Hjælp :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.903 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. november 2010

julieXcasper

hej alle skønne mødre derude

jeg håber virkelig at der er nogle af jer som kan komme med nogle gode råd til mig , jeg er en pige på 16 år snart 17 . jeg bor sammen med min kæreste , og han betyder bare alt . i mandags fandt jeg så ud af at jeg er blevet gravid , jeg har ikke været i tvivl et eneste minut om hva jeg skulle gøre , jeg vil beholde barnet for jeg føler at min kæreste virkelig ville være den rigtige far . og min holdning er at hvis man er stor nok til at dyrke ubeskyttet sex er man også stor nok til at tage det ansvar som følger med. men mit spørgsmål til jer er , hvordan skal jeg sige det til min mor? hun er meget streng nogen gange , og kræver at man skal ha en uddandelse først , jeg er så bange for hendes reaktion , hva havde i gjord ? har i nogen gode forslag?

mange knus og tanker Julie .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

LR85

Hej Julie.

først og fremmest vil jeg ikke lyde mor-agtig, men jeg vil alligevel fortælle dig a du er super heldig a være blevet gravid, men husk på a du KAN blive gravid og du måske skulle tænke over at du jo også ville have chancen om et år, to år eller senere. Måske skulle du nyde din ungdom og kæreste lidt, tage ud og rejse lidt, nye jer-to-tid.

Det må være svært a skulle fortælle sin mor det, men det bedste råd jeg kan give dig er at være moden og voksen, sætte dig alvorligt ned, med et positivt sind og fortælle a du er gravid. Jo mere moden og voksen du fremstår jo mere alvorligt vil hun formodentlig tage dig. Lad være med a blive sur eller andet hvis hun ikke reagere hensynfuldt, men prøv a bevare roen og være voksen.

Husk på, det er en stor opgave a blive mor og du vil være det for altid.

Er din kæreste med på a i skal have et barn og tage ansvar for det og forsørge det?

Anmeld

14. november 2010

louise8723

lad mig lige forstå den her??

du vil beholde barnet fordi du mener at din kæreste bliver en god far?

Anmeld

14. november 2010

Pige2009

louise4060 skriver:

lad mig lige forstå den her??

du vil beholde barnet fordi du mener at din kæreste bliver en god far?

Det var jo ikke, hvad hun spurgte om, men ville blot vide, hvordan hun skal fortælle det til sin mor

Anmeld

14. november 2010

louise8723

Baagøe skriver:

Det var jo ikke, hvad hun spurgte om, men ville blot vide, hvordan hun skal fortælle det til sin mor

måske.. men derfor har jeg da vel lov til at spørge hende alligevel..

Anmeld

14. november 2010

EliasMinDejligeSøn<3

forstår seriøst ikk når  vi unge her inde spøg efter råd og vi er blevet gravide får vi alle mulige spøgsmål ind råd om det vi spurgte om forstår ikk vi skal køres ned på!!!!

Anmeld

14. november 2010

Pige2009

hej alle skønne mødre derude

jeg håber virkelig at der er nogle af jer som kan komme med nogle gode råd til mig , jeg er en pige på 16 år snart 17 . jeg bor sammen med min kæreste , og han betyder bare alt . i mandags fandt jeg så ud af at jeg er blevet gravid , jeg har ikke været i tvivl et eneste minut om hva jeg skulle gøre , jeg vil beholde barnet for jeg føler at min kæreste virkelig ville være den rigtige far . og min holdning er at hvis man er stor nok til at dyrke ubeskyttet sex er man også stor nok til at tage det ansvar som følger med. men mit spørgsmål til jer er , hvordan skal jeg sige det til min mor? hun er meget streng nogen gange , og kræver at man skal ha en uddandelse først , jeg er så bange for hendes reaktion , hva havde i gjord ? har i nogen gode forslag?

mange knus og tanker Julie .

Da jeg fortalte, at jeg var gravid, var mine forældre først i chok, men allerede dagen efter tøede de op, og bebuddede, at de ville give barnevogn osv.

Jeg fortalte det ved at købe en bog til dem "Til mit barnebarn" og indsatte et billede fra MD-scanningen.

Til olderne havde jeg en ramme, hvori jeg havde indsat følgende digt:

Du kan ikke med det samme,
fyldet få til denne ramme.
Men til oktober i år,
du et dugfrisk billede får.
For storken den vil komme,
inden efteråret er omme.

Jeg tænker, at du måske kunne fortælle hende det ved at pakke en ramme med digtet ind?

Du skal nok forvente en voldsom reaktion, men prøv at forholde dig roligt og rationelt, hvis hun reagerer voldsomt. Det kan jo også være, at hun tager det roligt trods chokket

Held og lykke med det hele

Anmeld

14. november 2010

Pige2009

louise4060 skriver:

måske.. men derfor har jeg da vel lov til at spørge hende alligevel..

Ja, men med den sarkastiske smiley, synes jeg ikke signalet er helt optimalt at sende, når hun i forvejen er led ved at skulle fortælle det til sin mor.

Det er jo hendes valg at beholde barnet, og det synes jeg ikke, som sådan vi skal anfægte

Anmeld

14. november 2010

Pige2009

E&C! skriver:

forstår seriøst ikk når  vi unge her inde spøg efter råd og vi er blevet gravide får vi alle mulige spøgsmål ind råd om det vi spurgte om forstår ikk vi skal køres ned på!!!!

Rolig, Christina! Jeg har sagt til dig, at du skal tælle til 20 inden du opretter et indlæg, når du er sur.

Se også, hvad jeg har svaret, søde

Anmeld

14. november 2010

louise8723

E&C! skriver:

åårh slap dog af menneske.. er selv ung mor.. og spurgte bare ind til hendes grund til hvorfor hun har valgt at beholde..

så køl af..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.