hvem vælger i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.459 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. november 2010

Store Baller

Hvem vælger i som gudforældre til jeres børn..... (og evt faddere - ved ikke helt hvad deres rolle er...reserve gudforældre eller ??)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

CA

Faddere er dem der skal lære barnet op i den kristne tro, hvis forældrene skulle dø før barnet bliver voksent. Vi har valgt en af hver vores søstre og en fælles veninde. Så det blir ren pige-team denne gang

Anmeld

15. november 2010

AnneBJ

Min kæreste skal bære vores søn, og altså i princippet være gudfar. Mine 2 brødre på (til den tid) 21 og 14 skal være faddere, sammen med min kærestes søster. Desuden skal min lillebror på 21 stå i det børnetestamente vi opretter, så der (forhåbentlig) ikke bliver noget rod om, hvor barnet skal være hvis vi dør inden han er myndig.

Anmeld

15. november 2010

Sees

Min nevø (Dengang 14år) bar min søn, og så havde jeg to tætte venner, og min fætter som faddere..

Anmeld

15. november 2010

Zafir

NU er ejg jo ikke kristen, så vi burde tage en beslutning og skrive et børnetestamente en dag... Selvom det virkelig er svært at tænke over og tage sitlling til, for de ter noget der skulle sættes i værk, hvis vi pludselig en dag ikke var her mere Og det i sig selv er en frygtelig tanke, der sætter en handlingsstop ind i midten.

Men - jeg ved faktisk ikke helt, men jeg tror min far og vivi. De elsker jo vores børn og er deres bedsteforældre, men kun så gamle at de sagtens kunne være deres forældre. Så det er det jeg tænker i mit hovede, selvom det på ingen måde er aktuelt jo.

Anmeld

15. november 2010

Store Baller

Carina87 skriver:

Faddere er dem der skal lære barnet op i den kristne tro, hvis forældrene skulle dø før barnet bliver voksent. Vi har valgt en af hver vores søstre og en fælles veninde. Så det blir ren pige-team denne gang

Det troede jeg var gudforældrene (altså dem som bærer barnet ved dåben) ???????????  hmmm er ikke helt inde i det

Anmeld

16. november 2010

M.O.A.R.

Vi var jo lidt i dillema herhjemme, da jeg er gudmor for min nevø og min mand er for sin nevø. Så vi aftalte at det ikke skulle være en i familien for at undgå drama, og valgte den kammerat vi stoler mest på og som vi ved altid er der for os hvis vi har brug for hjælp som gudfar.

Så bestemte vi os for at de 4 der ellers gerne ville ha været gudmor/gudfar som faddere, min mor, min søster, min mands søster og min mands bror.

Anmeld

16. november 2010

Becks

Min søster er gudmor til mig, jeg er gudmor til min nevø og gudmor til min venindes søn.. Når jeg får børn, skal min veninde være gudmor til mit barn, min nevø, søster, far og papmor skal være faddere..

Anmeld

16. november 2010

Janni85

Min storebror er gudfar til begge drenge. Så har vi valgt to vennepar til at være fadder...

Anmeld

16. november 2010

Janni85

Min storebror er gudfar til begge drenge. Så har vi valgt to vennepar til at være fadder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.