Hjælp! what to do? Paranoia!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. august 2008

Anonym trådstarter

Nu vil jeg til at være anonym, for det her gider jeg ikke have ud til masserne, men I må gerne vide hvem jeg er, så øøøh... Jeg har nogle roser på terassen, der lider kraftigt under mit sløvsind. Hvis den ikke ringer nogen klokker, så spørg fru Mebach. Jeg håber, I vil lade være med at nævne mit brugernavn i den her tråd for slet ikke at tale om mit rigtige navn, for jeg har kraftig paranoia lige nu 8( Da jeg var 19 år, mødte jeg et stykke hankøn, som jeg havde været noget bedre tjent med aldrig at have mødt. I kan altid få den lange version af denne historie, men lige nu handler det om noget andet, så her kommer den korte: Han var voldelig, hvilket udviklede sig fra almen dominans over psykisk terror til små tjat, til store tjat til han var ved at slå mig ihjel, før det lykkedes mig at stikke af som 23-årig. Siden havde jeg i flere år hemmelig adresse og tlf. og var i sagens natur temmeligt bange for, at han skulle finde mig, fordi han altid havde svoret (den slags gjorde han meget i), at han ville slå mig ihjel, hvis jeg nogensinde gik fra ham. Nu er der så gået ti år og jeg er - som bekendt - blevet noget mindre paranoid (kan man kalde det paranoia, når der er tale om en reel fare?). Eller også er jeg virkeligt bare blevet hjernedød naiv. Jeg er så småt løbende kommet frem til, at jeg ikke gider gemme mig mere og har derfor - med en vis klump i halsen - både lagt adresse og telefonnummer ud på min nye webshop. Fandt også ud af, at man kunne se min adresse på Krak, fordi jeg ikke havde fået fornyet min adressebeskyttelse på et tidspunkt, så jeg tænkte til sidst, at jeg var nødt til at give slip på det. Hvis han vil finde mig, skal han såmænd nok gøre det under alle omstændigheder… (Lad mig i den anledning lige ønske for jer, at ingen af jer nogensinde kommer i en situation, hvor I er nødt til at få hemmelig adresse, for HOLD K, hvor det system fungerer dårligt i DK!!!) Men. Jeg er stadig bange for, at han dukker op en dag og gør mit barn eller min mand fortræd :'( . Det skal siges, at han var læge og fra en anden etnisk baggrund end dansk ((C)) og jeg ville ikke melde ham til politiet dengang, fordi jeg vidste at han kun ville få 4-6 måneders fængsel og så komme ud og var endnu mere rasende på mig end før og fordi jeg var bange for, at han en dag ville miste sin licens til at praktisere medicin og derfor ville se det som min skyld og komme efter mig igen. Og det er den sidste mulighed, jeg stadig er bange for. Det er frygteligt, men jeg kan ærligt sige, at jeg ikke bliver helt rolig, før jeg en dag får den (glædelige :$) nyhed, at han er død. Det jeg har meget brug for fra jer lige nu er at høre forslag til at få ham ud af mit hoved, forslag til, hvordan jeg kan sikre mit hjem og min familie og høre, om I mener, at jeg opfører mig fuldstændigt tåbeligt ved generelt at være så tilgængelig på nettet, som jeg er. Burde jeg slette min profil og oprette en ny under et særligt snedigt navn og fra da af aldrig nævne mand og barn ved navne igen? Eller har jeg bare paranoia ansporet af chokket over, hvor ufatteligt naiv, det lykkedes mig at være ifht min anonymitet? For, det der lige nu går mig på nerverne ved min tilgængelighed herinde er, at det kunne være lettere for ham at få mig ind under huden igen, når han sådan kan sidde og læse alt om, hvad jeg tænker og laver end det er ved en simpel ting som en butik. Tusind tak, hvis det er lykkedes dig at læse med så langt. Kh Den Meget Anonyme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2008

Joan ( Smallie )

Kære dig

Jeg syntes du gør det rigtig du kan ikke være anonym hele dit liv.

Jeg har haft en kæreste der også godt kunne li at dominere og slå og det giver bare ar på sjælen hele livet. Og det kan være så svært at komme over.

Den gang jeg flyttet fra ham blev jeg i byen men omgav mig så med nogen mennesker så han ikke turde rør mig. og da jeg flyttet for mig selv købte jeg min dejlig schæferhund som passer rigtig godt på mig. Hna fik mig til at føle mig tryk så jeg kunne leve livet igen, men han var også med over alt.

Så nogen år efter mødte jeg min dejlig mand og så flyttet jeg langt væk fra byen. Har heldigvis intet hørt fra ham.

Jeg vil våge at påstå at sådan nogen har det hele i munden og ikke vil en skid når det kommer til stykket. Jeg tror ikke han tør kontakte dig mere.
Og hvis han endelig gør så kontakter du bare politiet og forklare dem sagen.

