Jeg kan sagtens følge jer i at de ikke bare skal få en mobil bare fordi alle andre har det. Mark får heller ikke ting bare fordi andre har det. Bl.a. er det meget begrænset, hvad han har af mærkevaretøj, selvom mange i klassen går i sådan noget tøj og desuden går meget op i det. Allerede nu kan man mærke, hvor vigtigt det åbenbart er for børn at gå i det rigtigt tøj, at have de rigtige ting osv. Heldigvis bliver min søn ikke holdt udenfor fra fællesskabet, selvom han ikke går i modetøj og selvom han ikke har de ting som de andre har. Jeg har simpelthen bare ikke råd, og det ved min søn godt. han ved at herhjemme skal der spares op til tingene før man har råd. Nu er det ikke sådan at jeg inddrager ham i min økonomi, men jeg har gjort det klart for ham, at ting koster penge, og det er ikke altid man har råd til det man gerne vil have. Samtidig har jeg gjort det klart for ham at det ikke er tøjmærker eller dyre ting der gør folk interssante, men netop hvordan man er som person. Han skal ikke tro at det er dyre ting der skaber populæritet, men i stedet skal han vide at i bund og grund er det den person han er, der skaber venner. Han har heldigvis mange venner i klassen, så det er bestemt ikke ting der er det afgørende.
Anmeld