Jul hver for sig, selvom man er par med børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2010

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer der gør det? Holder jul hver for sig selvom I bor sammen og har barn/børn sammen? Hvorfor? Og hvordan gør I?

Sagen er den at jeg har et meget træls forhold til min svigermor og jeg har I dag sagt til min mand at jeg ikke vil have at vores datter bliver passet hos svigerne og at jeg ikke vil komme i deres hjem længere. I kan se lidt om det her...:

https://www.baby.dk/debat/68626pi1/ordet-er-frit/en-families-forviklinger--proever-lige-igen-.aspx

og her...:

https://www.baby.dk/debat/73257pi1/boernerelateret/burde-jeg-have-fulgt-min-mavefornemmelse.aspx

Min mand er ikke 100% enig men han forstår mig og accepterer at det er sådan jeg gerne vil det.

I år var planen at vi skulle holde jul hos hans forældre og til næste år hos mine. Jeg skal jo så ikke med til hans forældre i år alligevel, men han skal afsted med vores datter. Det har jeg det sært med, men det er nok en af de "kameler" jeg må sluge i og med at jeg har valgt hans familie fra.

Hvordan gør I det? Hvordan har I det med det? Og hvorfør gør I som I gør?

Der kan svares anonymt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

Anonym

Det er ikke noget jeg ville praktisere. Men i er jo åbenbart ude i et stormvejr i jeres familie.

Hvis jeg var jer så ville jeg drøfte (min mand og jeg) hvad der skulle ske fremover. Hvis jeres barn er lille, så forstår han/hun jo ikke noget endnu men om nogle år vil det da være mærkeligt ikke at være sammen med både mor og far når de ikke er skilt.

I din situtation ville jeg helt sikkert bare holde jul hjemme i mit eget hjem. Men hvis din mand gerne vil holde sammen med sin mor, ja så er det jo svært. Men så synes jeg at I bliver nød til at finde ud af hvad I så før fremover, ellers kan det komme til at ødelægge hele jeres parforhold tror jeg.

Han vil sidde som en lus mellem to negle. Du vil være bitter fordi han ikke støtter dig, jeres barn vil få et helt mærkeligt forhold til farmor osv osv.

Så indtil der var mere ro på, ville jeg lægge lidt afstand til det hele og bare holde jul jer 3 hjemme hos jer selv.

Anmeld

12. november 2010

LR85

Hej.

Vi holder også jul hver for sig trods det er vores drengs første jul, men i min familie har vi bare fantastiske traditioner med alt hvad julen indeholder, hvorimod i mandens familie er de kun 3 og har gør ikke noget ud a julen.

Så jeg fortalte a jeg godt ville være med min familie men han godt måtte have vores søn hvis han ville det, jeg fik dog lov a hans frie vilje til a have sønnen.

fra næste år holder vi nok hos os og samler familierne med alle traditionerne

Anmeld

12. november 2010

CamillaValby

Nu er både min mand og jeg muslimer, men er begge danske.

Vi har valgt at holde "jul" vi gær det i disse år sammen, sådan så vi skifter mellem familierne. Men vi har faktisk snakket om at vi skal dele os op, vi har endnu ikke børn desværre, men hvis vi får og hvis vi deler sig op på den måde, bliver det sådan at ungerne skiftes til at være med os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.