Hejsa,
Jeg er lidt i samme situation som dig, men så alligevel ikke. Jeg belv gravid ved et "one nigtht stand" (havde dog kendt faderen til min datter i mange år inden) i de tre første måneder af graviditet havde vi kontakt, men derefter gav han udtryk fo at han ikke ønskede nogen form for kontakt. Dette valgte jeg at respektere, da jeg ikke synes jeg kunne trække det ned over hovedet på ham.
Da jeg havde født kontaktede jeg ham, og han kom og så hende, var på sygehus et kvarters tid, tog hjem og jeg har ikke hørt fra ham siden.( og jeg har heller ikke kontaktet ham på nogen måde)
Jeg har svært ved at forstå hans valg, men respekterer det. Og far min datters skyld er jeg glad for at det er sådan. Jeg ville dø inden i hvis han ville være en del af hendes liv, men at det så fx havde udviklet sig til at han ikke overholdt aftaler, måske havde haft kontakt i nogle år og så pludselig ikke vill mere og så stod hun der med det tab.
Så alt i alt, når det nu skulle være sådan, så er jeg glad for det.
Min datter er idag 5 år. Hun ved hvad hendes far hedder, hvordan han ser ud hvad han arbejder med osv, fordi jeg er helt ærlig overfor hende, hvis hun stiller spørgsmål. Jeg har sagt til hende, at hendes far lige nu ikke er klar til at være far, men at når hun bliver voksen, så er der nok mulighed for at hun kan komme til at se ham.Hun accepterer det, og det har ingen problemer givet i vores hverdag.
Så jeg vil også bare sige, at du skal slippe dem og så leve dit liv sammen med "din baby". I har en fantastisk hverdag i sigte, og nyd det og slip bitterheden:0)
Det er mit bedste råd, og held og lykke fremover:0)
Anmeld