Nogen med umulige unger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. august 2008

Lise

- for så er i ikke alene!!!

Simon er så irriterende for tiden..ja, undskyld mig - men det er han sgu. Jeg havde engang sådan en skøn og glad dreng, men han er væk - og jeg har fået sådan en lille tudeprins i stedet.
I fredags hentede jeg ham i vuggeren hvor han var super glad og løb rundt og grinede, og gokken sagde "sådan er han bare altid, så glad..." og jeg tænkte "mon han også er det når vi kommer hjem...?". Og det var han så ikke. Vi kom nærmest lige ind af døren, og så begyndte han at skabe sig... han hyler, vil hænge, bæres rundt, kaster sig ned på maven og hyler hvis han ikke får sin vilje, skriger hvis han napper en mobiltlf feks. og man tager den fra ham...argh, bliver sgu vanvittig af det...
Så puttetid..for helvede altså; det kan tage op til en time før han overgiver sig - imens der hyler og hyler han, med mindre man selvfølgelig går rundt med ham inde på værelset... Når han endelig sover er det bare med at få slappet max af, for pludselig går det løs igen. Han har det med at vågne kl ca 23:30 pt, hvor han tuder helt vildt.. vi ved ikke hvorfor, men han kan oftest fås ned på jorden med 200 ml. mme...det er fandme bare ikke meningen at man skal have mad om natten når man er over et år!!! >( Det kan være flere ting, for han er ved at få de der kindtænder, lægen siger der er væske på ørene, han har haft lidt forstoppelse, og hvad - måske et tigerspring... men hvis det var fordi han havde ondt ville han vel ikke være dejligt veltilpas efter en flaske (den ved midnatstid)... argh, jeg synes sgu det er frustrerende ikke at vide hvad fanden der tænder ham af... og det er HVER eneste nat han flipper...vi er trætte og bliver uvenner herhjemme pga det også... Det har varet et stykke tid nu - ved faktisk ikke helt hvor lang tid - men i nat var især sej. Han vågnede ca hver halvanden time og skreg... Vi havde besøg af fætter rasmus på 2½, som Simon også fik vækket kl halv tre i nat, hvor Rasmus så også havde en tudetur og savnede sin mor meget...

I nat begyndte Christian også at tale om hvor meget han IKKE så frem til at jeg skal på kursus med fire overnatninger x 3 i september/oktober... jeg sagde at det kunne jeg jo ikke gøre noget ved, og at det var mit job og uddannelse (og i øvrigt glæder jeg mig ret meget til det), men han foreslog næsten at jeg skulle blive hjemme fordi han ikke ville være alene hjemme med Simon når han er sådan en natteterrorist... hvad fanden sker der med det? Argh, blev fandme så sur og skuffet - jeg har jo for helvede ikke rigtigt et valg... Og i øvrigt kan det jo være at vores søde Simon beslutter sig for at komme hjem igen inden da (selvom det lige nu virker usandsynligt)...

Hmmm, nogen der kan trøste mig med at deres unger er lige så irriterende eller bare give mig ret i at Christian er lidt en røv når han siger sådan midt om natten?

Bokbok fra mig! :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2008

Nadi

JA!

-Nadia

Anmeld

17. august 2008

Lise

Nadi skriver:

JA!

-Nadia

Det lyder godt, Nadia - men kan du præcisere dit svar? ;)

Anmeld

17. august 2008

Mikkelmusen

Vi har også sådan et monster herhjemme for tiden. Nøjagtig som du beskriver det. Øv!

Anmeld

17. august 2008

Kaufie

JA, sådan har William også været i dag - helt vildt pylret og der skulle ikke gå ret meget imod hans vilje før han skreg op. Fx var det helt forfærdentligt at han ikke lige kunne få en klods i klodsekassen, og hans verden var ved at skride sammen da han mistede balancen fodi han hev i gulvtæppet samtidig med at han stod på det.

Jeg tror vi glemte at få hans tålmodighed med hjem ude fra mine forældre...

Mor-syg har han også været - jeg kunne ikke rejse mig fra gulvet før han begyndte at råbe op. Og ikke bare råbe op på en sur måde - det er jo til at overhøre - men han virkede virkelig bange for at jegskulle forlade ham. Håber det blot er en reaktion på at han fra fredag til lørdag blev passet ude for første gang natten over.

Men her til aften blev han badet og puttet - og der var ikke noget vrøvl - så.......(L) Måske har han også bare været overtræt det bette pus...

Det lyder hårdt at skulle igennem sådan et mas med at falde i søvn hver aften - og oven-i-købet flere gange om natten også.... Har ingen gode råd - på det område har vi det fhv nemt for tiden (7-9-13, bank under bordet med krydede fingre og smide salt over skulderen....)

Men ja - din mand skulle nok liiiige have fundet et andet tidspunkt at lufte sin bekymring på - så havde det nok også lydt lidt anderledes. Fejt at give dig dårlig samvittighed over at du glæder dig til at komme på kursus...

Anmeld

17. august 2008

ivfmarie

Uhhhja! Der omkring er vi også nu. Kan du huske mit ondskabsindlæg? I den periode var Malte nemlig som du beskriver: komplet hysterisk og dramaqueen-agtig! >(

Det er gudske lov ovre nu... Så der er håb! Men desværre kun om dagen - nætterne er stadig som du beskriver. Han vågner med et skrig, og stopper først når han får noget at drikke. Vi var ellers gået helt væk fra mme, men er nu tilbage på ca 3-400 ml - hvor størstedelen drikkes om natten! Vi er faktisk netop i denne weekend begyndt udtrapning (igen) med fortyndet mme til natten, og the om natten, Og det lader til at det går an (iflg Herren).

