Der skal ellers meget til at forarge mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2010

Dot D

SussieThyssen skriver:

tja..det er da i det mindste ulovligt det han gør, men det er imidlertid helt lovligt at have et barn siddende bag på en motorcykel, så længe det har en styrhjelm på.
Medens min søn gik på Vindinge skole, så jeg ofte en far hente sin søn, der gik i 4. klasse...på motorcykel.
Jeg kunne slå hovedet ned i maven på sådan en forældre...og tænk jer...det er fuldt lovligt.
Er der noget der kan pi.... mig af så er det den form fra uansvarlighed...ikke mindste fra regeringens side.

Kærligst
Sussie

Kan fint følge dig. Men på scooter er det ikke lovligt, der må kun være én på, nemlig føreren Men når jeg ser en motorcykel med barn på, så tænker jeg altid, HVORDAN hulen holder de fast med deres små korte arme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

SussieThyssen

Dot D skriver:

Kan fint følge dig. Men på scooter er det ikke lovligt, der må kun være én på, nemlig føreren Men når jeg ser en motorcykel med barn på, så tænker jeg altid, HVORDAN hulen holder de fast med deres små korte arme?

Ja, og så er det man tænker...hvordan kan det være lovligt på en motorcykel og ikke på en scooter 
Ha' en dejlig dag!

Anmeld

19. november 2010

Mormilla

Okay sådan noget kan os gøre mig sur. Fatter ikke at man vil gøre sådan noget!!!

Anmeld

19. november 2010

DK

Jeg har ikke læst hele tråden, men prøv at spørge din DP om hvor de bor? Måske bor de 3 huse nede af vejen og får altid et lift hjem de sidste 40 meter og ÆLSKER det? Altså hvis det er en helt stille og "ensom" villavej, så kan jeg ikke se noget galt i at de får et lift på 40 meter! Men hvis de skal ud og køre en længere tur, altså så de bruger scooteren som transport, så er det klar ALT for galt!

Kirstine må altid "køre" bilen når vi når op til den grusvej hvor mine forældres sommerhus ligger. Det er sådan en lukket vej hvor man kan køre 10 km i timen og der kommer ingen biler ud over dem der bor der. Når vi kommer ind på den så må hun komme om foran og styre bilen mens hun sidder på mit skød. Det synes jeg er fint og hun elsker det! Men det betyder jo ikke hvis folk ser os at hun har kørt fra Horsens til Hals! Så måske er det det samme med denne far? Altså måske de bare lige "triller" de sidste 50 meter hjem og ungerne nyyyder det? Hvis ikke, altså hvis de bor langt væk, så synes jeg du skal ringe til landbetjenten!

Jeg er også IVRIG tilhænger af seler og Kirstine bliver altid, altid, altid spændt rigtigt fast på sæde og det hele. Jeg har heller aldrig ammet hende mens at bilen kørte (med far bag rattet altså) men det kender jeg mange der har. Altså hvis man kører galt så flyver barnet bare lige ud af armene på en! Lige ud til smat på forruden!!

Anmeld

19. november 2010

Lulle25

Ja det er for sindsygt at forældre ikke selv kan regne ud, hvis barnet slipper, jeg vælter eller lign. falder barnet af og kan få men for livet eller i væreste fald dø.

Og i forhold til det med motorcykel er det kun lovligt når barnet har en vis højde, mener det er 130, havde nemlig en monster diskussion med min eks, der ville hente vores datter og køre fra Kolding til Odense på motorcykel. Ringede straks til færdselspolitiet som kunne konstatere at hun var for lille. Og han får aldrig lov at tage hende med på den motorcykel. Vores datter er 9 år og hendes far har en lille dreng der sidste sommer startede med at sidde bagpå motorcyklen (inden han fyldte 2) og hans mor synes bare det er fint og synes jeg er for pylret (hun er pædagog) jeg er så ligeglad med hvad hun mener for vil gøre alt for at beskytte min dyrebare datter.

Og det sidste er glad for jeg ikke bor i Tyrkiet, dernede køre de jo 5-6 mand på sådan en scooter eller gammel knallert og det er så kun føren der er voksen

Anmeld

19. november 2010

Dot D

SussieThyssen skriver:

Ja, og så er det man tænker...hvordan kan det være lovligt på en motorcykel og ikke på en scooter 
Ha' en dejlig dag!

Nemlig, den helt omvendte verden, det farligste er lovligt, og begge dybt uansvarlige

Anmeld

19. november 2010

Maja88

altså det med at holde fast på en motorcykel. du behøves så at sige ikke at holde fast....- altså jo det gør man, men det handler i bund og grund om din balance evne og evnen til at følge føreren.

nu begyndte jeg i sommers at sidde bag på en motorcykel for første gang, og jeg kører da tit uden hænder. når jeg endelig holder fast- er det kun på motorvejen jeg holder godt fast- ellers er mine hænder bare løst på siden af førenen-

håber det gav mening

Anmeld

19. november 2010

Moar'en

Stumpen skriver:

da jeg er af den holdning at det er op til den enkelte forældre at finde ud af hvad de mener der er det rette at gøre i forhold til deres børn (og her tænker jeg selvfølgelig ikke på omsorgssvigt)

Men da jeg idag går op efter min yngste datter i dagplejen kommer der en scooter imod mig med en far, der foran sig har en søn med styrthjelm og jeg vil skyde sønnen til at være omkring de to! Men ikke nok med det, da han passerer mig ser jeg at en pige på omkring de 4-5 år, der sidder bagpå uden styrthjelm og kun har sig selv at holde sig på denne scooter....

Hvad sker der for sådan en mand? Han kørte ganske vist med en langsom fart, men de børn har da ikke en chance!! Og da slet ikke pigen som sad helt ubeskyttet!!!

sådan en har vi os ude i vores lille by, og jeg får det sku dårligt når jeg ser det.

Anmeld

19. november 2010

N&J

Stumpen skriver:

Det værste er faltisk at da jeg fortæller min kæreste om det siger han at ham har han mødt -dog "kun" med drengen på...

Så det er ikke engang en engangsfornøjelse.. 

Anmeld

19. november 2010

SussieThyssen

Dot D skriver:

Nemlig, den helt omvendte verden, det farligste er lovligt, og begge dybt uansvarlige

Helt, helt enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.