Ung mor med vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.739 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. november 2010

Frøken J.

Ja, nu ved jeg snart ikke, hvad man definerer som en ung mor, men er 21, så vil da mene, at jeg er en af dem. Men ih, der er mange fordomme. "Uha da, i har godt nok travlt, hva?" Synes det er rigtig træls, for før i tiden var det jo normer nærmer end undtagelsen at få børn i en ung alder, og der er jo ikke noget galt i at være klar nu.

Nå, men vi er først lige gået i gang nu her, da jeg lige er stoppet på p-piller, så der er formentlig langt til en graviditet, men kunne godt bruge råd fra jævnaldrene. Måske nogen man kunne have jævnlig kontakt med, som også prøver! Hvad har i af erfaringer? Oprettede en anden debat med masser af spørgsmål, men der er åbenbart kun én, der har gidet svare. ØV!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Ellim

Secrets skriver:

Ja, nu ved jeg snart ikke, hvad man definerer som en ung mor, men er 21, så vil da mene, at jeg er en af dem. Men ih, der er mange fordomme. "Uha da, i har godt nok travlt, hva?" Synes det er rigtig træls, for før i tiden var det jo normer nærmer end undtagelsen at få børn i en ung alder, og der er jo ikke noget galt i at være klar nu.

Nå, men vi er først lige gået i gang nu her, da jeg lige er stoppet på p-piller, så der er formentlig langt til en graviditet, men kunne godt bruge råd fra jævnaldrene. Måske nogen man kunne have jævnlig kontakt med, som også prøver! Hvad har i af erfaringer? Oprettede en anden debat med masser af spørgsmål, men der er åbenbart kun én, der har gidet svare. ØV!

21 er ungt syntes jeg.. Men også en super alder.. Jeg er selv 23 år og havde jeg kndt min kæreste da jeg var 21 var jeg helt sikkert også gået i gang der.. Har nemlig været klar længe ville jeg mene..

Men selvom at jeg er 23 skal jeg også liiiige høre fra nogle folk at det da er lidt tidligt og at jeg skal huske på at man jo ikke har travlt osv osv... Men tror bare at man skal lukke lidt af for alt den snak omk ens alder.. Hvis du føler dig klar - så skal det da også bare være..

Tillykke med jeres beslutning - det skal helt sikkert nok blive godt og spændende..

Anmeld

25. november 2010

Frøken J.

Ellim skriver:

21 er ungt syntes jeg.. Men også en super alder.. Jeg er selv 23 år og havde jeg kndt min kæreste da jeg var 21 var jeg helt sikkert også gået i gang der.. Har nemlig været klar længe ville jeg mene..

Men selvom at jeg er 23 skal jeg også liiiige høre fra nogle folk at det da er lidt tidligt og at jeg skal huske på at man jo ikke har travlt osv osv... Men tror bare at man skal lukke lidt af for alt den snak omk ens alder.. Hvis du føler dig klar - så skal det da også bare være..

Tillykke med jeres beslutning - det skal helt sikkert nok blive godt og spændende..

Det er nemlig ungt, men det er jo ikke mange år siden, at normen var, at man fik barn som ung. Jeg tror det er et spørgsmål om, at vores samfund har ændret sig. Kvinder uddanner sig og har arbejde på lige fod med mænd, og samfundet er generelt mere fast-pace, end det var før. Derfor bliver det mere og mere usædvanligt at få barn som ung, og det synes jeg egentlig er mærkeligt, for jeg mener selv, at det biologisk set er det mest fornuftige. Der er vel en grund til, at undersøgelser viser, at det er lettest at blive gravid i 20'erne Jeg tror bestemt ikke, at vi evolutionært set er bygget til at vente. Men som sagt, omstændighederne har ændret sig. Hvor det før i tiden var vigtigt at få børn tidligt, så man kunne få nogle ekstra hænder i husholdningen, har vi ikke på samme måde brug for børn i dag. Men det ændrer vel ikke på det faktum, at det i mange henseender er en god ting at få børn ung Det er i hvert fald den smøre, som jeg overvejer at levere til de skeptiske

Min mor var 21, da hun fik mig, og hun siger, det er det bedste, hun har gjort. Hun har også sagt, at mange af vores andre familiemedlemmer, der først har fået børn midt i 30'erne, inderligt fortryder, at de ikke fik børn før

Anmeld

25. november 2010

Valle81

Secrets skriver:

Hejsa.

