Mobil-telefon til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Carina1977

~~M.Nielsen~~ skriver:

Nu er min datter kun 6 mdr, så her er det endnu ikke aktuelt, men jeg har dog alligevel en holdning til børn og mobiler..

Min holdning er nok, at de skal have en den dag de får brug for den, men som der bliver skrevet længere oppe, så skal de jo heller ikke holdes udenfor, og det er jeg måske godt klar over at de allerede vil blive i 2. - 3. klasse, hvis ikke de får en.. Måske man bare kan købe en billig en og købe et taletidskort, det kan jo holde nærmest for altid, og så går de penge da i hvertfald ikke tabt...

Men altså, min datter får en når hun får brug for den, eller når jeg ellers mener det er passende, uden at hun vil blive holdt udenfor..

Det betyder dog ikke, at jeg ikke mener det er vildt tidligt at få en mobil.. Jeg synes det er hamrende tidligt i en alder af blot ti år.. (Ikke noget imod dig, for er godt klar over min datter nok vil få det samme i samme alder, hvis ikke tidligere grundet tiden vi lever i). Stod det til mig, så fik hun først en i 7. klasse eller sådan noget.. :/

Ja jeg har faktisk haft samme holdning som dig  at de vel sagtens kunne vente indtil omkring 7. klasse. Men jeg har fundet ud af at dette er meget urealistisk. Tiderne har ændret sig meget siden jeg var barn...skrækkeligt meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Mi

Carina1977 skriver:

De havde egentlig også den regel i min søns klasse, men så var der en der havde glemt den regel og givet sin datter en mobil i julegave, og pludselig havde næsten alle bare mobil. hehe så der skal ikke meget til før regler bliver brudt...bare een gør det, så kan man godt vinke farvel til den regel *griner*  Men jeg synes det er en smart regel, netop fordi ingen kommer til at føle sig udenfor, fordi de ingen mobil har. Min søn går også i 3. klasse nu (han ventede et år med at komme i skole) og er vildt interesseret i mobiler. Så måske er tiden den rette nu.

Jeg tænkte på.......er det en mobil med abonnement eller taletids-kort? Jeg tænker at et med taletidskort nok er det smarteste, da de jo ikke altid tænker på at det egentlig koster penge at bruge mobilen, og nok kan komme til at bruge den for meget. Hvilken slags har i?

Måske skulle han selv være med til at betale for forbruget, og på den måde få en fornemmelse for hvad det koster at bruge en mobil?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

23. november 2010

Carina1977

MarianneSonne skriver:

Måske skulle han selv være med til at betale for forbruget, og på den måde få en fornemmelse for hvad det koster at bruge en mobil?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Ja det har jeg faktisk selv tænkt....så må han bruge nogen af sine lommepenge på det

Anmeld

23. november 2010

DK

Vi har ikke fastnet telefon herhjemme, og når Kirstine engang skal alene hjem efter skole (altså når SFO tilbuddet ikke er der mere) så skal hun jo derfor have en mobil! Altså jeg vil ikke kunne lide at hun var her alene og ikke havde mulighed for at få fat i os hvis noget gik galt! Tænk hvis hun skar sig på en kniv og ikke kunne ringe efter hjælp!!

Anmeld

23. november 2010

mor-til-vanessa

nå man har brug for den. 

nu har jeg en lillebror der snart bliver 8 år, og han skal selv til at gå hjem fra skole efter sommerferien. skolen ligger 5 min væk og man skal kun gå ligeud. men der har min mor snakket om at han skal have en, så han kan ringe og skrive når han f.eks er kommet godt hjem.

men har har ikke rigtig nogen interesser i dem og har ikke selv spurgt om en. men han havde nok ikke fået en alligevel og hvis det ikke var fordi han selv skulle gå hjem.

jeg fik selv min som 11 eller 12 årig. en orange alcatel jeg købte i 7/11. men købte den også selv for mine egne penge

Anmeld

23. november 2010

Bare mig..

