liwsmor skriver:
hejsa.
jeg fik svangeskabsforgiften i voldsom grad, jeg var i livs fare, og hvis jeg kommet to timer sener ind på roskilde havde mit barn og jeg ikke været her i dag, hun blev taget ud i 29+0 og hendes vægt var 920 gram og 33 cm lang. jeg så hende først 3 dage efter hun var blevet taget ud, fordi jeg var så syg og var livsfare, så de skulle holde øje med mig. da jeg så hende havde hun cpap på og drop i armen og hue og blodmåler og hjertet måler. det var rigtigt hårdt at se, og jeg har aldrig grædt så meget som jeg gjorder inde på det sygehus. jeg var der inde i 2 måneder med min pige, som i dag hedder liw.
hun følger rigtigt med og hun fejler intet i dag, men hold da op hvor er der bare mange tænker i ens hovede når man har været det igennem, jeg tænker hele tiden på for tilbage gange, for hun psysisk eller fysisk skade senere, bliver hun ved med være så tryghedsmennesker, og hvordan bliver hun sener, kan jeg blive gravid igen? føde jeg fortidligt igen ? kommer jeg livfare igen.
hvis nogen er jer har haft det på samme måde med mange tænker, hvordan har i arbejdet med det, ? kan i komme med nogen gode råd
Uha hvor jeg kender dine følelser... ikke at det var ligeså slemt som dig, for det lyder til at have været noget af en omgang.... men godt i klarede det og det går godt.
Jeg fik også svangerskabsforgiftning, det startede i uge 20, og rendte hele tiden ind og ud af sygehuset, idag kan jeg læse i mine papirer at de har skrevet at det nok bare var min overvægt der skyldtes de her symptomer...
De sidste par uger af graviditeten, tog jeg ekstremt meget på, vand... og han vejede for lidt... jeg kunne ikke rigtig trække vejret, og mit blodtryk var 180/120 ...
Det endte så med at de satte mig igang 37+3, da min lever og nyrer også begyndte at vise noget med det svangerskabsforgiftning.... og det endte så ud med et aks kl.2.14 om natten, da min dreng ikke kunne klare mine veer... da han kom ud fik han en apgar score på 0,5, trak ikke vejret, var blålig, slap.. ja... kun hjertet bankede.... 2400 g og 49 cm... (en del større end din pige)...
Han blev overflyttet til neo på et andet sygehus, og jeg så ham først 16 timer efter, alene det var utrolig hårdt, da man bare gerne vil se sit barn.... en uge efter på sygehuset lå vi der stadig pga. mig, jeg var ved at udvikle en blodprop i lungen og min svangerskabsforgiftning kom retur.....
ikke for at snakke om mig, men for at fortælle dig, at jeg kender dine tanker, og dine følelser... jeg har valgt at sige selvfølgelig bliver min dreng normal.... trods hans hårde start, og min moderkage var ikke "normal", halvdelen af den var "død"... det havde den været længe..
Mange spørger mig "har han taget skade"... "tror du han bliver normal" ... og jeg siger bare retur... hvorfor skulle han ikke blive normal....
jeg gør ALT hvad jeg kan for at aktivere og stimulere ham, babysvømning osv. og jeg har en utrolig velfungerende dreng idag på 6 mdr....
Jeg var til en efterfødsel samtale efterfølgende på sygehuset, og man kan sagtens få flere samtaler, hvor du kan snakke med lige dem du har lyst til, en læge, jordemoder ja... og det hjalp mig.. jeg havde SÅ mange spørgsmål, så mange tanker.. og den samtale gav mig svar på mange ting...
jeg vil gerne give dig et stort knus
og husk på det gode... fokuser kun på det positive, i overlevede.. og hvorfor skulle det ikke blive godt? Hold fast i hinanden...
Du kan godt blive gravid igen, og er det med samme mand, er chancen for sådan en svær svangerskabsforgiftning meget minimal... jeg går selv og er angst for at blive gravid igen... men det er noget du også kan snakke med en jordemoder eller læge om, de kan fortælle dig det meget bedre end jeg kan.... jeg kan fik en utrolig god beskrivende forklaring om hvordan de ting hænger sammen.
Jeg har valgt at fokusere på min dreng og hæve ham op over alt andet, og på den måde er jeg "kommet lidt videre"... men kan stadig den dag idag, få det sus i maven hvor jeg bare har lyst til at gå op pg flå ham op af sengen og give ham et stort knus og masser af kys.....