Jeg vil bare sige at INGEN andre end du iog din kæreste kan afgøre om det er det rette tidspunkt nu.

Skide være med at i er unge, hvis i er klar og har overskuddet personligt økonimisk osv så GO FOR IT. Alder er kun et tal og det handler om man er parat til at blive forældre og bringe de "ofre" det nu kræver for at være det:0)

Jeg blev selv 23 en måned efter at jeg fik min datter - var endda total alene om det. Jeg har ALDRIG fortrudt. Det var et perfekt tidspunkt, jeg var klar på alle punkter og har gjort et fantastisk stykke arbejde, ville aldrig have valgt eller gjort anderledes.

Jeg mødte da mange fordomme som ung, alene uden faderen osv, men tjah de prallede altså af mig og jeg har sørme også fået bevist dem alle det modsatte:0)

Andre folks meninger holdninger fordomme osv kan i jo ikke bruge til noget som helst.

Så følg Jeres hjerter.

Jeg synes bestemt ikke at 21 22 23 er for ung til at blive mor, synes man har masser at byde på i den alder.

Jeg selv er nu 29 - fødte i slut marts 2010 Anton og venter nu mit 3 barn til april 2011. Bor sammen med den dejligste mandmin datter vores fælles søn og hver 2. weekend min bonussøn og snart en lille ny.

Held og lykke med det hele og spøg endelig hvis de er noget du ønsker at vide eller få svar på:0)

Christina

Anmeld

27. november 2010

Frøken J.

Valle81 skriver:

Hejsa.

Jeg vil bare sige at INGEN andre end du iog din kæreste kan afgøre om det er det rette tidspunkt nu.

Skide være med at i er unge, hvis i er klar og har overskuddet personligt økonimisk osv så GO FOR IT. Alder er kun et tal og det handler om man er parat til at blive forældre og bringe de "ofre" det nu kræver for at være det:0)

Jeg blev selv 23 en måned efter at jeg fik min datter - var endda total alene om det. Jeg har ALDRIG fortrudt. Det var et perfekt tidspunkt, jeg var klar på alle punkter og har gjort et fantastisk stykke arbejde, ville aldrig have valgt eller gjort anderledes.

Jeg mødte da mange fordomme som ung, alene uden faderen osv, men tjah de prallede altså af mig og jeg har sørme også fået bevist dem alle det modsatte:0)

Andre folks meninger holdninger fordomme osv kan i jo ikke bruge til noget som helst.

Så følg Jeres hjerter.

Jeg synes bestemt ikke at 21 22 23 er for ung til at blive mor, synes man har masser at byde på i den alder.

Jeg selv er nu 29 - fødte i slut marts 2010 Anton og venter nu mit 3 barn til april 2011. Bor sammen med den dejligste mandmin datter vores fælles søn og hver 2. weekend min bonussøn og snart en lille ny.

Held og lykke med det hele og spøg endelig hvis de er noget du ønsker at vide eller få svar på:0)

Christina

Jeg havde slet ikke fået besvaret dit indlæg, det beklager jeg!

Tak for alle dine svar og betragtninger! Jeg tror også bare, at man skal have i mente, at det jo kun er fordi samfundet har udviklet sig så meget som det har gjort, at unge mødre er usædvanlige. Biologisk set er det bedste tidsrum for kvinder at blive gravid mellem 16-25 år! (Læst i artikel her på siden). Det tror jeg, at jeg vil prøve at forklare folk, hvis de spørger.

