hej alle skønne mødre derude 
jeg håber virkelig at der er nogle af jer som kan komme med nogle gode råd til mig , jeg er en pige på 16 år snart 17 . jeg bor sammen med min kæreste , og han betyder bare alt . i mandags fandt jeg så ud af at jeg er blevet gravid , jeg har ikke været i tvivl et eneste minut om hva jeg skulle gøre , jeg vil beholde barnet for jeg føler at min kæreste virkelig ville være den rigtige far . og min holdning er at hvis man er stor nok til at dyrke ubeskyttet sex er man også stor nok til at tage det ansvar som følger med. men mit spørgsmål til jer er , hvordan skal jeg sige det til min mor? hun er meget streng nogen gange , og kræver at man skal ha en uddandelse først , jeg er så bange for hendes reaktion , hva havde i gjord ? har i nogen gode forslag?
mange knus og tanker Julie .
Da jeg fortalte, at jeg var gravid, var mine forældre først i chok, men allerede dagen efter tøede de op, og bebuddede, at de ville give barnevogn osv.
Jeg fortalte det ved at købe en bog til dem "Til mit barnebarn" og indsatte et billede fra MD-scanningen.
Til olderne havde jeg en ramme, hvori jeg havde indsat følgende digt:
Du kan ikke med det samme,
fyldet få til denne ramme.
Men til oktober i år,
du et dugfrisk billede får.
For storken den vil komme,
inden efteråret er omme.
Jeg tænker, at du måske kunne fortælle hende det ved at pakke en ramme med digtet ind?
Du skal nok forvente en voldsom reaktion, men prøv at forholde dig roligt og rationelt, hvis hun reagerer voldsomt. Det kan jo også være, at hun tager det roligt trods chokket
Held og lykke med det hele