unge mødre.. igen, igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Frøken J.

henh01 skriver:

Fordi det kræver meget af ens energi og tid.. Når man tager uddannelse er du på skolen fra eksempelvis 9-15, så skal der hentes barn, laves mad, puttes osv og når det bliver aften er der lektier og ej at forglemme en selv. I eksamensperioderne er der virkelig pres på osv.

Der er nu milevid forskel på, hvor meget man skal være på skolen. Jeg er 21, og prøver at blive gravid, og 21 er vel også ung mor, eller? Jeg går på universitetet, og har pt. 8 undervisningstimer om ugen, og der er kun mødepligt til de 2 af timerne. Resten af tiden er det selvstudie og læse hjemme, og det kender jeg flere, der har kunne balancere rigtig godt med en lille. En lille kræver meget tid og rigtig meget opmærksomhed, men der er jo også tidspunkter, hvor den lille sover, og når man har en god læseteknik, kan man sagtens få maximalt udbytte af det tidsrum

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Magsen

henh01 skriver:

Helt sikkert.. Man kan hvad man vil. Jeg var alene med min datter og havde jeg ikke haft mine forældre jeg kunne ty til når eksamen var op over så havde jeg nok heller ikke klaret den. Men altså jeg klarede det, med et snit på 10,75 så ja, det kan lade sig gøre

HOLD DA OP !!

hvor er det bare siiindsygt flot klaret

giver mig håb, hvis jeg skal i skole igen skal jeg have en karrakter på 10,8 (den gamle skala)

Anmeld

24. november 2010

Carina1977

Maggieh skriver:

du griner bare alt hvad du kan det er op til dig selv

det jo tit det folk siger er den hårdeste tid ..

Jeg synes bl.a. at de første 2 mdr. var hårde, men det kommer jo også helt an på barnet. Nogen er jo så heldige at få et barn, der sover igennem lige fra start af. Jeg fik næsten intet søvn de første 2 mdr......så jeg synes det var hårdt, andre ville måske sige det modsatte.

Men jeg synes så også der er andre tidspunkter i barnets opvækst, der er hårde. Det er bare hårdt på en anden måde...f.eks. når de kommer i trodsalderen...utroligt jeg havde så meget tålmodighed hehe, men jeg stod fast i at et nej var et nej, og heldigvis for det da, for ellers ville jeg nok ikke have haft sådan en nem dreng nu.

Nå men nu kom jeg ud på et sidespor.....men jeg vil give dig ret i at den første tid med den lille kan være ret hård  Jeg var 23 år da jeg fik min søn og jeg var da godt klar over at det var et stort arbejde at få et barn, men jeg havde aldrig regnet med at det var SÅ hårdt. Men nu fik jeg jo heller ikke mere end 2-3 timers søvn i døgnet max de første 2 mdr. Så nej jeg følte mig aldrig morgenfrisk, men gik rundt som en zombie  Jeg mener bare....man kan ikke være forberedt på alting, før den dag man har født sit barn. Først der finder man ud af, hvordan realiteterne er.

Anmeld

24. november 2010

Alberts/

altså jeg er også ung mor, er 17 og har en fantastisk dreng på 11 uger, og jeg må sige jeg har ikke mødt modstand efter jeg havde fået ham, men da jeg var gravid mødte jeg lidt, me sådan er det og det kan man næsten ikke komme uden om, og da jeg fandt ud af jeg var gravid, var jeg da også klar over at det ville blive hårdt, og forberedte mig så godt som jeg overhovedet kunne.

¨jeg er glad for jeg er ung mor, og fortryder det ikk nu(;

men det er da hårdt, og det bliver sikkert hårder, men tager det som det kommer, kan jo ikkk rigtig gære andet

Anmeld

24. november 2010

Svei

Maggieh skriver:

ja nu har jeg endnu engang læst en debat om unge mødre.. hvor der bliver sagt rigtig meget om hvornår man er for ung og hvornår man ikke er ..

og så lagde jeg også mærke til at der er mange der skriver at man ikke ved hvor hårdt det er at være mor at man bare tror det er ih og åh at have en lille sød baby. Men altså sådan tror jeg helt seriøst ikke der er nogen der tænker, altså alle ved da at babyer sover, græder, laver pølser osv. og at man skal op med dem flere gange om natten..

