Tut skriver:
Hej piger,
Er jeg den eneste mor der synes at madpakken ofte er noget der "bare skal overståes"?
Jeg vil jo helst gerne give min søn mad med der er sundt og varierende, men jeg har bare ikke idéerne til det.
Jeg synes ærligt talt også at hvis man smører den aftenen inden, selvom den ligger i køleskab, så er den sgu blevet "slatten" når den skal spises.
Hvad gør/synes i andre, og har i nogle gode idéer til sund, varierende og nærende mad i madpakken?
Hvad plejer jeres unger at få med?
Håber i kan inspirerer mig lidt 
- Mette
Jeg har altid fået ros for mine kreative madpakker, men kan høre at alt det der er blevet foreslået allerede ligger tæt op af mit.
Det helt store hit for min Nickolai for tiden er de der grov-flutes-agtige nogen som man kan få i Superbrugsen eller Kvickly og andre steder med 6 stk i en pose.
Jeg køber sådan nogle poser når de er på tilbud..gerne til 2 poser for 25 kr, og så tager jeg op til 3 dage ad gangen af fryseren, og lægger dem til optøning i en lille tætlukket frostpose, så de ikke bliver tørre.
Sådan et grov-flute er allerede savet igennem fra fabrikken, og så åbner man det og fylder alskens ting i. Hakket salat, skivet tomat eller agurk, peberfrugt og lignende. Og så lidt mager mirakelvip eller noget tilsvarende, samt diverse kød, såsom kylling enten i skiver eller pluk, frikadelleskiver, æg, hamburgerryg eller hvad trolden nu kan lide. Derefter pakkes den ind i film (som jeg hader) men det er super, fordi han kan åbne det i den ene ende og så gnave ned igennem den og lige lukke den til, hvis han bliver afbrudt.
Derudover får han frugt, minigulerødder, babymajs, gulderødder i stave, en pose med fx appelsinbåde eller rød grapefrugt også i både eller melonstykker. Og endelig somme tider en myslibar af de sunde.
For nyligt havde han et flip med tørret frugt, det kunne feks. være abrikoser eller figner.
Så der er muligheder nok.

Kærligst
Sussie
Anmeld