Lorte læger!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. august 2008

Tut

Hej tøser,

Jeg er snart ved at give helt op med at tro på at det danske sundhedsvæsen er til for at hjælpe!

Noah har jo i snart 2 måneder hostet som en gal. Ja han hoster så meget at han kaster op (dog ikke hver gang, men ca. hver 2-3 dag).

Vi har været til vagtlægen 3 gange og vores egen læge 2 gange og de siger at de ikke kan finde der er noget galt med ham.

I dag, efter en nat med mere hoste og mere opkast, ringede jeg til vores læge og talte med meget store ord om at nu måtte de fandme finde ud af hvad der er galt med min søn.

Jeg fik så en akuttid til kl. 15 i dag, hvor hun besluttede at give ham medicin mod astmatisk bronkitis på sådan en maske han skal indånde, selvom hun slet ikke var sikker på at det var det. Samtidig poede hun ham for kighoste og det svar får jeg om en uge ca.

Anyway, vi skal nu prøve denne maske i 14 dage og så komme igen til lægen, og hvis det ikke har hjulpet så bliver vi henvist til hospitalet for flere test.

Nu har Noah lige hostet og kastet meget op igen, og jeg ringer til vagtlæge for at høre om jeg må give ham mere af det her pulver på maske. Hvorefter vagtlægen siger at han ville have givet han en anden medicin end den han får nu, hvis han måtte bestemme. FEDT at få det at vide >( !!!!! Så han anbefalede mig til at kontakte min læge igen i morgen og bede om noget andet medicin.

Er der nogen af jer der har erfaring med "Spirocort" mod astmatisk bronkitis????

Knus - en efterhånden MEGET frustreret tut, der vil vide hvad Noah fejler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2008

Joan ( Smallie )

Ej hvor træls for jer tut. Er jeg ked af at høre:'( Niels røg på sygehuset for noget tid siden med asmatisk bronkitis og det er sku ikke sjovt. Men det han får imod det hedder AIROMIR og sidder i en blå beholder. Er den Noah har fået brun?? Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig andet end sige at du skal blive ved med at løbe dem på døren til de giver sig. Det kan også være noget han ikke kan tåle. Vi fandt nemlig ud af at der var noget ved Niels dp han ikke kunne tåle og valgte derfor at flytte ham. Det gjorde vi i uge 29 og han har ikke fået maske siden. Hvorimod før fik han den faktisk hele tiden. Men prøv lige at tænk tilbage om der er noget i hans liv der er forandret for omkring 2 måneder siden. Bare lige et forslag herfra. Held og lykke med det (H) Joan

Anmeld

19. august 2008

bette

lyder sku da ik sjov..
altså jeg synes det lyder temmelig sært at give sådan en maske fordi man ikke ved hva barnet fejler.. eller er det helt hen i vejret?

synes måske hun skulle have fundet ud af hva der er galt inden man giver en form for medicin som måske ik er nødvendig eller måske er den forkerte.. sikke da en skod læge..

har heller ik gode erfaringer med læger..
skal have mikkel til hudlægen pga et modersmærke som jeg tror det er men min læge mener der er noget inden i det.. selvom han har haft det næsten siden fødslen..
men kan fandeme ik komme igennem til den møg hudlæge.. det er til at blive crazy af>(

Anmeld

20. august 2008

Tut

[citat][f][småt]Joan ( Smallie ) skriver:[/småt][/f] Ej hvor træls for jer tut. Er jeg ked af at høre:'( Niels røg på sygehuset for noget tid siden med asmatisk bronkitis og det er sku ikke sjovt. Men det han får imod det hedder AIROMIR og sidder i en blå beholder. Er den Noah har fået brun?? Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig andet end sige at du skal blive ved med at løbe dem på døren til de giver sig. Det kan også være noget han ikke kan tåle. Vi fandt nemlig ud af at der var noget ved Niels dp han ikke kunne tåle og valgte derfor at flytte ham. Det gjorde vi i uge 29 og han har ikke fået maske siden. Hvorimod før fik han den faktisk hele tiden. Men prøv lige at tænk tilbage om der er noget i hans liv der er forandret for omkring 2 måneder siden. Bare lige et forslag herfra. Held og lykke med det (H) Joan[/citat] Hej Joan, Ja den er brun.. I nat er det kulmineret helt vildt. Han hostede fra kl. 01 til kl. 6 og der var under 1 minut mellem hosteanfaldende. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogen ændringer, andet end at han er startet i vuggestue. Jeg har tænkt mig at ringe til min læge her kl. 8, og bede om at få en henvisning til et hospital. Hvad gjorde de på hospitalet for Niels's astmatiske bronkitis? Og hvad er det han ikke kunne tåle? Mette

Anmeld

20. august 2008

Lise

Jeg ved ikke noget om det - vil bare sige at jeg har læst dit indlæg, føler forbandet meget med dig og håber at der er nogen der snart kan fortælle hvad Noah kæmper med...

Der er intet værre end uvisheden!!!

