Dagpenge under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

Kaufie

Marco2 skriver:

Synes også det er totalt nederen … og min chef forventer endda at jeg laver nogle ting for virksomheden i min barsel såsom annoncer, prisliste mm... men det kan han skyde en hvid pil efter …

WHÅRT?? Det kan han da ikke fovente - og da SLET ikke når de ikke vil give dig noget som helst.....

Det lyder godt nok utroligt Ag, ved ikke hvem du skal have fat i - men fagforening eller kommune kan da sende dig det andet sted hen, hvis du går forkert første gang....

Mette, lykkelig statsansat....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Marco2

Kaufie skriver:

WHÅRT?? Det kan han da ikke fovente - og da SLET ikke når de ikke vil give dig noget som helst.....

Det lyder godt nok utroligt Ag, ved ikke hvem du skal have fat i - men fagforening eller kommune kan da sende dig det andet sted hen, hvis du går forkert første gang....

Mette, lykkelig statsansat....

Jamen synes også det er noget underligt noget eller hvad man skal kalde det. Men var jo overbevist om at man fik løn 4 uger før og 14 uger efter og så var det ok med mig lige at ordne et par småting. Men så kom vores øko'er idag og sagde at jeg ingen løn fik overhovedet, og at alle uger var på dagpenge, og så skal jeg sgu ABSOLUT INTET lave i min barsel. Der står jo ikke idiot i panden på mig. Men så er det jo så bare lige hvordan jeg får det formidlet til min chef, for han går klart i den tro at jeg laver noget hjemme og har ikke tænkt på at der er nogen der skal overtage mit arbejde i min barsel. Og jeg har arbejder på min egen computer herude, og den har jeg da tænkt mig at tage med hjem i min barsel og så tager jeg jo alt deres marketingsmateriale med hjem … uden der er én til at overtage det … men jeg kan jo i princippet være ligeglad. Det er jo ikke mit problem, men synes bare heller ikke at jeg vil lade det hele sejle... if you get my point.

AG - undrende

Anmeld

15. november 2010

Louise mortil4

jeg har været på barselsdagpenge alle 3 gange det er min arbejdsgiver der har søgt dem til mig eller jeg startede på sygedagpenge og gik så automatisk over til barselsdagpenge da den tid kom.

Hvormeget du får kommer jo så an på hvor meget du har fået inden barsel.

Men hvis du ringer til kommunen og beder dem stille dig om til dem der har med barselsdagpenge at gøre så skulle du komme det rigtige sted hen. Hvis ikke det er dem du skal ha fat i kan de i hvertfald fortælle dig hvem du så skal ringe til.

Anmeld

15. november 2010

Marco2

Louise mortil4 skriver:

jeg har været på barselsdagpenge alle 3 gange det er min arbejdsgiver der har søgt dem til mig eller jeg startede på sygedagpenge og gik så automatisk over til barselsdagpenge da den tid kom.

Hvormeget du får kommer jo så an på hvor meget du har fået inden barsel.

Men hvis du ringer til kommunen og beder dem stille dig om til dem der har med barselsdagpenge at gøre så skulle du komme det rigtige sted hen. Hvis ikke det er dem du skal ha fat i kan de i hvertfald fortælle dig hvem du så skal ringe til.

Tak det vil jeg gøre!

Ag

Anmeld

15. november 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Kommunen kan give dig svar på, hvem der skal søge (dig/arbejdsgiver), da det er kommunen, der udbetaler barselsdagpenge.

Men jeg ville nok også lige give fagforeningen et ring mht. løn under barsel - og evt. også så de kan støtte opom dig, når du skal have sagt til chefen, at du ikke har planer om at lave noget i din barsel.

Mvh.

Pernille - der faktisk er temmelig forarget over, at de regner med, at du arbejder under barsel, og så endda uden løn!

Anmeld

15. november 2010

Grynt

Marco2 skriver:

Synes også det er totalt nederen … og min chef forventer endda at jeg laver nogle ting for virksomheden i min barsel såsom annoncer, prisliste mm... men det kan han skyde en hvid pil efter …

Han er fandme da ellers ikke så lidt fræk!!! Tag lige en snak med din fagforening så du er på forkant med alt

Anmeld

15. november 2010

Marco2

Grynt/Tina skriver:

Han er fandme da ellers ikke så lidt fræk!!! Tag lige en snak med din fagforening så du er på forkant med alt

Jamen det synes jeg jo også. Men når de INTET giver under hele barslen, gi'r jeg jo heller ikke noget dan anden vej. Men ved at han forventer det, og så er det bare lige hvordan jeg får sagt til ham inden jeg går af at det vil jeg altså ikke … Hvis jeg skal det vil jeg også ha' betaling for det! Og det skal være en favorabel pris for ellers vil jeg da bare nyde barslen uden tanke på jobbet overhovedet!

Ag - som synes det her er trælst (på godt jysk)

Anmeld

15. november 2010

Grynt

Marco2 skriver:

Jamen det synes jeg jo også. Men når de INTET giver under hele barslen, gi'r jeg jo heller ikke noget dan anden vej. Men ved at han forventer det, og så er det bare lige hvordan jeg får sagt til ham inden jeg går af at det vil jeg altså ikke … Hvis jeg skal det vil jeg også ha' betaling for det! Og det skal være en favorabel pris for ellers vil jeg da bare nyde barslen uden tanke på jobbet overhovedet!

Ag - som synes det her er trælst (på godt jysk)

Tror du må trække "han kortet" frem her   Hvis det ikke er skåret ud i pap og sagt med ord, så har du ikke hørt/fornemmet noget.....det plejer at være sådan mænd er når der skal ske noget    Og igen, HVIS du skal lave noget kommer det til at koste i kr og øre + en babysitter......du ha vel kun 2 arme, ik (ligesom mænd)  

Anmeld

15. november 2010

Lene76

ej jeg er helt overrasket over at han er så fræk... det kan han sku da ik mene at du ska arbejde under din barsel uden løn..... hmmm ta lige en snak med fagforeningen som de andre osse skriver.

jeg har en plan om at vi ska hygge under barsel..... både med babybio osv....  og evt nogel lange gåture på brabrandstien el andre steder......

kan slet ik komme mig over at han er så fræk, håber du får styr på det. inden du går fra i jan.

Anmeld

15. november 2010

Marco2

Har snakket med mit rationelle jeg - nemlig T - og han er sgu altid god at vende tingene med. Så imorgen går jeg ind og siger at vi skal finde ud af noget inden jeg går på barsel. Der skal helt faste rammer op, og en fuld aftale om hvad der skal ske! 

Og så tager jeg lige fat i dagpengekontoret for at få styr på den del. Og alt afhængig af hvad min chef siger, kontakter jeg lige min fagforening.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.