unge mødre.. igen, igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

henh01

Maggieh skriver:

hvorfor synes du det er meget hårdere at tage uddanelse når man har et barn?

Fordi det kræver meget af ens energi og tid.. Når man tager uddannelse er du på skolen fra eksempelvis 9-15, så skal der hentes barn, laves mad, puttes osv og når det bliver aften er der lektier og ej at forglemme en selv. I eksamensperioderne er der virkelig pres på osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Magsen

henh01 skriver:

Fordi det kræver meget af ens energi og tid.. Når man tager uddannelse er du på skolen fra eksempelvis 9-15, så skal der hentes barn, laves mad, puttes osv og når det bliver aften er der lektier og ej at forglemme en selv. I eksamensperioderne er der virkelig pres på osv.

hmm, ja det lyder nu ret hårdt .. men du klarede det jo man skal nok bare prøve at gøre alt med en meget positiv indstilling hehe

Anmeld

24. november 2010

Magsen

sarahb skriver:

ja det er ret vildt ikk

fuldtstændig

Anmeld

24. november 2010

Rockertand

ja nu har jeg endnu engang læst en debat om unge mødre.. hvor der bliver sagt rigtig meget om hvornår man er for ung og hvornår man ikke er ..

og så lagde jeg også mærke til at der er mange der skriver at man ikke ved hvor hårdt det er at være mor at man bare tror det er ih og åh at have en lille sød baby. Men altså sådan tror jeg helt seriøst ikke der er nogen der tænker, altså alle ved da at babyer sover, græder, laver pølser osv. og at man skal op med dem flere gange om natten..

- og har også lagt mærke til at der faktisk er mange unge mødre der ligefrem siger at hvis de kunne have valgt igen havde de valgt at vente med at få barn..

jeg er selv ung mor, er kun 18 år og har en pige på 3 uger hun er det deeeeejligste lille menneske og det er virkelig det bedste der nogensinde er sket for mig!! jeg ELSKER at være så ung med mit barn for jeg føler at jeg orker riiigtig godt, jeg er oppe RIGTIG meget om natten og det er da hårdt.. men alligevel så er jeg FRESH dagen efter (ved nu ikke om man kan skylde på alderen men ja) ja, jeg synes bare i det hele taget at det er dejligt at være ung mor

og så vil jeg lige sige altså .. AAAALLE snakker jo om de her fordomme imod unge mødre, altså er det inde på siden her i ser alle de fordomme eller er der folk der siger noget til jer?? jeg har selv SLET ikke lagt mærke til nogen fordomme, tværtimod folk siger hele tiden hvor flot vi klarer os osv.

til sidst vil jeg så sige (kan godt være det lyder dumt da jeg selv kun er 18) men jeg synes selv det er for ungt at få barn når man er 14-16 år fordi der er RIGTIG stor forskel på hvert år i lige den alder.. Men det betyder ikke at jeg synes man bliver en dårlig mor overhovedet!!! <3

Når men tak for at i læste med

- og god dag til alle jer baby.dk'ere

Undskyld, jeg forstår godt, hvor du vil hen med dit indlæg, men måtte da lige grine højt for mig selv......du taler af erfaring, der baseres på 3 uger..........3 uger!

Anmeld

24. november 2010

Maise

Maggieh skriver:

hmm, ja det lyder nu ret hårdt .. men du klarede det jo man skal nok bare prøve at gøre alt med en meget positiv indstilling hehe

har en veninde lige nu somer ved at tage uddannelse med et barn på 2 år. hun har lige været til lægen med forhøjet blodtryk fordi hun er så presset. er sikker på at det for mange er ok at tage uddannelse med barn, men det kan også være hårdt. ihvertfald en god ide at have et godt bagland der kan hjælpe med at hente og passe barn, f.eks, v. sygdom.

er du uddannet, eller hvad skal du uddannes som efter din barsel ??

Anmeld

24. november 2010

henh01

Maggieh skriver:

Helt sikkert.. Man kan hvad man vil. Jeg var alene med min datter og havde jeg ikke haft mine forældre jeg kunne ty til når eksamen var op over så havde jeg nok heller ikke klaret den. Men altså jeg klarede det, med et snit på 10,75 så ja, det kan lade sig gøre

Anmeld

24. november 2010

Magsen

Rockertand skriver:

Undskyld, jeg forstår godt, hvor du vil hen med dit indlæg, men måtte da lige grine højt for mig selv......du taler af erfaring, der baseres på 3 uger..........3 uger!

du griner bare alt hvad du kan det er op til dig selv

det jo tit det folk siger er den hårdeste tid ..

Anmeld

24. november 2010

Mor Christa

henh01 skriver:

Helt sikkert.. Man kan hvad man vil. Jeg var alene med min datter og havde jeg ikke haft mine forældre jeg kunne ty til når eksamen var op over så havde jeg nok heller ikke klaret den. Men altså jeg klarede det, med et snit på 10,75 så ja, det kan lade sig gøre

Hold da helt op, man! Det er satme flot klaret - jeg bliver SÅ glad når jeg læser/hører om folk der kan klare det på den måde som du har klaret det på, da jeg selv skal ha' en uddannelse efter min barsel. Jeg skal på universitetet og læse økonomi nemlig - og det er jo selvfølgelig med blandede følelser, for kunne godt forestille mig det blir' ret så hårdt til tider

Men super fedt at du klarede det så flot!!

Anmeld

24. november 2010

EliasMinDejligeSøn<3

ja det ikk en dans på roser hele tiden, jeg går i skole. puha det kan være hårdt timer til over 15, hente sønnen hjem og lave aftens mad, ha ham i bad puttet osv...

Anmeld

24. november 2010

Magsen

Maise skriver:

har en veninde lige nu somer ved at tage uddannelse med et barn på 2 år. hun har lige været til lægen med forhøjet blodtryk fordi hun er så presset. er sikker på at det for mange er ok at tage uddannelse med barn, men det kan også være hårdt. ihvertfald en god ide at have et godt bagland der kan hjælpe med at hente og passe barn, f.eks, v. sygdom.

er du uddannet, eller hvad skal du uddannes som efter din barsel ??

nørjh, det lyder ikke godt :/ ..

men vi har meget godt bagland

jeg har den første del af handelskole udd. ..

mit problem er bare det at jeg ikke helt kan finde udaf hvad jeg vil om jeg vil være fotograf eller psykolog og der er jo SINDSYG stor forskel på de to uddanelser, fotograf skal du bare have 9' klasse og psykolog skal du have hf og en karrakter på 10,8

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.