- og har også lagt mærke til at der faktisk er mange unge mødre der ligefrem siger at hvis de kunne have valgt igen havde de valgt at vente med at få barn..

jeg er selv ung mor, er kun 18 år og har en pige på 3 uger hun er det deeeeejligste lille menneske og det er virkelig det bedste der nogensinde er sket for mig!! jeg ELSKER at være så ung med mit barn for jeg føler at jeg orker riiigtig godt, jeg er oppe RIGTIG meget om natten og det er da hårdt.. men alligevel så er jeg FRESH dagen efter (ved nu ikke om man kan skylde på alderen men ja) ja, jeg synes bare i det hele taget at det er dejligt at være ung mor

og så vil jeg lige sige altså .. AAAALLE snakker jo om de her fordomme imod unge mødre, altså er det inde på siden her i ser alle de fordomme eller er der folk der siger noget til jer?? jeg har selv SLET ikke lagt mærke til nogen fordomme, tværtimod folk siger hele tiden hvor flot vi klarer os osv.

til sidst vil jeg så sige (kan godt være det lyder dumt da jeg selv kun er 18) men jeg synes selv det er for ungt at få barn når man er 14-16 år fordi der er RIGTIG stor forskel på hvert år i lige den alder.. Men det betyder ikke at jeg synes man bliver en dårlig mor overhovedet!!! <3

Når men tak for at i læste med

- og god dag til alle jer baby.dk'ere

Da jeg fik min den ældste havde jeg det præcis som du beskriver...men her 14 år ældre og med en del mere indsigt, viden og erfaring og ikke mindst bagklogskab, der vil jeg sige at kunne jeg gøre det om så havde jeg klart ventet med at blive mor...

Anmeld

24. november 2010

SSL

Ih, altså.. Jeg synes de her debatter faktisk er ret dumme!! Det kommer SÅ meget an på mentalitet, økonomi i helhed, modenhed, om man er ansvarsbevidst osv osv osv... Jeg synes også at er man under 18, bør man lige blive myndig først - men der findes bestemt mødre på 17 år der er langt mere ansvarsbevidste og mentalt ældre end nogle på 25 ellr 30år..

Hm, jeg synes dog - og dét har jeg tænkt på, hvorvidt unge mødre er klar til at sætte deres egen behov til side, for barnet - jeg tænder helt af når de 'unge mødre' i f.eks programmet sidder og ryger både under graviditet og i hjemmet med barn i! Dét synes jeg er et behov man har som person, som straks sættes tilside pga. graviditet!! Eller, sit behov for at feste, så man finder lige en hurtig barnepige.. OSv osv.. Jeg er 21 år.. Jeg er ung.. Jeg er under udd. men jeg har da mere tid når jeg er under udd. end hvis jeg arbejder 37timer om ugen, vi har jo i helhed en god økonomi! Min kæreste er jo udlært og tjener fint, vi har ejerlejl., vi har privat og firmabil, vi har store dejlig familier, som alle er mentalt normale og der er ingen sociale tilfælde i vores familier.. Så det er sgu så individuelt!!

men én ting er sikkert i min verden, kan man ikke sætte sine EGNE behov til side, for sin baby/barn hvad enten det er i maven eller er kommet ud, så er man mentalt for ung, og så er det ligegyldigt hvad personnummret siger!!!

Anmeld

24. november 2010

Tulle28

Maggieh skriver:

du griner bare alt hvad du kan det er op til dig selv

det jo tit det folk siger er den hårdeste tid ..

Men man bliver sgu klogere;-) Jeg synes det var hårdt den første måned, men nu synes jeg egentlig at det ind imellem er endnu hårdere, det er bare med nogle andre ting - nu mangler man måske nattesøvnen nogle nætter om ugen, men hvor man kunne sove med den lille om dagen i starten er der bare fuld knald på om dagen = ingen søvn til mor;-) Og min datter er ikke engang begyndt at kravle endnu he he:-)

Nå det var et sidespring - jeg har ingen fordomme om unge mødre, jeg er sikker på man kan være lige så god mor som 18 årig end som 30 årig. man har bare nogle andre forudsætninger.

