Tut skriver:
Hej piger,
Er jeg den eneste mor der synes at madpakken ofte er noget der "bare skal overståes"?
Jeg vil jo helst gerne give min søn mad med der er sundt og varierende, men jeg har bare ikke idéerne til det.
Jeg synes ærligt talt også at hvis man smører den aftenen inden, selvom den ligger i køleskab, så er den sgu blevet "slatten" når den skal spises.
Hvad gør/synes i andre, og har i nogle gode idéer til sund, varierende og nærende mad i madpakken?
Hvad plejer jeres unger at få med?
Håber i kan inspirerer mig lidt 
- Mette
Masser af god inspiration her i tråden:0)
Jeg erfarer nu selv at simple madpakker uden de store sikkedarer og udskejelser er dem der sælger bedst:0)
Der skal ikke være for meget at vælge i mellem, de skal ikke " skulle for meget" med det så som pakke for meget ud osv.
Nemt hurtigt og overskuelig, og så give dem det med de gider at spise:0)
Jeg har opgivet det med at gerne ville smøre lækre sandwich osv for at gøre det spændende, Asta gider det simpelthen ikke :0)
Så det er rugtbrødder, måske et knækbrød med smør og ost, lidt frugt og grønt og måske en yoghurt:0)
Det er egentlig slet ikke fordi hun er kræsen.
Hun er 6 år, men det handler også om - ved godt det lyder dumt - at hendes madpake ikke skiller sig for meget ud i forhold til de andres - har hun selv sagt :0)
Da hun gik i børnehave havde hun et flip med kun at ville spise figenpålægsmadder, og jeg snakkede med pædagogerne -de sagde -giv hende det med hun gider spise -det vigtigste er hun spiser:0)
Jeg smører altid madpakken om morgenen -men har også kun en at skulle stå for:0)
Christina