Madpakke-hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.994 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. november 2010

Tut

Hej piger,

Er jeg den eneste mor der synes at madpakken ofte er noget der "bare skal overståes"?

Jeg vil jo helst gerne give min søn mad med der er sundt og varierende, men jeg har bare ikke idéerne til det.

Jeg synes ærligt talt også at hvis man smører den aftenen inden, selvom den ligger i køleskab, så er den sgu blevet "slatten" når den skal spises.

Hvad gør/synes i andre, og har i nogle gode idéer til sund, varierende og nærende mad i madpakken?

Hvad plejer jeres unger at få med?

Håber i kan inspirerer mig lidt

- Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Pige2009

Tut skriver:

Hej piger,

Er jeg den eneste mor der synes at madpakken ofte er noget der "bare skal overståes"?

Jeg vil jo helst gerne give min søn mad med der er sundt og varierende, men jeg har bare ikke idéerne til det.

Jeg synes ærligt talt også at hvis man smører den aftenen inden, selvom den ligger i køleskab, så er den sgu blevet "slatten" når den skal spises.

Hvad gør/synes i andre, og har i nogle gode idéer til sund, varierende og nærende mad i madpakken?

Hvad plejer jeres unger at få med?

Håber i kan inspirerer mig lidt

- Mette

Prøv at skrive til LouiseNielsen for jeg kan huske, hun lavede en tråd om hendes madpakker og fik kæmpe ros for det

Anmeld

18. november 2010

Tullemor

Den store som går i skole, plejer faktisk at have hele 2 madkasser med.

Den ene er der gerne tre stk rugbrød med pålæg hun selv vælger. Nogle ganger er det klap sammen madder eller de er skåret skråt, eller enkelt stykker, alt efter det pålæg hun vælger. Derudover er der måske lidt kold pasta, et æg der er tegnet/skrevet på, en rosinpakke, rester af kød fra aftensmad(kylling på pind, frikadelle osv) gulerod/agurkestænger, cherrytomat og altid en hilsen om en god dag samt en serviet for hyggens skyld.

Den anden madkasse er der frugt og grønt i. Fx. udskåret peberfrugt, banan med tegning på skrælden, appensin/klementin, Kiwi i både lige til at spise, frugtspyd med melon, ananas og hvad årstiden lige byder på, måske en frugtstang. Her til jul kommer der også nødder i.

Håber det giver lidt inspiration

Anmeld

18. november 2010

Silas&Mille

Tullemor skriver:

Den ene er der gerne tre stk rugbrød med pålæg hun selv vælger. Nogle ganger er det klap sammen madder eller de er skåret skråt, eller enkelt stykker, alt efter det pålæg hun vælger. Derudover er der måske lidt kold pasta, et æg der er tegnet/skrevet på, en rosinpakke, rester af kød fra aftensmad(kylling på pind, frikadelle osv) gulerod/agurkestænger, cherrytomat og altid en hilsen om en god dag samt en serviet for hyggens skyld.

Den anden madkasse er der frugt og grønt i. Fx. udskåret peberfrugt, banan med tegning på skrælden, appensin/klementin, Kiwi i både lige til at spise, frugtspyd med melon, ananas og hvad årstiden lige byder på, måske en frugtstang. Her til jul kommer der også nødder i.

Nøj det lyder lækkert.

Kan du hyres til at lave madpakker ?

Anmeld

18. november 2010

mor_sabina

Altså nu skal jeg ikke lave madppakke endnu, men jeg synes stadig det er noget af det sjoveste når vi skal nogen steder.

Jeg elsker i det hele taget at gøre noget ud af maden til min søn.

Men det kan godt være det kunne blive en sur pligt når det bliver hverdag.

Men små bøtter er et hit, dog ikke for mange. En lille bøtte majs eller ærter, grøntsagsstave af forskellige slags (prøv rå rødbede) Man kunne evt lave lidt guacamole eller anden dressing som de kunne dyppes i.

Små spyd, med mine frikadeller og pølser, kan også laves med frugt og grønt.

Små rugbrøder som er lavet som smørrebrød, med salat under pålaget og lidt pynt på toppen (karse, remoulade, ristet løg, rødbeder, agurk osv)

En halv avokado. Små bøtter med makral, torskerogn, tunsalat eller andet som de selv kan smøre på brødet.

Man kan også bruge småkageudstikker og lave hjerte formet brød osv.

Små pizzasnegle, pirogger, pølsehorn eller små madpandekager emd fyld.

Man kunne også bage rugbrødsboller og lave nogle lækre sandwich, eller rugbrødsstænger og så npget fyld ved siden af. Jamen kun fantasien sætter grænser.

Og så tænk på at rsester fra aftensmaden kan bruges til meget især, pirogger og pandekager med fyld.

Håber det kunne give lidt inspiration

Anmeld

18. november 2010

Tullemor

MoriSverige skriver:

Nøj det lyder lækkert.

Kan du hyres til at lave madpakker ?

narj.......sys jeg har nok

Anmeld

18. november 2010

mor_sabina

Må lige tilføje madmuffins, uha de kan varieres meget og længe og hvis man har dem i fryseren kan man jo tø en om aftenen.

Har også set små tærter som man kan gøre det samme med

Anmeld

18. november 2010

Silas&Mille

Tullemor skriver:

narj.......sys jeg har nok

Øvøv...

Hehe

Anmeld

18. november 2010

bette

Tullemor skriver:

må man spørge hvordan du tegner på tomat skrællen?? osv

Anmeld

18. november 2010

Lone Jakobsen

her består maden først og fremmest af rugbrød, med lidt forskelligt pålæg som børnene selv vælger. derudover lidt grønt, fx agurk, peberfrugt, cherrytomater eller gullerødder. så lidt sjovt som nødder, ostehaps, rosiner, en frugtstang eller måske en pebernød, og sidste men ikke mindst... noget hjemmebagt, gerne grovbrød eller flute, med pålæg, smørreost eller nutella, andre gange er det pølsehorn eller ostehorn

min datter er dog ikke vild med rugbrød, så for hende er det ting som pirogger, pitabrød, flute med salat, rugbrøds sandwich, grove pølsehorn eller en salat hun selv har lavet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.