Mobil-telefon til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Bare mig..

Undskyld han

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Carina1977

DK skriver:

Vi har ikke fastnet telefon herhjemme, og når Kirstine engang skal alene hjem efter skole (altså når SFO tilbuddet ikke er der mere) så skal hun jo derfor have en mobil! Altså jeg vil ikke kunne lide at hun var her alene og ikke havde mulighed for at få fat i os hvis noget gik galt! Tænk hvis hun skar sig på en kniv og ikke kunne ringe efter hjælp!!

Jeg kan helt klart godt forstå det, og jeg tror også der er mange børn der får en mobil som en ekstra sikkerhed. Det skal jo være sådan at de kan ringe, hvis de har brug for en. Vi har heller ikke fastnet herhjemme. Jeg har kun min mobil og det er så det.

Anmeld

23. november 2010

Lone Jakobsen

min datter har haft en siden hun var 9 år. for der begyndte hun at cykle til og fra skole selv. samtidig har mobilen givet hende en større frihed, til at bevæge sig rundt i byen på egen hånd. hun er god til at huske den, ringer ofte og giver besked, og er meget præcis.

mine drenge på 5 og 7, har en oppe ved deres far, men det er vist kun for hyggens skyld, og de kommer ikke med herhjem.

Anmeld

23. november 2010

Carina1977

~~M.Nielsen~~ skriver:

Undskyld han

haha du er tilgivet

Anmeld

23. november 2010

Carina1977

Jeg kan sagtens følge jer i at de ikke bare skal få en mobil bare fordi alle andre har det. Mark får heller ikke ting bare fordi andre har det. Bl.a. er det meget begrænset, hvad han har af mærkevaretøj, selvom mange i klassen går i sådan noget tøj og desuden går meget op i det. Allerede nu kan man mærke, hvor vigtigt det åbenbart er for børn at gå i det rigtigt tøj, at have de rigtige ting osv. Heldigvis bliver min søn ikke holdt udenfor fra fællesskabet, selvom han ikke går i modetøj og selvom han ikke har de ting som de andre har. Jeg har simpelthen bare ikke råd, og det ved min søn godt. han ved at herhjemme skal der spares op til tingene før man har råd. Nu er det ikke sådan at jeg inddrager ham i min økonomi, men jeg har gjort det klart for ham, at ting koster penge, og det er ikke altid man har råd til det man gerne vil have. Samtidig har jeg gjort det klart for ham at det ikke er tøjmærker eller dyre ting der gør folk interssante, men netop hvordan man er som person. Han skal ikke tro at det er dyre ting der skaber populæritet, men i stedet skal han vide at i bund og grund er det den person han er, der skaber venner. Han har heldigvis mange venner i klassen, så det er bestemt ikke ting der er det afgørende.

Anmeld

23. november 2010

tb

Carina1977 skriver:

De havde egentlig også den regel i min søns klasse, men så var der en der havde glemt den regel og givet sin datter en mobil i julegave, og pludselig havde næsten alle bare mobil. hehe så der skal ikke meget til før regler bliver brudt...bare een gør det, så kan man godt vinke farvel til den regel *griner*  Men jeg synes det er en smart regel, netop fordi ingen kommer til at føle sig udenfor, fordi de ingen mobil har. Min søn går også i 3. klasse nu (han ventede et år med at komme i skole) og er vildt interesseret i mobiler. Så måske er tiden den rette nu.

Jeg tænkte på.......er det en mobil med abonnement eller taletids-kort? Jeg tænker at et med taletidskort nok er det smarteste, da de jo ikke altid tænker på at det egentlig koster penge at bruge mobilen, og nok kan komme til at bruge den for meget. Hvilken slags har i?

vi har taletidskort.. og så prøver vi at lære hende at hun kun skal skrive.. og skal hun snakke med én af os så skal hun skrive 'ring', så ringer vi hende op  hun fik min 'gamle' mobil, da jeg fik ny..

Anmeld

23. november 2010

wamse

Min søn var 6 år, da han fik hans første mobil. Han tog bussen alene mellem hans far og her, så det var en sikkerhedsforanstaltning her. I starten havde han den kun når han rejste frem og tilbage, så gik han over til at have den hele tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.