Jeg er ikke til meget hjælp men mener du gør det rigtig. Du skal leve livet og ikke tænke på sådan en idiot der ikke har selvtillid nok og så lader det gå ud over dig.

(H) Joan som godt ved hvordan du har det

Anmeld

13. august 2008

Astrid P

Kære MEGET anonyme. ;)

Fy for satan for en stodder, han lyder ikke særligt tiltalende! Jeg har dælme svært ved at forestille mig din situation, og skal ikke sidde her og gøre mig klog på hvad du bør gøre for at føle dig mere sikker. Men min første indskydelse var: Hvis der er gået 10 år, så må han være kommet videre til en ny kvinde som han kan dominere/chikanere! Han lyder som typen der har brug for en kvinde som han kan få til at føle sig afmægtig, for at han selv kan føle sig mægtig. Føj for satan!!!
Jeg tvivler på at en person - hvor forstyrret han end måtte være - venter i så lang tid for at få hævn. Og som du selv nævner, så havde han fundet dig hvis han virkelig ville!

Forhåbentlig kan angsten for ham blive mindre hen ad vejen. Du vil nok desværre aldrig kunne sikre din familie så meget at du ikke stadig vil være bange for ham - det ville i hvert tilfælde kræve at du låste dem inde i en kælder ligesom ham den østrigske stjernepsykopat, og det kan hverken prinsessen eller husbond være tjent med!

Jeg ved ikke om du burde ændre ting i din profil - jeg tror faktisk ikke jeg ville gøre det hvis jeg var dig.
Aner ikke om dette svar har været nogen hjælp overhovedet, men nu kender du i hvert tilfælde til mine tanker omkring det...

KH Astrid

Anmeld

13. august 2008

Rasmine

Kære Miss Muggi!

Altså, nu er der jo gået 10 år!
-Skulle man for det 1. ikke formode at IDIOTEN var blevet voksen?
-Og måske så med mere formildende øjne på dig, måske endda glemt sin vrede mod dig?

Synes også du gør det rigtige, altså prøver at genoptage dit gamle liv, som en normal, OFFENTLIG person. Hvorfor fanden skal han diktere dit liv?
Kan sagtens forstå din tankegang mht. at sikre din datter, familie osv.
Men det kan heller ikke nytte noget at du installerer alarmsystemer osv.

Ved du om han stadig bor i landet?
-Og hvor langt fra "de døde roser" bor han? ;)
Kunne du ikke, i al, hemmelighed undersøge lidt om ham?
-Hvor bor han, har han familie osv?
-Hvis han har familie, kone, børn og sårn, må det da kunne give lidt mere ro på, da man jo så kunne formode han var faldet lidt ned, og måske endda var endt med at blive "normal"?
Desuden må man jo formode at han ikke kunne finde på at "sætte sit liv på spil", ved at opsøge dig og slå dig ihjel, hvis han har familie osv. Som du selv skriver ville han jo miste retten til at praktisere lægegerningen.

-Hvem ved, hvis han vidste hvor i landet du var, ville han måske endda give dig en undskyldning?
-10 år er altså lang tid til at reflektere over sine ugerninger!

Vedr. alle truslerne, bliver de ikke altid overdrevet på det groveste?

Kh. Mette, som synes manden er en kæmpe IDIOT, som burde dø en LANGSOM død!!!
- og som synes det er rigtig synd for dig at du efter så mange år stadig har ham i tankerne, nyd nu din familie, og få så styr på de roser! ;)

PS:
-Vil gerne hjælpe dig med at opspore ham, hvis det er.

