Burde jeg have fulgt min mavefornemmelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. november 2010

Anonym trådstarter

Er anonym, da jeg er i tvivl om hvem der følger med...

Jeg har til morgen afleveret min datter på 17 mdr. hos min svigermor. Hun skal passes der til kl. 17.30 i aften hvor min mand og jeg skal komme og spise and.

Mine tanker går på at jeg har et anstrengt forhold til min svigermor. Hun har meldt en af sine døtre til kommunen for mishandling af hendes børn, selvom der ikke var noget i sagen. Den er undersøgt og lukket! Samtidig har hun nægtet at deltage i vores kommende datters barnedåb hvis hendes datter, som hun meldte, også kommer.

Jeg syntes hun er enormt egoistisk, manipulerende og totalt latterlig og jeg har - når jeg tænker på hende eller ser hende - ikke lyst til hendes selskab overhovedet. Det samme gælder min datter... Jeg syntes ikke min svigermor fortjener min datter. Og jeg vil helst skåne min datter for hendes falskhed og jeg havde faktisk ikke lyst til at lade hende blive passet hos hende i dag, eller nogen anden dag.

Går jeg over stregen når jeg har det sådan eller burde jeg have fulgt min mavefornemmelse og lavet aftalen om (eller slet ikke have indvilliget i den) ??

Det skal siges at min mand ikke ser helt på det som jeg gør. Han har altid været vant til sin mors udskejelser og ja han er da træt af det men ikke nok til at han er helt enig i det jeg mener om det...

Hvad ville I have gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

jeg havde ikk afleveret min datter der hvis jeg havde det sådan med min svigermor, og kan dinmand ikk forstå dig er det jo hans problem især når din datter ikk trives der

Anmeld

10. november 2010

Anonym trådstarter

jcmoller skriver:

jeg havde ikk afleveret min datter der hvis jeg havde det sådan med min svigermor, og kan dinmand ikk forstå dig er det jo hans problem især når din datter ikk trives der

Altså min datter trives der vel som sådan men jeg er i tvivl om hvad hun bliver proppet med. F.eks. fylder de deres store børnebørn med kager, slik og chips når de skal afledes. At gå udenfor og lege er åbenbart ikke en mulighed for dem... Det er endnu en af de ting der strider imod at min datter skal være der.

Mht. min mand, så kan jeg godt følge din tankegang, men er det ikke lettere sagt end gjort? Jeg vil jo ikke give hende held til at skabe ballade mellem mig og min mand... Men det er vel også ok at sige fra når man ikke har det godt med noget?

Anmeld

10. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

jeg synes du skal holde på dit og sige til hende at din datter ikke skal have alle de ting at spise....

ja ved godt det er nemmere sagt end gjort men hvis du ikke gøre noget ved det og bare går med det selv ender det med at ødelægge noget mellem jer alligevel... så hellere forklare ham at sådaner landet og siger hanikke noget til hende så gør du selv...

Anmeld

10. november 2010

Anonym trådstarter

jcmoller skriver:

jeg synes du skal holde på dit og sige til hende at din datter ikke skal have alle de ting at spise....

ja ved godt det er nemmere sagt end gjort men hvis du ikke gøre noget ved det og bare går med det selv ender det med at ødelægge noget mellem jer alligevel... så hellere forklare ham at sådaner landet og siger hanikke noget til hende så gør du selv...

Ja det lyder ikke helt tosset. Det ødelægger jo noget på sigt at hun er sådan! Men det er svært også fordi jeg er enorm dårlig til konfrontationer og min svigermor er ret "hurtig på aftrækkeren"...

Anmeld

10. november 2010

TinaPina

Jeg tror du tidligere har beskrævet sagen herinde omkring din svigerinde. Er det rigtigt?

For hvis det er dig, så kan jeg virkelig ikke se hvorfor i stadigvæk har svigermor som en del af jeres liv. Og JO jeg havde valgt hende OG manden fra, for den slags mennesker er der ikke plads til i mit liv, og SLET ikke i mit barns.

Anmeld

10. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

Anonym skriver:

Ja det lyder ikke helt tosset. Det ødelægger jo noget på sigt at hun er sådan! Men det er svært også fordi jeg er enorm dårlig til konfrontationer og min svigermor er ret "hurtig på aftrækkeren"...

ja det ikk altid let med de svigermødre men tror esværre ikk du undgår en konfrontation.... krydser fingre for dig

Anmeld

10. november 2010

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Jeg tror du tidligere har beskrævet sagen herinde omkring din svigerinde. Er det rigtigt?

For hvis det er dig, så kan jeg virkelig ikke se hvorfor i stadigvæk har svigermor som en del af jeres liv. Og JO jeg havde valgt hende OG manden fra, for den slags mennesker er der ikke plads til i mit liv, og SLET ikke i mit barns.

Ja det er rigtigt - jeg har haft emnet om min kære svigermor oppe før. Netop fordi det fylder så ufatteligt meget i min hverdag.

Grunden til at vi stadig har kontakt er udelukkende pga. min mand og hans far. Føler bare ikke at jeg kan magte det længere. Ønsker ikke at min datter får noget (særligt) forhold til hende!!

Jeg er nok nødt til at atge snakken med min mand...

Anmeld

10. november 2010

Anonym trådstarter

jcmoller skriver:

ja det ikk altid let med de svigermødre men tror esværre ikk du undgår en konfrontation.... krydser fingre for dig

Tak skal du have og tak for dine svar!

Anmeld

10. november 2010

TinaPina

Anonym skriver:

Ja det er rigtigt - jeg har haft emnet om min kære svigermor oppe før. Netop fordi det fylder så ufatteligt meget i min hverdag.

Grunden til at vi stadig har kontakt er udelukkende pga. min mand og hans far. Føler bare ikke at jeg kan magte det længere. Ønsker ikke at min datter får noget (særligt) forhold til hende!!

Jeg er nok nødt til at atge snakken med min mand...

Det synes jeg betemt du skal. Det handler efter min mening lige så meget om hvornår det er jeres tur til at skulle igennem kommunemøllen.

Og er det noget der er værd at sidde og vente på?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.