unge mødre.. igen, igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Magsen

Ranarupta skriver:

Du nævner, at du lige har læst endnu en debat om unge mødre og så var jeg bare nysgerrig efter, hvilken debat det var - så jeg kunne deltage i din tråd

https://www.baby.dk/debat/75365pi1/graviditet/ang--unge-moedre-.aspx

ved ikke om du kan åbne linket?

men den anden tråd er blevet låst.. og jeg var sku egentlig bare nysgerrig efter at høre hvor alle unge mødre hører alle de fordomme :b

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Ranarupta

Maggieh skriver:

https://www.baby.dk/debat/75365pi1/graviditet/ang--unge-moedre-.aspx

ved ikke om du kan åbne linket?

men den anden tråd er blevet låst.. og jeg var sku egentlig bare nysgerrig efter at høre hvor alle unge mødre hører alle de fordomme :b

Tak - tråden er læst

Hm... jeg kan ikke komme med egne erfaringer, da jeg vist kendetegnes som gammel mor
Jeg var 31, da Albert kom til verden. Det er lidt ældre, end jeg havde tænkt mig, men naturen og livet ville det anderledes.

Alligevel kan jeg komme med lidt erfaringer, for indimellem er der nogle hårde tråde herinde.
De unge mødre får en hård medfart af andre mødre, der mener, at det er helt ok at sige sin mening på en måde, der intet konstruktivt medfører.
Dermed er der to hovedgrupper og nogle undergrupper.
De to grupper er unge mødre og de "modstandere", der har en dum måde at ytre sig på. Og så går de ellers i krig. Og det kan blive rigtigt grimt. Og når det så bliver rigtigt grimt, så er der ikke nogle af de to parter, der lytter til de andre.

Undergrupperne taler oftest pænt til hinanden, selvom de er uenige og bliver dermed hørt - og så har de den gode debat.

Hm... Jeg ævler vist. Fik jeg egentlig svaret dig mon?  

Anmeld

25. november 2010

Nalle

Hej smukke

Kan godt forstå dit sure opstød, nu har jeg været ung mor i 2 år.
Og foredommene stopper aldrig, før man er like.. 30 år!

Folk skal altid finde et eller andet,og de gør det!
Jeg har lært at lukke af, og kun hører på mine venner og familie som siger jeg er en fanastisk mor til mine børn!

Og det ved jeg du også er

Anmeld

25. november 2010

Nalle

Maise skriver:

har en veninde lige nu somer ved at tage uddannelse med et barn på 2 år. hun har lige været til lægen med forhøjet blodtryk fordi hun er så presset. er sikker på at det for mange er ok at tage uddannelse med barn, men det kan også være hårdt. ihvertfald en god ide at have et godt bagland der kan hjælpe med at hente og passe barn, f.eks, v. sygdom.

er du uddannet, eller hvad skal du uddannes som efter din barsel ??

Nu det heller ikke alle unge mødre der er enlige mødre, så vi har vores kære mænd til at støtte os og være der for os!

Anmeld

25. november 2010

SSL

Nalle skriver:

Nu det heller ikke alle unge mødre der er enlige mødre, så vi har vores kære mænd til at støtte os og være der for os!

Godt pointe at få med

Der er nok en del af os, der har kysset en masse frøer før vi fandt prinsen  Og så kommer der den dag hvor man føler det bare er rigtigt, og så træffer man sine valg ud fra det, og er det rigtigt 'kæmper' man jo også for det  Jeg giver ikke slip på min mand 

Anmeld

25. november 2010

Nalle

SSL skriver:

Godt pointe at få med

Der er nok en del af os, der har kysset en masse frøer før vi fandt prinsen  Og så kommer der den dag hvor man føler det bare er rigtigt, og så træffer man sine valg ud fra det, og er det rigtigt 'kæmper' man jo også for det  Jeg giver ikke slip på min mand 

Det gør jeg bestemt heller ikke.