Anmeld

13. august 2008

Anonym trådstarter

Tusind tak piger, det hjalp sgu på humøret!! Det var faktisk lige, hvad jeg havde brug for at høre, alt det I skrev tilsammen. Joan: Jeg er ked af at høre, at du også har haft at gøre med sådan en stjerne-psykopat. Og rigtig glad for at høre, at du har det godt nu! God idé med hunden... På et tidspunkt hængte jeg et skilt på døren med disse to: OK, der satte jeg så lige et link ind til min hjemmeside... Flot. Nå, men det var et billede af to Pit bulls med kuperede ører, så I kan gå ind at se det der ;) Og skrev: Her vogter Kølle og Svin :D Det havde jeg det så morsomt over, at jeg helt glemte at være bange. Kunne godt være, man skulle anskaffe sig en schæeferhund... Jeg er glad for din opbakning til ikke at henslæbe mit liv i angst anonymitet! Det vil jeg heller ikke! Kan jeg så forstå det! Du har sikkert ret i den med at have lige den del med mord i munden... Det håber jeg i hvert fald. Og under slle omstændigheder, skal han i hvert fald ikke have lov at stjæle mere af mit liv ved at jeg holder mig i permanent alarmberedskab, hvis jeg på nogen måde kan undgå det! Så kunne han jo for så vidt lige så godt slå mig ihjel... Måske man på forhånd kunne gøre politiet opmærksom på ham som en sikkerhedsforanstaltning... Måske man kunne få sådan en alarmknap, som de da gudskelov har fået stablet på benene til voldsramte kvinder langt om længe. Kunne tænkes, at det kunne give en følelse af tryghed at vide, at man bare kunne trykke på den, HVIS han skulle dukke op på et tidspunkt... Knus fra UPS! Der var jeg lige ved at afsløre mig (C) Astrid: Tusind tak for din galde 8D Jeg tror og håber, du har ret. Altså ikke i, at han har fået en ny kvinde at chikanere, for ham ønsker jeg ikke for min værste fjende, men ret i, at han nok har fundet nogle nye at gå op i i hvert fald. Og også, at han sikkert havde fundet mig, hvis han ville... Det er bare fordi, jeg ved, præcis hvor kuk-kuk mental, han er, så det ville heller ikke overraske mig, om der så gik 20 år og han så i den ensomhed, han højst sandsynligt får skabt sig hen ad vejen, bliver enig med sig selv om, at det skal gå ud over nogle... Og hvorfor ikke mig? Men selvfølgelig er det ikke en måde at leve sit liv på! Altså mit liv. Jeg kan ikke spilde mere tid på at gå og være bange for ham. Det er jo ligesom hypokondri; at gå at frygte en kræftsygdom som måske og måske ikke kommer. Og du har ret i det med Fritzl-sagen... Sådan skulle det jo helst ikke udvikle sig her på parcellen ;) Knus Mebach: Også tusind tak for din galde! Jeg er desværre bange for, at manden ikke bliver klogere end han var dengang. Dertil arbejder han alt, alt for lidt med sig selv og alt, alt for meget med at smede sine stygge rænker (eller smæde sine stygge ranker?? Pludselig helt i tvivl om, hvad det egentlig er man gør?) Desuden var han blevet 30, da jeg stak af og jeg har gennem hans bror et par gange hørt lidt om, at han stadig foretog sig de samme ting, som han altid havde gjort. Men jeg aner desværre ikke, hvor han er henne i verden. Jeg har forsøgt at google ham flere gange, men han er som forsvundet fra jordens overflade. Kunne frygte, at han havde skiftet navn. Jeg ved han var på Viborg sygehus engang og på Skejby sygehus en anden gang, men nu er han i hvert fald ingen af disse steder... Du må MEGET gerne hjælpe mig med at opsnuse ham, hvis du har nogle snedige tricks til den slags!!! Har også tænkt på muligheden af, at han måske kunne være blevet "rask" og kunne tænke sig at give mig en undskyldning, for flink og sød kunne han naturligvis også være... Men jeg tvivler stærkt. Han har altid været Jekyll and Hide'sk, så det ene øjeblik angrer han og det næste vil han se blod... Jeg er også sikker på, at han ikke ville sætte noget som helst på spil for at slå mig ihjel, men jeg er mere bekymret for, hvad han kan finde på, hvis han en dag mister det hele alligevel. Og det er der en vis sandsynlighed for, at han gør, for han har meget svært ved at respektere kvinder og var allerede blevet smidt ud af FADL (fagforening for lægestuderende, der tager sygehusvagter) fordi han havde skændtes med en kvindelig overordnet...) Så nu vågner mit barn... Knus fra mig og endnu engang tak for at opildne mig til anti-paranoia!

Anmeld

13. august 2008

Rasmine

Hvad hedder naren, så kan jeg lige prøve...

Anmeld

13. august 2008

Anonym trådstarter

Sender dig lige en PB og TAK (L)

Anmeld

13. august 2008

Loggidut

kære sødeste.....
(L)

jeg kan sørme godt forstå din frygt, jeg ville undre mig hvis du havde det på andre måder!
der er gået 10 år, og måske er det tid til at dig og din skønne familie fejre livet, og det gør du jo netop ved at bryde ud af skallen og fængslet som idioten der har sat dig i!
Livet er skønt, og skal fejres, og jeg ved du er 100 % enig med mig, hvad er der ved at leve livet hvis det er bag nedrullet gardiner?
Nej luften skal mærkes, og blomsterne skal jo indhaleres, og du har alle gode grunde til at nyde det i fulde drag, og det ved du jo også godt selv!
Nu aner jeg jo ikke hvor langt væk idioten bor, eller praktisere fra dig, men bor han rundt om hjørnet, så kan jeg da godt forstå det gyser i dig...men bor han langt væk, ville jeg da snuppe mig lidt mere frihed!
der er gået 10 år, og hvem ved, han er ,måske blevet klogere, ældre, og er godt gift og sat, og måske tænker han slet ikke på dig mere?
så du skal simpelthen nyde dit liv, hvis han ville finde dig, havde han fundet dig for lang tid siden...det er jeg ret sikker på!

så på med vanten, det er farligt at leve, men det er ikke en årsag til at lade være.

jeg har ikke rigtig nogle gode råd, men kun en moralprædiken...så jeg hjælper dig nok ikke meget, så bare et bette puf ud i livet herfra...knus fra sloggi, som holder af den livsgnist som hun kender dig for!