MarianneSonne skriver:

Desværre er tendensen bland børnene at de får det meget tidligt. Har været udsat på arbejde for at en pige i 0 kl fik en. Problemet syntes jeg er, at mobilen kan bruges til mobning og har hørt om børn som på den måde blev mobbet gennem mobilen, selv når de var alene på deres værelse, hvor de eller skal have "helle"

Så mobilen kan være et stærkt våben, som børnene skal være modne nok til at bruge fornuftigt og ikke som et redskab i deres sociale kampe.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Jeg er helt enig..

Før i tiden har det slet ikke været nødvendigt, så jeg kan slet ikke forstå børn skal have det nu.. Og som du selv skriver, så skal så små børn i mine øjne ikke have en fx 0. klasse, for de kan sgu ikke engang læse.. Og så er der også det med mobning du siger.. Så kan man som forældre slet ikke have kontrol over hvad der sker.. Det har man måske ikke alligevel, men uden den skal de da i det mindste sige det face to face og man har som voksen måske bedre mulighed for at hører hvad der foregår...

Ja, altså jeg synes det er hamrende tidligt, men er jo selvfølgelig også godt klar over at vi er oppe imod tiden med sådan noget...

Anmeld

23. november 2010

Carina1977

Jbk skriver:

Men altså, den er jo ikke så dyr sådan en, de fåes meget billigt og med fordelagtige abonnementer eller bare taletidskort.. og er den ikke interessant nu, så kan den jo bruges når den er interessant...men igen så har jeg slet ikke problemer med de mobiler, de ere jo lidt legetøj også for dem med spil, kamera osv i....min søn på 8 år har også en men den bruger han slet ikke, ved ikke lige hvor den er, det er bare en af mine gamle med taletidskort i..

Hvad koster de egentlig, hvis man skal have et med kamera? Nu går min søn heldigvis ikke op i at det skal være det nyeste af det nyeste, for så ville han bestemt heller ikke få en. Gider ikke det der med at det kun er det dyre der kan bruges. Men hvilken prisklasse ligger det egentlig i?

Anmeld

23. november 2010

Mi

DK skriver:

Vi har ikke fastnet telefon herhjemme, og når Kirstine engang skal alene hjem efter skole (altså når SFO tilbuddet ikke er der mere) så skal hun jo derfor have en mobil! Altså jeg vil ikke kunne lide at hun var her alene og ikke havde mulighed for at få fat i os hvis noget gik galt! Tænk hvis hun skar sig på en kniv og ikke kunne ringe efter hjælp!!

Jeg overvejer det samme, men tænker at vi så måske skal have en husmobil, som ligger fast herhjemme

Anmeld

23. november 2010

Bare mig..

Carina1977 skriver:

Ja jeg har faktisk haft samme holdning som dig  at de vel sagtens kunne vente indtil omkring 7. klasse. Men jeg har fundet ud af at dette er meget urealistisk. Tiderne har ændret sig meget siden jeg var barn...skrækkeligt meget

Ja det er også det jeg mener..

Jeg er jo udemærket klar over, at det er fuldstændig urealistisk, men stod det ene og alene til mig var det der..

Så jeg kan sagtens følge dig i hvorfor du vil give hende en..

Og når nu det skal være før 7. klasse - Så synes jeg en alder af 10 år er fint 

Anmeld

23. november 2010

Svei

Carina1977 skriver:

Hvad koster de egentlig, hvis man skal have et med kamera? Nu går min søn heldigvis ikke op i at det skal være det nyeste af det nyeste, for så ville han bestemt heller ikke få en. Gider ikke det der med at det kun er det dyre der kan bruges. Men hvilken prisklasse ligger det egentlig i?

Tja...100kr eller sådan noget tror jeg sagtens du kan få den for med et billigt abonnement på.... ellers kan du jo købe brugt-...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.