Hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. august 2008

linemus

...er det man skal nå noget som helst praktisk? Hvordan gør I tingene, for jeg synes simpelthen det hele hober sig op til langt over ørerne. Om morgenen kører det derudaf med unger, der skal fodres og i tøjet og afsted. Så er det en selv der skal på job/skole og arbejde hele dagen. Jeg sidder da hjemme, men det betyder jo ikke, at jeg skal farer rundt og rydde op - tværtimod skal jeg bare lukke døren til mit kontor og glemme det hele. Så bliver ungerne hentet og der laves aftensmad, spises og puttes børn. Og nu sidder jeg så her og venter på, at Signe falder i søvn (ja, det blev lidt sent i dag), mens spisebordet nedenunder samt køkkenet flyder og kalder på mig. Så er der lige en vask i maskinen, der vist har ligget der lidt for længe, så den må jeg hellere få ud og hængt op, og jeg skal også lige i bad. Men hvad så med alt der andet vasketøj, der venter i dynger på at blive vasket? Og alt det der flyder rundt om i huset, for ikke at snakke om skidt og nullermænd :$ Og gud ja, der er jo også haven, men den må desværre vente til næste år (pånær græsset).

Det var jo så nu (om lidt), hvor der er ro, at jeg kunne gøre alt det. Men jeg er simpelthen så træt!!! Jeg er lige ved at tude over det, jeg SKAL nå, inden jeg kan sætte mig og hygge lidt sammen med manden, der for en gangs skyld har en fridag. Og så starter det hele knagme forfra i morgen.

Knus Line - der lige skulle have det ud, men som også gerne tager imod guldkorn, hvis de da findes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2008

Astrid P

Jahrmen Line... Hvad laver manden da imens du putter tøser? Kan han ikke ordne køkkenet og vasketøjet? Så kunne I smutte i et dejligt varmt bad sammen inden I har voksen-kvali-tid!!!

Bare et forslag

Anmeld

18. august 2008

linemus

Astrid P skriver:

Jahrmen Line... Hvad laver manden da imens du putter tøser? Kan han ikke ordne køkkenet og vasketøjet? Så kunne I smutte i et dejligt varmt bad sammen inden I har voksen-kvali-tid!!!

Bare et forslag

:) Det lyder også fantastisk, Astrid. Jeg glemte dog at skrive, at han døjer med ryggen efter et hekseskud for 14 dage siden, så det er minimalt, hvad han kan. Han har puttet Sebastian og taget lidt ud af bordet, men så er ryggen ved at tage livet af ham :( Og så er der jo så alle de dage, han er på arbejde (arbejder nat)... Men den med badet... den må jeg lige ned og lufte for ham ;)

Knus Line

Anmeld

18. august 2008

Anja

Ja, det er jo en stor udfordring at få tingene til at gå op.

Jeg går jo hjemme på barsel - ny barsel til lillepigen - men faktisk er jeg så priviligeret at det meste af det huslige gøres i fællesskab.

Vi har en fast rutine omkring aftensmadstid. Ungerne placeres foran fjernsyn for dig - Elias ser det såmen ikke, men det at Jonas sidder på gulvet i sækkestolene gør, at han bliver sammen med ham og roder så bare med noget legetøj i stedet for at glo på tv. Alt i mens laver den ene mad mens den anden lige laver en hurtig oprydning og gør drengenes senge klar til natten.

Når vi så har spist tager den ene af os drengene og sætter dem i badekaret. De elsker det ! Mens drengene hygge sig i badekaret får badeværelset lige en tur med en vand og sæbe (5-10 min) - hvis det gøres næsten hver dag, skal det sjældent have den store omgang :P Den anden ordner køkkenet efter maden - alt ialt somregel kun 15 min incl en hurtig støvsugning og en opvasker, der sættes i gang. Vi mødes så på badeværelset og hjælper hinanden med at gøre drengene klar med nyvasket hår og nattøj. Derefter er der bare ren hygge med godnat historie og fra kl 20 er der dømt voksentid. Nogle gange har vi lige en vask der skal hænges op .... men ellers er det ren afslapning.

Haven - ja, den betaler vi en havemand for at ordne ! Noget af det bedste vi har gjort ! (ja, slår selvfølgeligt selv græsset) Det samme gælder vinduespudsningen :)

Når det så er weekend eller fælles fridag tager vi mindst 1 dag om ugen, hvor den ene går ud med drengene og leger mens den anden lige laver en støvsugning/gulvvask/tørre støv af - tror det tager 1-2 timer.

Vi føler, at det kører på skinner og vi har MEGET sjældent rodet eller snavset :)

Anmeld

18. august 2008

Anja

Fejl - indlægget kom to gange, aner ikke hvad jeg kom til at trykke på :D

Anmeld

18. august 2008

Tynen

Jeg ved det virkelig ikke!! 8(

Jeg render rundt med dårlig samvittighed fordi jeg ikke får nået noget som helst.