Anmeld

13. august 2008

Anonym trådstarter

Loggidut skriver:

kære sødeste.....
(L)

jeg kan sørme godt forstå din frygt, jeg ville undre mig hvis du havde det på andre måder!
der er gået 10 år, og måske er det tid til at dig og din skønne familie fejre livet, og det gør du jo netop ved at bryde ud af skallen og fængslet som idioten der har sat dig i!
Livet er skønt, og skal fejres, og jeg ved du er 100 % enig med mig, hvad er der ved at leve livet hvis det er bag nedrullet gardiner?
Nej luften skal mærkes, og blomsterne skal jo indhaleres, og du har alle gode grunde til at nyde det i fulde drag, og det ved du jo også godt selv!
Nu aner jeg jo ikke hvor langt væk idioten bor, eller praktisere fra dig, men bor han rundt om hjørnet, så kan jeg da godt forstå det gyser i dig...men bor han langt væk, ville jeg da snuppe mig lidt mere frihed!
der er gået 10 år, og hvem ved, han er ,måske blevet klogere, ældre, og er godt gift og sat, og måske tænker han slet ikke på dig mere?
så du skal simpelthen nyde dit liv, hvis han ville finde dig, havde han fundet dig for lang tid siden...det er jeg ret sikker på!

så på med vanten, det er farligt at leve, men det er ikke en årsag til at lade være.

jeg har ikke rigtig nogle gode råd, men kun en moralprædiken...så jeg hjælper dig nok ikke meget, så bare et bette puf ud i livet herfra...knus fra sloggi, som holder af den livsgnist som hun kender dig for!

Jo, du hjælper mig meget med dit meget dejlige og meget opbyggelige indlæg! Du har så evigt ret i, at faren ved livet ikke er en grund til at lægge sig til at dø!

Jeg vil gemme jeres indlæg og læse dem i svage stunder. Jeg er rigtig glad for, at I alle 4 er enige i, at det fandeme kan være nok med at gemme sig! Hvis han kommer en dag, så slår jeg ham ned med en stor kølle - som jeg har stående bag soveværelsesdøren just in case ;)
Det kunne faktisk være rart... Måske skulle jeg bygge en kæmpe tæske-dukke af ham og få det ud af systemet... 8D I like it, I like it...

En anden ting er, at Mebach lige har fundet ud af, at han arbejder i Ålborg. Så hold jer fra Neurokirurgisk afdeling Ålborgensere. Eller ved nærmere eftertanke... Smut dog en tur forbi med en bombe 8D Altså en bombe, der kun eksploderer 1 person ad gangen... ;)

Tak igen Loggidut og kæmpe krammer fra mig (H)

Anmeld

13. august 2008

Loggidut

Anonym skriver:

Loggidut skriver:

kære sødeste.....
(L)

Jo, du hjælper mig meget med dit meget dejlige og meget opbyggelige indlæg! Du har så evigt ret i, at faren ved livet ikke er en grund til at lægge sig til at dø!

Jeg vil gemme jeres indlæg og læse dem i svage stunder. Jeg er rigtig glad for, at I alle 4 er enige i, at det fandeme kan være nok med at gemme sig! Hvis han kommer en dag, så slår jeg ham ned med en stor kølle - som jeg har stående bag soveværelsesdøren just in case ;)
Det kunne faktisk være rart... Måske skulle jeg bygge en kæmpe tæske-dukke af ham og få det ud af systemet... 8D I like it, I like it...

En anden ting er, at Mebach lige har fundet ud af, at han arbejder i Ålborg. Så hold jer fra Neurokirurgisk afdeling Ålborgensere. Eller ved nærmere eftertanke... Smut dog en tur forbi med en bombe 8D Altså en bombe, der kun eksploderer 1 person ad gangen... ;)

Tak igen Loggidut og kæmpe krammer fra mig (H)

øh hvad får man lige lavet der? på den afdeling?

så skal jeg dælme ud og lave sjov med balladen...aj det er gaz!

ja sådan en dum type kan du sgu bare glide let og elefant hen over, du er for god til at sumpe over de slag livet gir!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.