Dagpenge under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

Grynt

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Lene76

Godt du har ham T  regner med at vi blir opdateret her på juli ik

Anmeld

16. november 2010

Marco2

Gik ind til chefen og spurgte om ikke vi skulle sætte os ned og få styr på sagerne, for der er jo snart ikke så længe til jeg går fra.

Og det havde han også selv tænkt på, så vi skal snakke sammen i næste uge. Så må vi se hvad han siger.

Og fik fat i ydelsescenteret, så nu har jeg da fundet ud af hvad næste trin er og hvad jeg er berettiget til af dagpenge.

SÅ er kommet lidt videre.

Men tak for alle svar.

AG

Anmeld

16. november 2010

Grynt

Marco2 skriver:

Gik ind til chefen og spurgte om ikke vi skulle sætte os ned og få styr på sagerne, for der er jo snart ikke så længe til jeg går fra.

Og det havde han også selv tænkt på, så vi skal snakke sammen i næste uge. Så må vi se hvad han siger.

Og fik fat i ydelsescenteret, så nu har jeg da fundet ud af hvad næste trin er og hvad jeg er berettiget til af dagpenge.

SÅ er kommet lidt videre.

Men tak for alle svar.

AG

Super godt at høre!!! Altid en lettelse når man er "forud for problemerne"   

Anmeld

16. november 2010

Plysbjørnen

Marco2 skriver:

Hej piger.

Nu er der jo snart ikke sååå lang tid til jeg skal på barsel og må hellere se at få styr på det. Har idag snakket med vores økonomichef som har oplyst at der ikke er løn under barsel herude. Så det er dagpenge under hele barslen.  øv bøv men det er der jo ikke meget at gøre ved. Men så er mit spørgsmål … skal jeg selv melde det til kommunen eller er det arbejdspladsen der gør det? er det fagforeningen jeg ringer til for at spørge eller skal jeg ringet il kommunen...

AG

Du skal have en blanket på din arbejdsplads (da de skal udfylde noget af den), som så skal udfyldes og sendes til kommunen. Hvilken kan du helt nøjagtig få afvide i økonomiafdelingen på kommunen. mener den hedder 220 a el 202a. er ikke helt sikker.

Anmeld

16. november 2010

Marco2

BBK skriver:

Du skal have en blanket på din arbejdsplads (da de skal udfylde noget af den), som så skal udfyldes og sendes til kommunen. Hvilken kan du helt nøjagtig få afvide i økonomiafdelingen på kommunen. mener den hedder 220 a el 202a. er ikke helt sikker.

Tak trold. Har fået fat i ydelsesafdelingen og det er DP400A jeg skal benytte, som virksomheden så skal udfylde lidt af.

Men tak for svar.

AG

Anmeld

23. november 2010

Marco2

Hej Gørlz

Så har jeg været inde i løvens hule

Og det gik over al forventning. Ved ikke lige hvad vores økonomichef har haft gang i med de oplysninger hun har givet mig.

Men ihvertfald tilbød min chef mig 27 uger med løn + pension!!

Og jeg skal jo reelt på barsel den 7. januar, men det synes han var noget pjat, så hvis ikke jeg havde lyst til at komme på arbejde de dage var det helt ok med ham. Og det var noget han selv foreslog da han hørte hvornår min barsel startede.

Så det er jo super!!

AG - behøver jeg sige glad og lettet

Anmeld

23. november 2010

Lene76

Marco2 skriver:

Hej Gørlz

Og det gik over al forventning. Ved ikke lige hvad vores økonomichef har haft gang i med de oplysninger hun har givet mig.

Og jeg skal jo reelt på barsel den 7. januar, men det synes han var noget pjat, så hvis ikke jeg havde lyst til at komme på arbejde de dage var det helt ok med ham. Og det var noget han selv foreslog da han hørte hvornår min barsel startede.

Så det er jo super!!

ej hvor fedt...  det lyder da ik til at hende økodamen har helt styr på tingene.....

Anmeld

25. november 2010

Multebær

Marco2 skriver:

Hej Gørlz

Så det er jo super!!

Ej hvor er det dejligt at høre at din chef er ordentlig og ikke bare prøver at spise dig af med ingenting. Tillykke til dig. 

Er selv på dimittendsats dagpenge og det lader til at det er samme sats jeg forbliver på under barsel. Jeg føler mig temmelig presset må jeg nok indrømme. 

Er der nogen der ved om man må arbejde få timer ved siden af når man er på barsel? ved godt det lyder som et lidt mærkeligt spørgsmål men jeg er økonomisk så presset at jeg bliver nød til at udforske muligheder for at tjene lidt ekstra. På dimittendsats må man normalt (når man er arbejdsledig og ikke på barsel) arbejde 5 timer om ugen. 

Anmeld

25. november 2010

Kaufie

Multebær skriver:

Ej hvor er det dejligt at høre at din chef er ordentlig og ikke bare prøver at spise dig af med ingenting. Tillykke til dig. 

Er selv på dimittendsats dagpenge og det lader til at det er samme sats jeg forbliver på under barsel. Jeg føler mig temmelig presset må jeg nok indrømme. 

Er der nogen der ved om man må arbejde få timer ved siden af når man er på barsel? ved godt det lyder som et lidt mærkeligt spørgsmål men jeg er økonomisk så presset at jeg bliver nød til at udforske muligheder for at tjene lidt ekstra. På dimittendsats må man normalt (når man er arbejdsledig og ikke på barsel) arbejde 5 timer om ugen. 

Jeg har det sidste års tid haft den modsatte ordning - haft arbejde i 30 timer og så fået barselsdagpenge for 7 timer/uge, da jeg ikke havde brugt hele min barsel/forældreorlov med William.

Jeg ved dog ikke om der er regler for hvorvidt man må gøre det under de første 28 ugers barsel efter fødslen, eller om det først er når man går over på forældreorlov.... Det må da være et spørgsmål for fagforening/kommune.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.