Min søn hoster og hoster ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2010

quar20

Cris skriver:

Jeg ville også sige det samme. Og hvis de ikke vil se din søn indtil i morgen tidligt, ville jeg sove sammen med ham eller holde mig vågnen for at hjælpe ham og så ud af døren kl05 eller 06, så de kan se på ham. Det ville jeg gøre, for man kan se, at han kæmper for at få vejret!

Præcis...!!

Desuden ved vi nu at lægevagten SKAL tage det MEGET seriøst når det er et barn med astma som kæmper for at få luft..!! Det gør de selvfølgelig også ved børn uden astma, men astmabørn er bare SÅ udsatte..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

Cris

quar20 skriver:

Præcis...!!

Desuden ved vi nu at lægevagten SKAL tage det MEGET seriøst når det er et barn med astma som kæmper for at få luft..!! Det gør de selvfølgelig også ved børn uden astma, men astmabørn er bare SÅ udsatte..

Anmeld

12. november 2010

Sees

quar20 skriver:

Præcis...!!

Har nu snakket med vagtlægen - Han mente ikke der var noget problem så længe han ligger sig til at sove igen.
"Det er jo også efterår, og der er meget i luften" var hans besked

Hvornår var I indlagt i 7 dage med guldklumpen?

Anmeld

12. november 2010

Cris

Sees. skriver:

Har nu snakket med vagtlægen - Han mente ikke der var noget problem så længe han ligger sig til at sove igen.

Jeg vidste det godt... det er derfor jeg sagde, at du måske bliver nød til at vente til i morgen. Det er så svært i DK at kunne gå igennem lægen om aften og natten! Det er skræmende!!!!!!! Hold godt øjet på ham! Det venter en lang lang nat for dig men du skal være sikker på, at han holder vejret. Måske holder han op midt om natten. Men hvis han hoster på den måde hele tiden, ville jeg så ud af døren kl06 om morgenen og gå direkt til vagtlægen eller din læge eller der, hvor du nu synes og sige: værsgo, skal jeg vente at han døer så I kan se på ham eller hvad????

Anmeld

12. november 2010

Sees

Cris skriver:

Jeg vidste det godt... det er derfor jeg sagde, at du måske bliver nød til at vente til i morgen. Det er så svært i DK at kunne gå igennem lægen om aften og natten! Det er skræmende!!!!!!! Hold godt øjet på ham! Det venter en lang lang nat for dig men du skal være sikker på, at han holder vejret. Måske holder han op midt om natten. Men hvis han hoster på den måde hele tiden, ville jeg så ud af døren kl06 om morgenen og gå direkt til vagtlægen eller din læge eller der, hvor du nu synes og sige: værsgo, skal jeg vente at han døer så I kan se på ham eller hvad????

Jeg må indrømme at jeg også føler mig rimelig dum, og overvejer at tage derind alligevel .. Jeg er da ikke særlig tryg ved den her situation

Anmeld

12. november 2010

Henri84

Hvor meget medicin har han fået?
Hvis du ikke har prøvet det, så giv 4 pust, vent 20 min, giv igen 4 pust, vent 20 min. og giv så igen 4 pust... Dette skulle/burde han få det bedre af, og ellers så skal du forlange at få ham tilset af en læge..
God bedring med ham

Anmeld

12. november 2010

Sees

Henri84 skriver:

Hvor meget medicin har han fået?
Hvis du ikke har prøvet det, så giv 4 pust, vent 20 min, giv igen 4 pust, vent 20 min. og giv så igen 4 pust... Dette skulle/burde han få det bedre af, og ellers så skal du forlange at få ham tilset af en læge..
God bedring med ham

Han fik den forbyggende både morgen og aften, som han skal.
Derudover har han fået 8 gange af anfaldsmedicinen - Og han må ikke få mere. Max 8 gange sagde de på Skejby, sidst vi var derinde

Anmeld

12. november 2010

Henri84

Sees. skriver:

Han fik den forbyggende både morgen og aften, som han skal.
Derudover har han fået 8 gange af anfaldsmedicinen - Og han må ikke få mere. Max 8 gange sagde de på Skejby, sidst vi var derinde

Vi må give som jeg beskrev ovenfor, altså 12 pust på en time, og derefter fortsætte med 2-3 pust hver 2. time i et par døgn. Det er hvad vi er vejledt til efter utallige indlæggelser med astmaanfald på børneafdelingen i Kolding, så jeg tror jeg ville give mere. Vi giver også af og til mere end vi 'normalt' må dog ikke uden han er lyttet på, men simpelthen fordi vi ellers kunne være indlagt 2-3 gange i måneden..
Den behanding jeg beskrev i det tidligere indlæg er en akut behandling som bruges på mange børneafdelinger i Danmark (de 4 steder E har været indlagt i hvert fald) og det skal de normalt vis rette sig på. Der sker intet ved du giver ham det ekstra medicin

Anmeld

12. november 2010

Nemesis

uhh det lyder som om han skal have noget i en porta neb istedet.

Hvis natten ikke har ændret noget ville jeg ringe til lægevagten igen i morgen og fortælle at du har givet max anfaldsmedicin og det IKKE har hjulpet..faktisk vil jeg sige at hvis han i løbet af natten får det så slemt at du ville give anfaldsmedicin og ikke kan fordi han allerede har fået max så skal du ringe.

Insister, fortæl dem gerne at de godt må anse dig for at være pylret men at du IKKe længere har mulighed for at behandle dit barn og du derfor vil have en læge kigger på ham.

Pøj pøj Sisse

Anmeld

13. november 2010

quar20

Sees. skriver:

Ja undskyld men du skal altså ikke tage let på at han hoster sig blålig i hovedet specielt når han er astma barn..!!

Jamen Tino fik konstateret astmatisk bronkitis da han var øhh omkring de 9 måneder..!! ca..

Også var vi indlagt de mange mange MANGE dage da han var 15 måneder...!! Vi har normalt 20min til sygehuset ca - hvor der så ikke er kø osv, men vi kom derind på 6min fordi vi kørte ambulance kørsel..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.