KÆMPE kram fra mig (H)

Anmeld

20. august 2008

Joan ( Smallie )

[citat][f][småt]Tut skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Joan ( Smallie ) skriver:[/småt][/f] Ej hvor træls for jer tut. Er jeg ked af at høre:'( Niels røg på sygehuset for noget tid siden med asmatisk bronkitis og det er sku ikke sjovt. Men det han får imod det hedder AIROMIR og sidder i en blå beholder. Er den Noah har fået brun?? Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig andet end sige at du skal blive ved med at løbe dem på døren til de giver sig. Det kan også være noget han ikke kan tåle. Vi fandt nemlig ud af at der var noget ved Niels dp han ikke kunne tåle og valgte derfor at flytte ham. Det gjorde vi i uge 29 og han har ikke fået maske siden. Hvorimod før fik han den faktisk hele tiden. Men prøv lige at tænk tilbage om der er noget i hans liv der er forandret for omkring 2 måneder siden. Bare lige et forslag herfra. Held og lykke med det (H) Joan[/citat] Hej Joan, Ja den er brun.. I nat er det kulmineret helt vildt. Han hostede fra kl. 01 til kl. 6 og der var under 1 minut mellem hosteanfaldende. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogen ændringer, andet end at han er startet i vuggestue. Jeg har tænkt mig at ringe til min læge her kl. 8, og bede om at få en henvisning til et hospital. Hvad gjorde de på hospitalet for Niels's astmatiske bronkitis? Og hvad er det han ikke kunne tåle? Mette[/citat] øv for en nat for jer. Håber du har fået fat i lægen. på sygehuset gav de Niels maske med det medecin i han også får her hjemme og saltvand. Den va sat til ilt så han ikke skulle kæmpe med at trække vejret ind. Åhh ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det.:'( Ved han dp fandt jeg ikke ud af hvad det var han ikke kunne tåle men de stod i en gammel falde færdig grage ( staveplade tak ) og er helt 100 på der var svamp derinde. Og tror det var det han ikke kunne tåle. Men det var helt sikkert at det var noget ved hende han ikke kunne tåle for der er ikke noget her hjemme selv om vi både har hund og jeg ryger. Og som sagt efter han er komme over til den nye dp har der ikke været noget. Men det er også ude på landet med katte, hunde og heste. Så det er lige noget for ham.. Tut skriv lige når du har snakket med lægen for vil gerne lige høre hvordan det går med jer. For det kan sku ikke passe han skal have det sådan. (H) Joan

Anmeld

20. august 2008

Susan1978

Emil får maske.. ligeså snart han ikke får den begynder han at hoste igen.

han får øjeblikket 2X2 pust af den brune, men begynder han at få decideret anfald så skal han have af den blå også.

den brune er forebyggende og den blå er til akut.

Jeg ville mene i skulle bruge den blå flere gange om dagen i øjeblikket, hvis det er luftvejene og hans slimhinder der er irriteret.

men det er jo også noget møg hvis det er noget helt andet.

Jeg mener altså at de kan måle hans iltforbrug og sådanne ting, ved sådan en speciel maske, han skal trække vejret i.. Men er altså ikke sikker.

men det var sådan at Emil fik konstateret astmatisk bronkitis. Også selvfølgelig fordi han alarmerede blev ved med at få lungebetændelse.

Mette held og lykke med det og bliv ved med at pres på, de skal ikke komme og sige han intet fejler når han har det sådan.

Susan

Anmeld

20. august 2008

Tut

Hej,

jeg har snakket med lægen, og vi har fået en tid 11:50, hvor hunlige vil kigge en sidste gang på ham og så henvise os til Gentofte Hospitals børneafdeling, og så må vi se hvad de siger derude.

tak for forklaringen, jeg blev lidt klogere :D

Anmeld

20. august 2008

Monica

Hej Tut. Hvad sagde lægen? Fik I en tid på børneafdelingen?
vi har været på børneafdelingen pga hoste, hoste og hoste... Dog ikke med opkast som du skriver... Men de kunne ikke finde af hvad han fejlede, så hun udskrev bare en recept på en spacer med den brune og den blå... Men jeg er bare ikke tilhænger af at give ham det, når de ikke ved hvad han fejler/fejlede... For efter at have hostet i 4 mdr, gik det væk lige efter vi havde været der oppe...

Men, Tut, dit er meget værre. Du skal have den anden farve der er til anfald - det håber jeg du har fået...

Ikke meget hjælp - jeg ved det...:D

Moni

Anmeld

20. august 2008

Kaufie

William havde RS-virus, hvor han også fik de to slags astma-medicin - Spirocort og airomir - det fik han i 4 uger, hvor han skulle have begge morgen og aften - og den blå to gange mere om dagen.

Stakkels Noah -det er bare ikke sjovt at hoste så meget at man ligefrem kaster op af det. Godt at I nu vil til bunds i det - det kan da bestemt ikke være meningen han skal døje så længe.

God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.