DK skriver:
Lige præcis. Min nevø på snart 5 år hedder Anton og det var der altså bare INGEN der hed dengang. Vi var også lidt skeptiske i starten og tænkte... øhh hvad har i gang i
Men idag ER han jo bare en Anton og der er slet slet ikke noget mærkeligt over det mere. Jeg tror faktisk at det er de færreste der kan huske at de ikke kunne lide det inden han blev født!
Derudover så synes jeg bare at det er så VILDT uhøfligt at kritisere/rynke på næsen af det navn andre har valgt til deres barn! Altså man kan gøre det ALT det man vil når man er for sig selv, men når forældrene glade fortæller navnet så må man bare svare "det lyder da dejligt/fint" og ikke sige "ujjj hvor er det grimt/det er bare SLET ikke mig/øhhh er i helt sikre på det?". Altså hvis man ikke spørger direkte efter folks mening, så må folk altså bare holde deres mund! Så kan de fnise når man er gået! Men sådan er det nok med mange graviditets relaterede ting, at folk bare siger en deres mening uden at de er blevet spurgt! Ex. også på hvor tyk man er blevet osv osv....
Ja, det er som om at alle graviditets- og babyrelaterede emner giver wildcard til at ytre sin mening uanset hvad. Alle må kommentere ens tykkelse, når man er gravid, og alle må kommentere valg af navne, tøj, barnevogne, farver på børneværelset osv. Eller også kommer folk med råd med en sådan lidt bedrevidende mine, uanset om man har bedt om dem eller ej.
Ej, nu lyder mit indlæg som et surt opstød, men der er altså bare mange ting i forhold til familieforøgelse, der åbenbart påvirker alle andre i sådan en grad, at de føler at de må komme med deres forbeholdne meninger.
Og ja, du har ret! Det er almindelige pli at sige 'Næh, hvor fint!' og så tænke sit, hvis man f.eks. ikke kan lide et navn. Der går jo ingen skår af en, hvis man stikker en lille hvid løgn i den forbindelse.
Anmeld