Madpakke-hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

Svei

Ja, jeg er dælme heller ikke vild med de 3!!!! madpakker jeg skal smørre...den lille går i børnehave og selvfølgelig en der ikke har en madordning...øv,...den store har cøliaki, så det besværlig gør hans madpakke så meget og gør han ikek bare kan få penge med...den mellemste som også går i skole spiser sjældent før han kommer hjem...men altså, madpakker kommer med og der er rugbrød, lyst brød, frugt, grønt, æg, frugtstang, yoghurt, ostehaps, små deller og hvad vi ellers kan finde på at putte i...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Dinna88

Tut skriver:

Hej piger,

Er jeg den eneste mor der synes at madpakken ofte er noget der "bare skal overståes"?

Jeg vil jo helst gerne give min søn mad med der er sundt og varierende, men jeg har bare ikke idéerne til det.

Jeg synes ærligt talt også at hvis man smører den aftenen inden, selvom den ligger i køleskab, så er den sgu blevet "slatten" når den skal spises.

Hvad gør/synes i andre, og har i nogle gode idéer til sund, varierende og nærende mad i madpakken?

Hvad plejer jeres unger at få med?

Håber i kan inspirerer mig lidt

- Mette

Jeg har ikke læst hele tråden!
Men rester fra dagen før kan være godt - f.eks. wok. grøntsager med nudler smager super godt koldt.  

Anmeld

18. november 2010

Tullemor

bette skriver:

må man spørge hvordan du tegner på tomat skrællen?? osv

Tegner nu ikke på tomater, men kunne finde på at skære et bogstav i den. ægget hun får med er aldrig pillet, det VIL hun selv, så er det jo kun fantasien der sætter grænser. Skrald der skal ud alligevel tegnes på og andre grøntsager er det med en lille urtekniv jeg bruger til at "tegne" med.

Anmeld

19. november 2010

Tut

Tak piger...

Det var god inspiration.

Anmeld

19. november 2010

Valle81

Tut skriver:

Hej piger,

Er jeg den eneste mor der synes at madpakken ofte er noget der "bare skal overståes"?

Jeg vil jo helst gerne give min søn mad med der er sundt og varierende, men jeg har bare ikke idéerne til det.

Jeg synes ærligt talt også at hvis man smører den aftenen inden, selvom den ligger i køleskab, så er den sgu blevet "slatten" når den skal spises.

Hvad gør/synes i andre, og har i nogle gode idéer til sund, varierende og nærende mad i madpakken?

- Mette

Masser af god inspiration her i tråden:0)

Jeg erfarer nu selv at simple madpakker uden de store sikkedarer og udskejelser er dem der sælger bedst:0)

Der skal ikke være for meget at vælge i mellem, de skal ikke " skulle for meget" med det så som pakke for meget ud osv.

Nemt hurtigt og overskuelig, og så give dem det med de gider at spise:0)

Jeg har opgivet det med at gerne ville smøre lækre sandwich osv for at gøre det spændende, Asta gider det simpelthen ikke :0)

Så det er rugtbrødder, måske et knækbrød med smør og ost, lidt frugt og grønt og måske en yoghurt:0)

Det er egentlig slet ikke fordi hun er kræsen.

Hun er 6 år, men det handler også om - ved godt det lyder dumt - at hendes madpake ikke skiller sig for meget ud i forhold til de andres - har hun selv sagt :0)

Da hun gik i børnehave havde hun et flip med kun at ville spise figenpålægsmadder, og jeg snakkede med pædagogerne -de sagde -giv hende det med hun gider spise -det vigtigste er hun spiser:0)

Jeg smører altid madpakken om morgenen -men har også kun en at skulle stå for:0)

Christina

Anmeld

19. november 2010

Zafir

Jeg elsker at lave madpakke til Idun. - Altås ikke lige meget hverdag. Men jeg så engang i godmorgen danmark at man som tommelfingerregel kunne sige, at der skulle 5 ting i madkassen.

Så det bruger jeg:

ALTID: 2 rugbrødsmadder = 1 ting
+
en anden slags brød ting: Digestives, fiberskorper, kanelknækkebrød, en bolle, et pølsehorn, en grovtoast eller lignene.

Derudover:

En anden slags madting: ostehaps, en pølse, en frikadelle eller lignene...

+ mindst 1 slags frugt og 1 slags grøntsag.

---- Den kombination af madpakke er ALTID et hit, selvom jeg er mor til en småtspiser + det faktum at hendes ven Jonathan (der er MEGET kræsen med madpakken og der altid er problemer der hjemme med madpakken og med at få spist det der er i madkassen) gav mig det største kompliment, da han havde sovet her: Han havde sagt til sin mor, at Iduns mor laver SUPER gode madpakker  Fedest

Anmeld

19. november 2010

june1987

jeg giver cecilia 2 skiver rugbrød med, ja det pålæg hun lige vil have den dag. så får hun en kernegrovbolle med eller en grov sandwich, eller grov pita brød med og ud over får hun agurker og tomater, peberfrugter, gulerødder og divs med

Anmeld

19. november 2010

Charlotte Wberg

Tut skriver:

Hej piger,

- Mette

Jeg synes også madpakken bare skal overståes  er total tømt for mad kreativitet, selvom jeg godt kan se hvad andre gør og hvad de "pifter" op med... Det er bare aldrig det samme i mit køkken

Min datter går i skole, madpakken smørres om morgenen (for det meste) 2 halv skiver rugbrød (leverpostej + spegepølse, 1 kanelknækbrød, en skive ananas skåret ud... Det var så dagens madpakke Gg... I mine øjne er det total kedelig mad. Men hun er ikke rigtig til avancerede madpakker... og mister interessen for ny inspiration med tiden.

De lavede et forsøg på hendes skole med madordning hvor de kunne få en frokost pose, men skolerugbrød, frikadelle, tomat, æg o.s.v. sortimentet var skiftende så der ikke var det samme i hver dag... Men opslutningen om denne ordning var meget lav fordi der var egenbetaling på... så i hendes klasse var de 2 der var med, også ville hun ikke efter en måned, fordi hun ville have en madpakke der var ligesom de andres.

Anmeld

29. november 2010

Tut

Er der flere der har nogle idéer?

Anmeld

29. november 2010

Kaufie

William får tit en lille bøtte med minifras og rosiner med. Han spiser ikke så meget, og så er 20 min ved frokostbordet ofte lang tid, hvor han ikke gider sidde stille. Men når han så har sådan noget "fingermad" med, så tager det lidt længere tid.....

....samme med ærter og majs eller lignende småt grønt.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.