Jo, altså - Jeg kan da godt bede Stig om at rydde op, men som jeg skrev i et rigtig, rigtig, rigtig gammelt indlæg på NB, så ser han det bare ikke på samme måde som mig.

Hvis han rydder op, betyder det ikke han fjerner reklamer, sokker og mælkekartoner.
Han flytter nærmest bare rundt på rodet og ligger fjernbetjeningerne op på rad og række! DOH!

Om aftenen orker jeg bare ikke ligge vasketøjet på plads, så nu har det stået i kurve i stuen i 8 dage 8(
Jeg fatter ikke hvad problemet er - Det er jo lagt sammen, men det kommer bare aldrig på plads.

Nå, anywho.. Du er heller ikke alene!
Jeg tror jeg får nået det hele i weekenden, men det gør jeg sjovt nok heller ikke :S

Nogen gange tvinger vi os sels til at tage turbo-regøringen FØR vi må se fjernsyn/film, sidde ved computeren eller noget som helst andet.
Men efter mit forbrug herinde at dømme, er det ikke skide tit det sker :$

Bla bla bla.. Nu kom det til at handle om mig!
Swwy!
Nu fik jeg lige afløb :)

Anmeld

18. august 2008

Joan ( Smallie )

Når vi er færdig med at spise går manden oven på og giver knægten nattøj på og får bøstet tænder mens jeg rydder væk..

Jeg forbereder så meget jeg kan med aftensmad. Hvis vi får køssovs så laver jeg til flere dage og fryser ned til de dage hvor der ikke er så meget tid.

og niels er lagt i seng når kl er 19 og det er sku dejligt.

Desuden er Niels helt vild med at hjølpe med vasketøj og tømme opvaske maskine. Syntes det går ok her med det hele men mellem 17 og 18 kan han godt være noget træls men hvis han får lov at hjølpe til så er det ikke så galt.

Kan godt se det er lidt svært for dig når der er 2 at tage hensyn til.

Line ingen gode råd til dig sorry:$

(H) Joan

Anmeld

18. august 2008

Kaufie

De mænd er jo faktisk til stor hjælp (- de fleste af dem.... -) så jeg kan godt forstå du er træt Line - det må heller ikke være særlig fedt for din mand at se på dine anstrengelser uden selv at kunne tage så meget del i det som han sikkert gerne ville.

Har ingen gode råd eftersom jeg selv tit tænker hvordan søren man kan klare job og barn som alenemor.... for ikke at tale om 3 børn...

Her får vi heller ikke klaret så meget af det huslige mens William er vågen. Jo støvsugningen - for han elsker at kravle rundt ovenpå den, så når den er tændt er han glad. Men her er det mig der bader og putter mens Claus klarer oprydning efter aftensmaden. Vasketøj og den grundigere rengøring er som regel weekendbeskæftigelser.

Anmeld

18. august 2008

Loggidut

hmm, se!

det er lige sådan et indlæg der er brug for, især når nogen sidder og tvivler på om de skal få nummer to, ikke at jeg ikke mener de skal det, men det du skriver her, er noget man skal huske at tage med i sine overvejelser!
for der er dælme meget som skal ordnes, og vaskes, og ryddes op, og i morgen starter hele panikken bare igen!

jeg kan godt forstå du er frustreret, for det er jo her man skal have hele puslespillet til at gå op i en højere enhed!

ingen trøstende ord herfra, for uanset om man er mand eller kvinde, og hvad job man er blevet tildelt i huset, så er det bare så røv svært at få til at hænge sammen.

jeg har jo været lidt forskånet indtil videre, det er først om 14 dage at det går løs herhjemme hos os, så skal både manden og jeg på job, og så er det at det bliver svært at få til at hænge sammen!

Anmeld

18. august 2008

BellaT

Ingen gode råd. Men masser af forståelse! Jeg er også træt om aftenen. Jeg har en lang arbejdsdag (dagplejer) men skal ikke ud af døren om morgenen. Og det betyder meget.
Tror der skal en tilvænningsperiode til efter barsel... Sumpningen (eller lysten til sumpningen, for sumpning er der jo aldrig tid til) og trætheden om aftenen forsvinder vel igen efter et stykke tid. Eller gør den? Kan ikke huske hvordan det var før barsel...:P Ved bare at det der gør mig træt er at jeg skal op kl. 5.30. Og nu har to unger hele dagen hvor jeg før kun havde Phillip.
Nå, ingen gode råd. Kun et forvirret indlæg fra trætte mig.

Knus fra Helle...(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.