Åh nej... (ikke om børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2008

Astrid P

mlbrydegaard skriver:

altså, hvor det bare gør mig ondt altså, da Freja var lille, hvade vi selv en hund (sådan en lille tæppepisser, med længt hård og sådan) Hun var bare rigtig dejlig og kærlig, troede ikke der ville blive problemer bare fordi vi fik Freja, men da Freja lærte at kravle, begyndte Sasha at knorre af hende hvis Freja kom for tæt på hende, vi troede/håbde på det bare var fordi hun skulle vænne sg til alt det ny, det gik da også rigtig godt igen i lidt tid, lige til en aften hvor sasha lagde sofaen ved siden af mig, og Freja kom kravlende hen og rejste sig op af sofaen hvor sasha lagde, der snappede hun ud efter Freja, heldigvis ramte hun ikke men bare tanken om hvad der kunne ske næste gang, puha tør næsten ikke tænke på det. Je valgte så at finde et nyt hjem til hende i stedet, hun fik et rigtig godt hjem hos et par med store børn, og der har aldrig været noget med hende der. De er så glade for hende. Jeg var meget i tvivl om hva jeg skulle gøre, og der er nok nogen der vil sige at det var en forkert beslutning, men jeg ved i dag at det var det rigtige for hende at få en ny familie.

Alt i alt ville jeg egentlig bare fortælle at jeg har været næsten samme sted og ved hvordan det føles.

Knus Louise

Hej Louise.

Jeg ville ønske vi kunne sende Otto videre til et andet hjem, men det ville nok egentlig være mere synd for ham. Han har boet hos to forskellige familier som vi ikke kender til, og da vi fik ham var han en MEGET stresset hund. Han savlede utroligt meget, var nervøs når der var høje lyde eller hurtige bevægelser og i det hele taget virkede han bare rigtig stresset. Han er blevet SÅ meget mere rolig efter vi har haft ham. Her har han plads til at løbe og lege på marker og han har det generelt bare rigtig godt hos os. Men da vi ikke kender til hans fortid, synes vi det er for stor en chance at tage - tænk hvis han bider igen, hvem går det så ud over? Det kan vi simpelthen ikke tage ansvaret for...

Astrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2008

Astrid P

[citat][f][småt]Marco2 skriver:[/småt][/f] Hej Astrid. Jamen det er jo svært at rådgive når man ikke har været der og ikke kender hunden. Jeg er bare så grundlæggende imod aflivning.... Vil altid prøve at finde andre løsninger. Hunde bider ikke bare. Der må være en grund til det, medmindre den pludselig er blevet helt bims.... Men det er der sandsynligvis nogle der er uenige med mig i. Kan han ha' troet at I var truet eller noget? Så han ville forsvare? Ei, jeg skal nok holde, og ved jeg bestemt ikke gør det nemmere for Jer. MEn det er jo på den anden side også en meget stor beslutning, for den kan jo ikke gøres om.... Til at slutte med vil jeg lige smide den der: http://vimedhund.tv2.dk/brevkasser/article.php/id-13665967.html Man kan selv skrive til hende, hvis det måske var noget for Jer? AG[/citat] Tro mig, jeg er VIRKELIG også imod aflivning! Især når det er MIN hund det handler om... Men han bed for at bide!!! Han kom bagfra og bed, og det virkede decideret som et angreb... Og tro mig - det gør ikke beslutningen lettere det her, det er virkelig verdens sværeste valg vi skal træffe.

Anmeld

18. august 2008

Muffinmus

Ja, jeg kan virkelig godt forstå dig.... Det gør bare så ondt men igen mener jeg det er det rigtige. DEt er en tung og hård beslutning i må tage jer. Og føler med jer på alle måder.
Og ja, det ville nok være synd og ikke retfærdigt at videre give ham til et nyt hjem. Han kan jo gøre det samme der.

Og Marco... :)jeg ved godt man elsker sine kæledyr, har selv en del, men en hund der har bidt for at bide(altså uden at være drillet, trådt på eller lign) SKAL i min verden desværre ikke have en chance mere. Har de gjort det en gang kan de gøre det igen. Jeg ville aldrig have en hund i mit hjem der har bidt hårdt. En ting er at små snappe for det kan de fleste gøre bare for sjov. Men et bid af den kaliber er IKKE tilladt i min dyreverden. Og jeg ved at mange hunde kan der desværre ikke rettes op på igen.

Anmeld

18. august 2008

Louise mortil4

DET FORSTÅR JEG OGSÅ GODT I IKKE KAN, DET VAR SOM OGSÅ BARE FOR AT FORTÆLLE DIG VORES HISTORIE ups caps. For os var det det rigtige, men derfor er det jo ikke sikkert det er det for andre.

Knus Louise

Anmeld

18. august 2008

Lene76

Hej Astrid...ej hvor trist med jeres hund.....aldrig sjov uanset hvem den bider.Men Heldigt at det ik var Smilla.

Pøj pøj med det hele.

Stort Kram fra Lene

Anmeld

18. august 2008

ivfmarie

Åh kæreste Astrid.
Det er bare så træls en situatione at stå i. Og selvom det det er forfærdeligt at skulle tage beslutningen, så er det den rigtige.
En hund der bider, som du har beskrevet at Otto gjorde, har en brist! Man kan aldrig vide sig sikker for om det ville kunne ske igen.
Jeg vil ellers godt forsvare hunde der bider(misforstå mig nu ikke, anyone!!) - også familiehunde! MEN der er satme stor forskel på hvilket slags bid der må accepteres. Jeg kan "høre" på dig at du godt kender forskel - og at den her slags bid var et af de uacceptable.
Det "glæder" mig at I tager den svære beslutning, og at I ikke bare giver Otto et nyt hjem - det er ingen parter tjent med.

Astrid, det gør mig ufattelig ondt at jeres venskab skal slutte på denne måde - men det kommer troda alt til at slutte mens I er venner, husk på det.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til dig søde... Men jeg tænker på dig, og jeg lover at I nok skal komme igennem det, selvom det er pissetrist!

Cybertrøst til dig!

Marie

Anmeld

18. august 2008

Astrid P

Tak for de søde ord, Marie... Og også tak til alle Jer andre der har bidraget med tanker og opmuntring. Vi har vendt og drejet det her i 2 døgn nu. Vi har grædt flere tårer end jeg troede muligt og vi kan ikke se anden udvej end den tungeste. Det er så ulykkeligt, men vi kan simpelthen ikke se andre muligheder. :'( Anders ringede til dyrlægen i formiddags og forklarede situationen, og vi har fået en tid i morgen eftermiddag kl 13.30 til aflivning. Da han lagde røret på, sank han bare samme på gulvet i gråd - det var slet ikke til at bære for ham! Øv, nu tuder jeg igen... mine øjne er sgu ved at falde ud snart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.