Hjemme efter tjek på fødegangen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. august 2008

Anja

Så er jeg blevet tjekket !

Ringede der op og fortalte, hvordan jeg havde det og de ville gerne tjekke mig. Manden er på job og kunne ikke tage hjem, så måtte have fat i et vennepar, hvor manden så tog Elias og konen kørte med mig på sygehuset.

Fik kørt strimmel og mærket unden på maven og tjekket indvendigt. De kunne se at jeg har en del plukveer, men at baby har det fint. Livmoderhalsen var ca 3 cm men dog meget blød. Fik at vide, at jeg ikke må have de smerter jeg har - tror de er lidt nervøse for at smerterne er relateret til ks aret. Lægen ville gerne have mig indlagt, men jeg undgik indlæggelse fordi jdm ikke mente det var nødvendigt, hvis jeg bare tager den med ro. Helt rolig var de dog ikke, så jeg fik lige en gang lungemodner til baby, hvis nu mens-smerterne viser sig at være optakten til rigtige veer .....

Smerterne skal helst forsvinde, når jeg får hvilet. Hvis de fortsat er der de næste dage eller bliver værre skal jeg ringe der op for så vil de se mig igen.

Det er jo bare LIDT vanskeligt at tage den helt med ro og smide sig på sofaen, når man er alene med Elias .... men manden kommer vel hjem om en times tid og skal da ikke på job før mandag morgen, så i det tidsrum kan jeg vel smide mig en del på sofaen :)

Anja 32+4 - og lidt nervøs for de næste dage/uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2008

bette

godt du ringede...

og godt at gøre den bette har det godt.. så nu må du bare tage den med ro.. elias kan nok godt underholde sig selv lidt..

håber smerter går væk snart.(H)

Anmeld

23. august 2008

Nadi

Dejligt at høre du er okay, og at den lille også har det godt! Ta den med ro og som du skriver din mand kommer da vel forhåbentlig hjem om ikke så længe ;)

-Nadia

Anmeld

23. august 2008

Rasmine

Gulp...
Shit manner!
Der er godt nok snart du ska ha baby, men der må godt lige gå lidt tid endnu.

Du må jo ta den med ro...
-Evt. med en sygemelding?

Anmeld

23. august 2008

Loggidut

jammen kæreste dog....sikke da en dag du har haft!

nu må du altså bare ligge dig, selv om jeg godt ved det kan være hårdt!

er der ikke nogen steder du kan få aflastning til Elias? for hvordan skal man kunne slappe af samtidig med at man har en fræser som lige er blevet 1 år?

jeg håber det går i sig selv igen, og bare er nogle voldsomme plukveer!

der er vel ikke nogen fast tidsintervaller på dem...vel(?)

Anmeld

23. august 2008

Marco2

Puha da. Godt at det lige blev tjekket. Håber du kan få manden til at give en ekstra hånd, så du kan få hvilet maks.

AG

Anmeld

23. august 2008

Anja

Tak for tankerne, piger.

De har lige haft ringet til mig fra fødegangen ! De ville gerne have at jeg kommer igen i morgen formiddag til tjek og for at få 2. dosis af lungemodneren - det tager godt nok situationen alvorligt, så bliver lidt nervøs, må jeg indrømme. Men det er jo kun godt at de er grundige. Jdm og overlægen havde talt om mig igen og overlægen ville gerne endnu engang have at jeg fik at vide, hvor vigtigt det er at jeg IKKE løfter på Elias mere en allerhøjest nødvendigt, så nu må jeg til at være lidt kreativ ...

Smerterne er der stadig og er nogen lunde stabile i styrke - dog er der nu også begyndt at komme en del jag op gennem skeden, som jdm jeg lige har talt med mener er flere plukveer ...

Anmeld

23. august 2008

BellaT

Godt at der bliver passet på dig og baby i maven.:)
Har du ikke et familiemedlem eller veninde der kunne komme og passe på dig og løfte Elias når det er nødvendigt? Der er jo ikke såååå lang tid igen, til terminen mener jeg.
Håber at tjekket imorgen viser at lille bebs ikke gider komme ud endnu.:)

Knus fra Helle...

Anmeld

23. august 2008

Anja

Miiikro skriver:

Godt at der bliver passet på dig og baby i maven.:)
Har du ikke et familiemedlem eller veninde der kunne komme og passe på dig og løfte Elias når det er nødvendigt? Der er jo ikke såååå lang tid igen, til terminen mener jeg.
Håber at tjekket imorgen viser at lille bebs ikke gider komme ud endnu.:)

Knus fra Helle...

Har desværre ikke lige nogen, der kan hjælpe så meget. Jeg kommer jo fra nordjylland så noget af familien - OG specielt de gode veninder jo stadig der over :S Men vi klarer den også nok :)

Anja med 7 uger og 2 dage til termin - så baby har bare af at bliver der inden gerne 3 - 4 uger endnu mindst !

Anmeld

23. august 2008

Lene76

Leneok... troede kun du var ca uge 20... hehe der kan man bare se....;)

Håber ik der er så seriøst som jdm og lægen får det til at virke som, tror bare de vil være på den sikre side så den bette har det godt.... men som du selv skrev så sku den gerne blive derinde et par uger endnu.

Så du må hvile alt det du kan, og prøve at lade manden ta over selvom det godt kan være hårdt.... for de gør det jo ik altid ligeså godt som os vel:))

Pøj pøj....

(H)Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.