Han er en vidunderlig far for vores børn og en fantastisk kæreste!

Og vi har været sammen i 3 år.
Siden jeg var 16, så det passer ikke at unge mennesker ikke kan have en fast kæreste :b hehe.

Anmeld

25. november 2010

SSL

Nalle skriver:

Det gør jeg bestemt heller ikke.

Han er en vidunderlig far for vores børn og en fantastisk kæreste!

Og vi har været sammen i 3 år.
Siden jeg var 16, så det passer ikke at unge mennesker ikke kan have en fast kæreste :b hehe.

Nej, det gør det ikke altid

Mine veninder har også haft deres kærester siden de var 14 år, jeg er dog glad for jeg har 'løbet hornene af mig', inden jeg sku bindes som nu - jeg ved i hvert fald at græsset IKKE er grønnere på anden side, men for mine veninder har de ikke haft dét behov, og det er jo dejligt, for de er lige så glade nu, som dengang - og de er alle fantastiske forældre  vi er da 3 par, som holder sammen og har gjort det - vi er dog ikke med barn endnu, men de andre er da 

Anmeld

25. november 2010

riepigen

tror desvære man må leve med nogle fordomme når man er ung mor, jeg fik mit første barn da jeg kun var atten og det var bestemt ikke planlagt, folk spørger mig tit om jeg ville gøre det igen hvis jeg fik valget og det syns jeg er et lidt underligt spørgsmål for selvfølgelig ville jeg da det, kan godt være jeg ville forslå andre atten årige at vente lidt men jeg har jo haft alle de vidunderlige stunder med mit barn og ku ik forestille mig et liv uden. jeg vil sige at der er mange ting jeg har måtte vælge fra men dem har jeg med glæde ofret til fordel for det vidunderlige liv jeg har med mine børn. og ja det kan da være hårdt en gang i mellem, med det som er det sværeste er at folk en gang i mellem forventer jeg er en dårlig mor fordi jeg kun er 23. men heldivis lære man at fokusere på det vigtigste nemlig kærligheden til sine børn, og ja jeg er da vist på ingen måde baby forskrækket nr. tre er jo på vej

Anmeld

25. november 2010

Nalle

SSL skriver:

Nej, det gør det ikke altid

Mine veninder har også haft deres kærester siden de var 14 år, jeg er dog glad for jeg har 'løbet hornene af mig', inden jeg sku bindes som nu - jeg ved i hvert fald at græsset IKKE er grønnere på anden side, men for mine veninder har de ikke haft dét behov, og det er jo dejligt, for de er lige så glade nu, som dengang - og de er alle fantastiske forældre  vi er da 3 par, som holder sammen og har gjort det - vi er dog ikke med barn endnu, men de andre er da 

Jeg har vidst også lavet det jeg skulle da jeg var yngre hehe.

Og storset alle mine kammerater elsker og forguder mine børn, og ser det ikke som et problem, da jeg sagtens kan finde tid til dem også

Anmeld

25. november 2010

SSL

Nalle skriver:

Jeg har vidst også lavet det jeg skulle da jeg var yngre hehe.

Og storset alle mine kammerater elsker og forguder mine børn, og ser det ikke som et problem, da jeg sagtens kan finde tid til dem også

NEMLIG!!  

Jeg ville også gerne være moar, da jeg var 18år og sammen med min eks, og JEG er lykkelig for skæbnen ikke ville det samme som jeg, så fra min side, er jeg glad for 3 ekstra år i bagagen, der er sket meget  Men NU er tiden, og det kan jeg mærke helt ind til ribbenene Så et par år i bagagen kan være godt for nogen, men skidt for andre

Og dejligt at hører, at du får tid til det, det er vigtigt for én selv også, ikk  Men tit følger det en vennekreds, sjovt nok - men som regel er ens veninder også dét sted man selv er, synes jeg i hvert fald.. Vi er en veninde flok med børn eller baby planer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.