når dp's eget barn er sygt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. august 2008

Kaufie

William har lige haft mavevirus - og om det er ham, der har smittet dp's søn - eller om sønnen (som er i dp hos sin mor) har fået det et andet sted fra er sådan set ligegyldigt - men sagen er, at vi idag skulle hente William kl 12 fordi dp'ens egen søn havde omgangssyge. Hun ringede så efter de havde været ved læge og fortalte at hun holder åbent i morgen, men at vi jo skal være obs på smittefaren. Om vi så stadig vil have ham passet??? Øøøøh...vi synes jo ikke vi lige havde andet valg. Jeg var tilfældigvis hjemme idag fordi jeg selv var sløj med hals-virus - men vi kan jo ikke blive hjemme .... altså...der er jo ikke noget, der hedder dagplejens barns første sygedag. Hvorfor bliver vi ikke tilbudt gæstepleje? Synes da vores dp skulle tage en omsorgsdag selv og lade ungerne komme et andet sted hen. Jeg synes da ikke det er fedt at sende min netop raske søn afsted til en ny omgang mave-halløj.... Mette, der glæder sig til William skal starte hos en dp uden egne små børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2008

Loggidut

hmmm...har de ikke barnets første sygedag?

tænk det troede jeg da?

og jeg mener nok i skal have tilbudt gæstepleje...aj jeg aner det ikke...for det forvirre mig da lige du skriver de ikke har barnets første sygedag?

Anmeld

18. august 2008

Kaufie

jo, det er jo det jeg mener - at min dp skulle tage barnets første sygedag. Jeg kan jo ikke blive hjemme på lovligt fravær fordi min dp har et sygt barn..... men måske mener hun, at hun har haft nok sygedage pga sit barn.... Ved ikke om de har en kvote eller noget....

Anmeld

18. august 2008

Loggidut

hmmm, ja jeg ville nok spørge på kommunen, selv om jeg ved du ikke kan nå det nu, men det der lyder bare forkert i mine øre...hmmm....det er ikke fair at du skal vælge en sygdom til, fordi hun ikke vil tage fri...har hun hendes eget barn i dp+en, altså passer hun det selv?

Anmeld

18. august 2008

BellaT

Hmm, ja, det er da mærkeligt at I ikke får gæstepleje i sådan en situation.
Altså hvis hun er kommunal dp. Ved privat dp er der ingen gæstepleje jo.
Er det fordi hendes barn ikke er sygt længere men smittefaren er der stadig? Ligemeget hvad burde I da tilbydes gæstepleje...(?) I stedet for en åben dp med smittefare(?)...

Knus fra Helle...

Anmeld

18. august 2008

Kaufie

Ja, hun passer sit eget barn - selvom hun fra starten i april har snakket om at nu skulle han snart ud til en anden dp. Det er ellers ikke noget vi har mærket noget til - tror ikke hendes eget barn får 1. prioritet hele tiden - men han bliver jo selvfølgelig syg som alle andre børn - og når hun så ikke kan sende ham ud af huset, så må han jo blive og smitte de børn, der ikke kan blive hentet.

Nu vil jeg ikke gøre det store ud af det - blot håbe at William går fri denne gang - det er sidste uge han skal være hos hende - næste uge starter han i dp hos en her rundt om hjørnet (som altså ikke selv har små børn...)

Anmeld

18. august 2008

Loggidut

niks kaufie...er hendes barn sygt, skal dpén lukke, og i skal tilbydes gæstepleje...du må jo heller ikke sende william afsted med feber...vel?

så hun er altså på tyndt is med den der!
hun burde holde barnets første sygedag, og i burde blive tilbudt gæstepleje!

alt andet er urimeligt.

smittefaren som du selv siger, skal bare fjernes!

Anmeld

18. august 2008

Kaufie

Hun er kommunal, så vi plejer at få tilbudt gæstedp.

Jeg tror lidt hun håbede på at vi alle trak vores børn hjem - og at hun derved kan have en fridag (hvis man kan kalde en dag med et sygt barn sådan???) uden at det bliver registreret som en fridag?

Anmeld

18. august 2008

Kaufie

Det kan jo også være de ringer fra kontoret i morgen tidlig og siger vi skal i gæste-dp. Det håber jeg.

Synes det er lidt svært at sætte en grænse for hvor tynd en tynd mave må være før det er "hjemsendings-grund".

Anmeld

19. august 2008

Lene76

altså nu er jeg jo osse dper.... og jeg har haft min datter hjemme og nu Viktor.... sku det ske at Viktor blev syg så er det jo ik kun mig der ska holde barnets første sygedag... herhjemme findes osse muligheden at far holder barnets førstesygedag.

Dog ska det siges med omgangssyge uanset hvem der har det i hjemmet for at holde det væk, ska man/barnet holdes hjemme i 48 timer efter sidste omgang (hvis i forstår) her i mit område havde vi nemlig en omgang sidste år hvor det bare kørte i ring....( så snakkede vi med en læge, og han gav osse den besked med at man er smittefarlig i 48 timer efter sidste omgang)
Dog vil jeg osse mene at i ska ha tilbudt en gæsteplads... så håber du har ringet til kommunen/pædagogen og fået en plads tilbudt.

go bedring med halsen

Knus fra Lene, som pt ingen børn har andet end Viktor den anden kommer først kl 11 så hva sku jegdog lave imens..... hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.