Knus Tulle og tillykke med din lille guldklump

Anmeld

24. november 2010

Frøken J.

SSL skriver:

Ih, altså.. Jeg synes de her debatter faktisk er ret dumme!! Det kommer SÅ meget an på mentalitet, økonomi i helhed, modenhed, om man er ansvarsbevidst osv osv osv... Jeg synes også at er man under 18, bør man lige blive myndig først - men der findes bestemt mødre på 17 år der er langt mere ansvarsbevidste og mentalt ældre end nogle på 25 ellr 30år..

Hm, jeg synes dog - og dét har jeg tænkt på, hvorvidt unge mødre er klar til at sætte deres egen behov til side, for barnet - jeg tænder helt af når de 'unge mødre' i f.eks programmet sidder og ryger både under graviditet og i hjemmet med barn i! Dét synes jeg er et behov man har som person, som straks sættes tilside pga. graviditet!! Eller, sit behov for at feste, så man finder lige en hurtig barnepige.. OSv osv.. Jeg er 21 år.. Jeg er ung.. Jeg er under udd. men jeg har da mere tid når jeg er under udd. end hvis jeg arbejder 37timer om ugen, vi har jo i helhed en god økonomi! Min kæreste er jo udlært og tjener fint, vi har ejerlejl., vi har privat og firmabil, vi har store dejlig familier, som alle er mentalt normale og der er ingen sociale tilfælde i vores familier.. Så det er sgu så individuelt!!

men én ting er sikkert i min verden, kan man ikke sætte sine EGNE behov til side, for sin baby/barn hvad enten det er i maven eller er kommet ud, så er man mentalt for ung, og så er det ligegyldigt hvad personnummret siger!!!

Det sidste du skriver er en rigtig god og vigtig pointe. For der er immervæk enorm forskel på den mentale alder og bagland. Jeg mener nemlig også, at baglandet har rigtig meget at sige. Om de støtter, osv.

Og så kan jeg i øvrigt også blive enormt forarget over dem, der ryger under fødslen. Især hende den anden dag, der skulle føde, og helst skulle observeres. Men nej, hun skulle have et par smøger først. Ja, rygning er pisse svært at stoppe med (går jeg ud fra, har aldrig så meget som rørt en cigaret), men det må man tage med, når man skal have en lille!

Anmeld

24. november 2010

Magsen

SSL skriver:

eh okej ..

jeg synes også virkelig det er unfari for barnet hvis moren ryger. Jeg røg selv men stoppede da jeg første gang hørte hendes hjertelyd det var det sværeste jeg har gjort og kæmper sku stadig med det !

Har selv tænkt over det med '' de unge mødre'' det underligt at stort set ALLE derfra ryger

- er helt enig

Anmeld

24. november 2010

SSL

Secrets skriver:

Det sidste du skriver er en rigtig god og vigtig pointe. For der er immervæk enorm forskel på den mentale alder og bagland. Jeg mener nemlig også, at baglandet har rigtig meget at sige. Om de støtter, osv.

Og så kan jeg i øvrigt også blive enormt forarget over dem, der ryger under fødslen. Især hende den anden dag, der skulle føde, og helst skulle observeres. Men nej, hun skulle have et par smøger først. Ja, rygning er pisse svært at stoppe med (går jeg ud fra, har aldrig så meget som rørt en cigaret), men det må man tage med, når man skal have en lille!

Ja det har enorm meget at sige! Jeg føler mig selv ofte ret gammel, når jeg ser andre på 21år, f.eks dem fra min klasse.. Jeg er en af dem der svinger med dem på 28+, sjovt nok  

Jeg er selv ryger, og jeg ved det er skide hårdt den dag man stopper! Jeg er skåret ned til halvdelen efter projekt baby gik igang, og jeg VED jeg stopper helt af viljestyrke når først der er to streger, men nu har det taget 10 måneder uden der er sket noget derinde, så har det fint med de cigaretter jeg ryger nu, og de er væk i en fart når jeg tager den første positive test, og jeg tester altid på mens dagen, for en sikkerheds skyld...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.