdanne dit kropsfedt til mælk.

Vores datter havde nemlig både appetit spring og tigerspring for 1½uge siden og alt var blevet godt igen.... Men nu pludselig ud i det blå tømmer hun begge bryster ved en 18 tiden og er så sulten igen kl 20, hvor jeg så ikke har mælk nok!!! I løbet af dagen spiser hun kun ved det ene bryst og bliver mæt - så er derfor begyndt at tænke om det evt kun kan være om aftenen jeg har et problem med at have mælk nok?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Cris

De har nogle perioder af den stil, de søger meget tit kontakt også... Faktisk fand forskere ud af det, at modersmælk indeholder et eller andet stof, som hjælper til at sove! MME plejer at mætte fordi de overspiser (de kan ikke styr flasken ligesom brystet) og det er tung for deres fordøjelses system og de bliver sløv, når de ikke er vandt til det. Så kan du vælge. Jeg ved, at det er hårdt og derfor er det kun dig som vil tage beslutning (man løber ikke tør af mælken, han ammer helt sikker noget mere for at sætte produktionen i gang og for at søge dig)

Anmeld

26. november 2010

MarieMor

Tulle28 skriver:

Fuldstændig enig med Macaab. HVis I gerne vil fortsætte med at amme, så er der kun een ting at gøre og det er at amme så meget I kan, ellers øges mælkemængden ikke.

https://www.baby.dk/videnom/10p151/amning-appetitspring.aspx

Knus Tulle

men hvor længe skal jeg blive ved ??? for nu har det stået på i en uge og han har kun fået flaske 2 gange om aftenen ...

Anmeld

26. november 2010

Corn

MarieMor skriver:

det har jeg jo også startet med at tro , men der er bare intet sket selvom jeg synes ikk jeg laver andet end at amme og tage den med ro både nat og dag

og til det du siger med at Aslan bare gerne vil op og kigge , tager jeg ham helt fra uden at tilbyde det andet bryst så skriger han helt vildt ??

Har du prøvet at tage baby fra, og så tilbyde samme bryst igen? Det er jo nemmest at få mælk fra et "friskt" bryst, men den fede og mættende mælk kommer først til sidst, og kræver lidt mere arbejde fra baby.

Derfor tilbyder jeg samme bryst to gange, for at sikre at han får tømt ud, inden han ryger over på det "nye"

Anmeld

26. november 2010

Corn

Mia&Tonny skriver:

Vores datter havde nemlig både appetit spring og tigerspring for 1½uge siden og alt var blevet godt igen.... Men nu pludselig ud i det blå tømmer hun begge bryster ved en 18 tiden og er så sulten igen kl 20, hvor jeg så ikke har mælk nok!!! I løbet af dagen spiser hun kun ved det ene bryst og bliver mæt - så er derfor begyndt at tænke om det evt kun kan være om aftenen jeg har et problem med at have mælk nok?!

Jeg bruger mine aftner på at amme ham til natten. Dvs. at han spiser fra kl 19 og så gerne 2 timer frem, med små 30 minutters lure indimellem. Sådan har det været de første 3 mdr, så havde han lige en måned hvor han sov fra kl 20-03, og nu er han tilbage til at spise hele aftnen.

Jeg synes der ryger meget tid på det, men jeg skal ikke nogen steder, da jeg har de andre unger sovende i huset, så kan jeg jo ligeså godt amme og se tv, og undgå vinterkulden

Anmeld

26. november 2010

Mia&Allan

Macaab skriver:

Jeg bruger mine aftner på at amme ham til natten. Dvs. at han spiser fra kl 19 og så gerne 2 timer frem, med små 30 minutters lure indimellem. Sådan har det været de første 3 mdr, så havde han lige en måned hvor han sov fra kl 20-03, og nu er han tilbage til at spise hele aftnen.

Jeg synes der ryger meget tid på det, men jeg skal ikke nogen steder, da jeg har de andre unger sovende i huset, så kan jeg jo ligeså godt amme og se tv, og undgå vinterkulden

Natashja ville nok også godt ligge der hvis der bare kom mælk, men det gør der ikke!! når hun spiser der omkring kl 20, efter at ha tømt begge to kl ca 17.30, så spiser hun i måske 20 min og så kan der kun klemmes få dråber ud :/ Men hun er bare stadig utilfreds og sulten, virker det ihvertfald som om...

Anmeld

26. november 2010

Corn

Mia&Tonny skriver:

Natashja ville nok også godt ligge der hvis der bare kom mælk, men det gør der ikke!! når hun spiser der omkring kl 20, efter at ha tømt begge to kl ca 17.30, så spiser hun i måske 20 min og så kan der kun klemmes få dråber ud :/ Men hun er bare stadig utilfreds og sulten, virker det ihvertfald som om...

Så ville jeg skifte bryst igen. Og så fortsætte med at skifte bryst, lade hende hvile/sove i arm, skifte bryst, hvile, osv...

Og hun er meget bedre til at få mælk ud end du er

Her kan Aslan med lidt ihærdighed få nedløbsrefleksen igang to gange på samme bryst, kun afbrudt af en lille lur

Anmeld

26. november 2010

Corn

MarieMor skriver:

men hvor længe skal jeg blive ved ??? for nu har det stået på i en uge og han har kun fået flaske 2 gange om aftenen ...

Jeg ville fortsætte kampen. Aftnerne har været de "værste" her i huset, så derfor er jeg nok også mere ligeglad med at bruge SÅ meget tid på amningen.

Anmeld

26. november 2010

MarieMor

Macaab skriver:

Har du prøvet at tage baby fra, og så tilbyde samme bryst igen? Det er jo nemmest at få mælk fra et "friskt" bryst, men den fede og mættende mælk kommer først til sidst, og kræver lidt mere arbejde fra baby.

Derfor tilbyder jeg samme bryst to gange, for at sikre at han får tømt ud, inden han ryger over på det "nye"

tror jeg tilbyder 5 gange ,, og så prøver jeg at hjælpe lidt til med at massere lidt men han flyver også sel til og fra brystet og når han får fat så sutter han helt vildt , og så blever han nærmest sur igen ..

Anmeld

26. november 2010

Tulle28

MarieMor skriver:

Til produktionen er sat op:-) Det kan godt vare uger, det kommer an på hvor meget du ammer. Jo mere du ammer, jo hurtigere går det:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.