Lorte morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. august 2008

mor til en del

Ja den startede jo fint nok, men da jeg skulle aflevere Marc i skole gik det hele galt.
Efter aftale med skolepsykolog skal jeg aflever Marc i skole de første 14 dage, for at give ham så rolig en morgen som muligt, ellers skal han med skolebus, hvor der er megen uro.
Nå men vi stiger ud af bilen, og drengen bestutter at han ikke vil i skole, han vil med hjem igen....jeg fortæller ham at det ikke kan lade sig gøre, man skal gå i skole, og han følger med i på skolen, men han bliver ved ned at protestere, vil ikke pakke tasken ud, men kører på løbehjulet væk fra mig os de små. Vi går ind på skolen, finder hans klasselærer og fortæller om den nye udfordring, hun foreslår at han kører med bus fra i morgen, da han så ikke har muligheden for at tage med hjem, og den skal han heller ikke have i dag, han må ikke vinde..... hun lover at hun nok skal tage over og få ham i gang, så jeg drager mod bilen.

Her sidder Marc så, har pakket skoletaske og løbehjul i bilen, og sidder pænt med selen på........... jeg forklarer endnu engang at han ikke kan komme med hjem, man skal gå i skole....under stor protest følger han alligevel med ind på skolen igen.... men stikker igen af.....
Jeg finder læren og låner en en ekstra lærer til at hjælpe ham ind....

Han sidder igen i bilen, den næste halve time er et mareridt, og jeg er så klar til at tage ham med hjem, men viser ham det ikke, han græder, slår, råber og vil intet, ekstralæren opgiver og henter klasselæren, men hun løser ikke op for ham....
Efter 20 min. siger jeg at nu går jeg ind på skolen, og tager de små ud af bilen, han viser ingen tegn på at gå med... læren overtager Cilas og går med ham, og efter 5 min får jeg ham endelig med, men han vender om flere gange hvor jeg starter nedtælling for at få kontakt med ham,( vi tæller ned fra 10, når vi når 0 er grænsen overskredet) endelig er vi på skolen igen, og efter yderligere 5 min kapitulere han, og siger arrigt " så kør da hjem"........
Er jeg lige verdens dummeste mor som har svigtet sin søn på de groveste............det mener han helt sikkert.....og jeg er tilbøjelig til at give ham ret

Der er nu bestilt tid hos lægen, jeg orker ikke mere, han skal tjekkes af børnepsykriateren (staves?), vi har kæmpet med ham siden sidste efterår, og alle mine resurser er ved at være brugt.... det tærer på hele
familien, og det er så synd for ham.

Lisbeth.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2008

Anja

Puha, Lisbeth

Det lyder godt nok hårdt !

Tror klasselæreren har ret i, at det er værd at prøve at sætte ham på bussen i stedet for, men det er jo aldrig til at vide om det hjælper.

Kan godt forstå, at det er hårdt for hele familien, men det er godt at der bliver gjort noget i fht psykiater/psykolog.

Håber resten af din dag bliver noget bedre :)

Anja

Anmeld

19. august 2008

Rasmine

Sikke noget lort.
Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor!!!

Har I overvejet om noget kostomlægning evt. kunne hjælpe lidt?

Anmeld

19. august 2008

mor til en del

Anja skriver:

Puha, Lisbeth

Tror klasselæreren har ret i, at det er værd at prøve at sætte ham på bussen i stedet for, men det er jo aldrig til at vide om det hjælper.

Kan godt forstå, at det er hårdt for hele familien, men det er godt at der bliver gjort noget i fht psykiater/psykolog.

Anja

Skolepsykologen har været i billedet siden februar måned, men systemet er bare så langsomt, og hun har lavet de test hun skulle i første omgang, men hun har adrig set ham sammen med andre børn.
Vi fører dagbog for ham nu, og skal holde møde om ham en måned efter skolestart...

Lisbeth.

Anmeld

19. august 2008

mor til en del

Mebach skriver:

Sikke noget lort.
Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor!!!

Har I overvejet om noget kostomlægning evt. kunne hjælpe lidt?

Overhovedet ikke......

Jeg er så forvirret med hensyn til ham, for alle man taler med, modsiger hinanden i deres forsøg på at hjælpe.

sundhedsplejersken bad og holde igen med hans mad, da han som den eneste af mine børn har tendens til overvægt, men en anden klog sagde at jeg skulle lade ham spise, han spiser meget men forholdsvis sundt....

Lisbeth...

Anmeld

19. august 2008

Rasmine

Måske den der bog... hmm... hva hedder den nu???
Den der med at skære mælk og andet fra kunne give inspiration.

Hun hedder Ninka B. Mauritsen...

Tænke tænke...

Anmeld

19. august 2008

Rasmine

http://www.netspiren.dk/pi/Kernesund-Mad-Af-Ninka- og-Thorbj-rk--16891-904.aspx

Kernesund famile-sådan.
Og så er der en opfølger.

Tror altså meget på at kosten har en del at sige.

Det er da værd at prøve, evt. i samråd med en diætist?

Anmeld

19. august 2008

Anja

Mor til en del skriver:

Anja skriver:

Puha, Lisbeth

Anja

Skolepsykologen har været i billedet siden februar måned, men systemet er bare så langsomt, og hun har lavet de test hun skulle i første omgang, men hun har adrig set ham sammen med andre børn.
Vi fører dagbog for ham nu, og skal holde møde om ham en måned efter skolestart...

Lisbeth.

Ja, systemet er mega langsomt i sådanne sager - det er for dårligt !

Jeg kan kun anbefale jer at insistere på, at psykologen får lavet nogle observation af ham sammen med andre børn - i timerne OG i frikvarter ! Jeg har siddet flere gange med børn som virkeligt har brug for hjælp og selv om man som lærer virkeligt forsøger at påvirke psykologen, så er det eneste der hjælper, at forældrene går psykologen på klingen og forlanger, at der sker noget.

De fleste psykologer har alt alt for mange sager at tage hånd om, så selv om det lyder helt tosset, så skal man altså op af stolene for at sikre sig, at netop ens eget barn bliver tilgodeset. De fleste skolepsykologer er sikkert udmærkede, men de skal ofte presset til - groft sagt - at gøre deres job !

Anmeld

19. august 2008

Marco2

Mebach skriver:

http://www.netspiren.dk/pi/Kernesund-Mad-Af-Ninka- og-Thorbj-rk--16891-904.aspx

Kernesund famile-sådan.
Og så er der en opfølger.

Tror altså meget på at kosten har en del at sige.

Det er da værd at prøve, evt. i samråd med en diætist?

Sundhedsstyrelsen advarer mod brug af den bog da den direkte kan være årsag til fejlernæring...

AG

Anmeld

19. august 2008

Muffinmus

Æv altså.
Ved godt i har haft jeres problemer med ham. Men det er trist at hans vilje til at være på skolen kan ligge sådan et lille sted. Er der bare ingen andre muligheder for ham??
Puha, kan sgu godt forstå det har været en lorte morgen for både dig, ham og lærene. Det er jo ikke sjovt for ngoen af jer.
Ih hvor jeg håber i finder en løsning på hans adfærd så i kommer ind til kernen i hvorfor han gør som han gør og hvorfar han har det sådan.
Føler med dig søde. Helt sikkert.(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.