I grunden tror jeg også blot det er fordi, at min egen omgangskreds SLET ikke er det samme sted i livet som min kæreste og jeg. Men jeg er slet ikke i tvivl om, at vi kan bære opgaven med stil! Og jeg brænder for at blive mor, og har altid vidst, at jeg er "født til at blive mor"

Anmeld

27. november 2010

mortilnoahogmelina

heej med dig :=)

Jeg er selv 21 , og gravid . Jeg har termin d 31/12-10 så det er lige om lidt .

jeg ville da bare lige ønske dig held og lykke med projektet .

Jeg synes slet ikk derer noget galt i at få børn i en tidlig alder , som jeg ser det og har det , er alderen ikk det afgørende men overskudet og lysten , har man det /den jamen så GO FOR IT

Jeg synes ikk jeg selv har hørt så meget negativt igen , jeg har dog fået et par enkelte bemærkninger med på vejen men nu messt af familien , de synes lige vi skulle have ventet til efter end udd . Jeg er under udd og ville have været færdig til sommer , nu har jeg så lige udskudt det et år men pyt , jeg skal nok færdiggøre den alligevel .

Men rigtig meget held og lykke med det , håber snart det lykkedes for jer

Knus Pernille

Anmeld

27. november 2010

Mette.

Secrets skriver:

Jeg synes som alle de andre i tråden at du skal lade det gå ind i det ene og ud af det andet ører.

Jeg fik selv en datter i april, som 21 årig og er lige fyldt 22 år. Tidspunktet her var perfekt og det passede med pause i studiet osv. - Så alt i alt synes jeg du og din kæreste skal følge jeres egne hjerter og gøre lige som i føler er bedst.

Ligemeget alder, synes jeg bare man skal overveje rigtig godt hvilke ting det kræver at få et barn og hvilke ting man ikke kan gøre i samme grad som før. Men, det er jeg sikker på i allerede har tænkt godt over, når i er igang med projektet.

Så, go for it! Og lad folks kommentare blive ved det de er. Held og lykke med det. 

Anmeld

27. november 2010

Svenne

Hej
Jeg var 21 år, da jeg blev gravid (ganske planlagt) og 22, da jeg fødte min søn.
Jeg er dog så heldig, at jeg ALDRIG, ikke en eneste gang, har fået nogen kommentarer (hvertfald ikke negative) om at jeg er ung. Måske har nogen tænkt det, men ingen har sagt noget.

Jeg synes ikke, det har noget med alder at gøre. Alder er et tal. Det handler mere om, hvor man er kommet til i livet..

Jeg har været sammen med min kæreste i 6 år, har færdiggjort min uddannelse, har haft fast arbejde i 4 år og var færdig med at gå i byen hver fredag-lørdag, har mange venner med børn - og kunne simpelthen ikke se, hvorfor vi skulle vente længere med at få børn??!? For som du selv skriver, er det nu, kroppen er indrettet til at sætte børn til verden!

Så er du I klar - go for it! Og så kan folk da sige, hvad de vil!

Anmeld

28. november 2010

twinny

Secrets skriver:

Jeg sys det er ganske fint, hvis i selv føler jer klar til det.

Jeg har lige smidt p-pillerne på hylden, jeg er snart 22.

Min kæreste og jeg er begge meget klar til en lille prins eller prinsesse.

Så jeg sys ikke det er for "ungt", bare i er klar.  

Det kan være vi kan følges ad....  

Anmeld

28. november 2010

SussieThyssen

Secrets skriver:

Der er skisme da ikke noget ungt ved at blive mor når man er 21..eller er det bare mig der er skæv på den??
Jeg fik min den første som 22 årig, men før det var jeg gravid med 3, der døde, med den første var jeg 18.
Vil måske sige at når man er under 20, så er man ung mor, men efter, så hører man nok ind under de lidt ældre 

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.