hvem vælger i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

TbCp

Den der er gudmor/far er også en af fadderne, det eneste der er forskel er at det også er den der bærer barnet til dåben.

Min lillebror bar Liva. Jeg bar selv min lillebror da han skulle døbes og det var den samme præst der har døbt ham og som døbte min datter

Sammen med min lillebror var, min storesøster og svoger og min mands ene storebror og hans kone, så faddere til Liva.

Min lillebror betyder alt for mig, så der var ingen tvivl om at han skulle være gudfar.
Min mands bror og hans kone er nogle fantastiske mennesker som vi er rigtig meget sammen med, og vi var heller ikke her i tvivl om at det var dem der skulle være faddere.
Og min storesøter og svoger betyder også rigtig meget for os, selvom vi ikke ser dem så tid, så de skulle også være faddere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

lucas<3

Store Baller skriver:

Hvem vælger i som gudforældre til jeres børn..... (og evt faddere - ved ikke helt hvad deres rolle er...reserve gudforældre eller ??)

vi valgte min lillebror og min bedsteveninde og min kærestes bror og kærestens bedstevem. jeg var gudmor for lucas..

vi spurgte præsen hvad de skulle hvis vi døde og de skal bare sørger for at e bliver lært op i den kristen tro..'

Anmeld

16. november 2010

Carina1977

Store Baller skriver:

Hvem vælger i som gudforældre til jeres børn..... (og evt faddere - ved ikke helt hvad deres rolle er...reserve gudforældre eller ??)

Man skal i hvert fald tænke sig godt om, når man vælger dem. jeg valgte min daværende veninde som gudmor og så valgte vi min x´s bedste ven som gudfar. Min veninde ser jeg ikke mere såeehh  men min søns gudfar er stadig i min søns liv. Næste gang ville jeg udelukkende vælge noget familie, da man ved hvor man har dem

Anmeld

16. november 2010

twinboys

Drengene har deres moster, faster, min veninde helt fra barndommen af og Caspers kammerat helt fra barndommen af...

Majbritt

Anmeld

16. november 2010

wamse

Mine børn har familie og venner som faddere og gudforældre, men jeg ligger absolut intet i begrebene. Det er for mig kun navne på noget papir, intet der får betydning i virkeligheden. Jeg kan knap og nap huske, hvem der er hvad for hvilket barn. Tror bare at jeg har følt, at det var noget man skulle, så derfor har jeg/vi valgt nogle.

Ved Lærke bar vi hende selv.

Anmeld

16. november 2010

BabyMus

Nu har jeg desværre ingen børn selv endnu, men når den tid kommer så bliver det uden tvivl min lillebror. Jeg kan slet ikke forestille mig hvem det ellers skulle være!

Anmeld

16. november 2010

DLM

Store Baller skriver:

Det troede jeg var gudforældrene (altså dem som bærer barnet ved dåben) ???????????  hmmm er ikke helt inde i det

gudforældre og faddere kommer ud på et der er ikke en officiel titel der hedder gudmor/far de bliver alle skrevet på som fadder hos kirken.

Anmeld

16. november 2010

ekzunz

wamse skriver:

Mine børn har familie og venner som faddere og gudforældre, men jeg ligger absolut intet i begrebene. Det er for mig kun navne på noget papir, intet der får betydning i virkeligheden. Jeg kan knap og nap huske, hvem der er hvad for hvilket barn. Tror bare at jeg har følt, at det var noget man skulle, så derfor har jeg/vi valgt nogle.

Ved Lærke bar vi hende selv.

Ja, sådan har jeg det også. Jeg kan sagtens huske at min søster er gudmor til begge mine børn, men jeg kan da ikke lige huske hvem der er faddere.....og de har jo heller ingen egentlig funktion, så det betyder ikke det store.

Anmeld

16. november 2010

oerbaek

lige et spørgsmål til fadder... hvor gammel skal man være for at være fadder...

Anmeld

16. november 2010

CamiRon

oerbaek skriver:

lige et spørgsmål til fadder... hvor gammel skal man være for at være fadder...

Man skal vist være 14 år mener jeg, men er ikke helt sikker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.