Det var bestemt ikke pænt gjort af den kære Christian at komme med sådan en udmelding - og så om natten hvor humøret ikke er specielt muntert. Jeg håber da at I har fået snakket lidt mere om det, og at han har indset at der ikke er nogen vej uden om det. Det er trods alt "kun" et par nætter det drejer sig om.

Solidariske krammere fra Marie - der nyder børnero i ca 3 timer, inden Hr Natte-galskab tænder sirenen >(

Anmeld

17. august 2008

Lise

ivfmarie skriver:

Uhhhja! Der omkring er vi også nu. Kan du huske mit ondskabsindlæg? I den periode var Malte nemlig som du beskriver: komplet hysterisk og dramaqueen-agtig! >(

Det er gudske lov ovre nu... Så der er håb! Men desværre kun om dagen - nætterne er stadig som du beskriver. Han vågner med et skrig, og stopper først når han får noget at drikke. Vi var ellers gået helt væk fra mme, men er nu tilbage på ca 3-400 ml - hvor størstedelen drikkes om natten! Vi er faktisk netop i denne weekend begyndt udtrapning (igen) med fortyndet mme til natten, og the om natten, Og det lader til at det går an (iflg Herren).

Det var bestemt ikke pænt gjort af den kære Christian at komme med sådan en udmelding - og så om natten hvor humøret ikke er specielt muntert. Jeg håber da at I har fået snakket lidt mere om det, og at han har indset at der ikke er nogen vej uden om det. Det er trods alt "kun" et par nætter det drejer sig om.

Solidariske krammere fra Marie - der nyder børnero i ca 3 timer, inden Hr Natte-galskab tænder sirenen >(

Selvom man ikke ønsker det for andre, så er det fandme alligevel bare så rart at vide at der er andre der gennemgår det samme... så er det ikke bare min øgle der er underlig :S

Hvad sker der med de nætter??? I nat drak Simon to x 200 ml inden han sov (han skabte sig MAX efter den første (måske fordi den bare indeholdt minimælk)), så slugte han lige 200 ml igen kl midnat - og så tog han da lige een mere kl halv fire... 8( Jeg prøver og prøver at få øglen til at slappe af UDEN mælk, men det virker bare ikke - når han så får den flaske, så sover han så sødt som man ikke troede var muligt...så længe det varer... Han ville så gerne op og lege kl 5 idag, og for ikke at vække fætter Rasmus tog Christian ham op - og lod mig sove til 7:30..arhmen, lidt sød er han da.. (L) Tilbage til mælken - vi var også helt væk fra natmaden, og jeg var begyndt at lave aftenflasken tyndere og tyndere, men nu er den jo næsten fast igen...fuck, det er sur røv!

Mht nattens udmeldinger, så bragte jeg det op i eftermiddag. Han undskyldte, og sagde at han jo meget gerne ville have at jeg tog den uddannelse - for os alle tre - så selvfølgelig skulle jeg afsted. Han var blot frustreret over nætterne, som de er lige nu, og er ret skræmt ved tanken om at stå med det alene... det kan jeg udmærket sætte mig ind i - men sådan må det jo bare være...

Anmeld

17. august 2008

Helle30

Jeg kan kun give dig mine skulderklap Lise. Sofie er ikke så slem for tiden, men jeg kender godt de dage, hvor jeg ikke kan forlade rummet for at gå ud og tisse, før hendes verden går helt i smadder. - Og vi har også haft perioder, hvor den dér elendige klagehylen har lydt over hele huset det meste af hendes vågne tid. Hun er ikke ulykkelig - bare brokkeagtig, og jeg HADER den lyd.
Mht. Christian og hans bekymring ved, at skulle være alene med Simon de dage, du er på kursus, så har jeg kun én melding: du skal glæde dig, du skal tage afsted og du skal nyde det. Lad din eneste bekymring være, at du nok kommer til at savne dit lille pus!
Jeg skal selv på kursus næste weekend, og det er ikke til diskussion. I hverdagen - og i weekenden (nat eller dag) - er det mig, der er sammen med Sofie. På fredag lader jeg mig sejle til en øde ø i selskab med mine kolleger, - det har jeg meddelt manden, og det er det, han har at forholde sig til - punktum.
Du har f... lagt karrieren på køl i ca. et år for at få Simon godt på vej, og det bliver formodentlig ikke sidste gang? Så tag afsted med den bedste samvittighed.

God tur fra Helle!(H)

Anmeld

17. august 2008

Rasmine

Sig mig lige en ting?
-Hvornår slutter de der tigerspring?

Mette - også af og til med umulig Rasmus, men han er for det meste sød. Pånær når han smider med maden, hver gang vi spiser.
Og pånær når han ikke gider putte sig om aftenen, hver aften.
Og pånær når han VIL ned af trapperne, forlæns, hver gang, mange gange om dagen.Og pånær når han vrider sig som en ål når han skal skiftes, every fuc.... time...

Anmeld

17. august 2008

Tynen

Jeg nævner INGENTING om vores nætter nu - Jeg vil dælme ikke risikere noget mere (C)

Men arh for dælen!
Hvad sker der lige for dem når man hjemvender fra DP osv.?
Hun er så glad deropppe, men med det samme vi kommer inden for døren begynder hun på det samme som Simon gør - Og det fortsætter helt til hun skal i seng (Som man jo aldrig ved hvornår er lige i tiden) 8(

Du er IKKE alene - Jeg tvivler efterhånden på det er tigerspring - Og hvis det er, er det det længste jeg nogensinde har oplevet!

Vi får ikke lavet noget som helst herhjemme fordi vi skal bære rundt på skabeungen all time.

(H) til dig!
Håber vi snart får vores søde børn igen :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.