Caroline86 skriver:
jamen det er lige præcis det jeg mener med om der virkelig bør være forskel ret mange steder?
Har altid haft det lidt mærkeligt med dem der drikker sodavand lige foran ungerne og de må ikke få.. - så vent til de er puttet!
Alkohol drikker jeg ikke, så det er ikke et problem her. Det samme med kaffe, men hvis jeg drak det, jo, så ville Laura få lov at smage! Og hun ville stensikkert ikke kunne lide det
og nej.. slik, chips osv osv osv spiser vi ikke herhjemme så længe hun er vågen! Hun ved ikke vi har det, og det kommer hun heller ikke til før hun er gammel nok til at vi synes det er ok hun selv får det (vi ved ikke hvornår det er).
Så ja, selvom det er sat på en spids, mener jeg netop stadig det er et problem med forskelsbehandling!
Når det drejer sig om alkohol så synes jeg det er lettere at sige "nej" (hvis vi er et sted hvor andre drikker) fordi det er kun for voksne og det tror jeg mange børn vil kunne forstå til en vis grænse! Nu er det jo ikke aktuelt for os endnu, så måske jeg slet ikke har samme holdning til den tid 
Jamen du har helt ret.
Jeg selv synes fx heller ikke at man kan drikke sodavand foran børnene, spise slik eller andet foran dem hvis ikke de må få noget på givent tidspukt, ihvert fald når de er bevidste om hvad det er - jo ligemeget med et lille barn ( under 2 år eller sådan)
Kenny mener godt at voksne kan drikke sodavand foran ungerne, og det diskuterer vi heftigt hvor han siger, vil du så lade ungerne få vin hvis det var det vi drak hvortil jeg siger´- jamen det kan ikke sammenlignes da de jo ikke kan lide vin, øl kaffe osv. De må hejrtens gerne smage det, men de væmmes jo:0)
Men han synes jeg er lam og det samme synes jeg:0)
Jeg synes godt man i nogle situationer kan lave forskel på voksne og børn, da der jo er forskel på at være voksen osv.
Fx når vi alle spiser slik siger ungerne tit - ej i får bare meget mere end os, hvor vi siger, ja men vi er også voksne og større end Jer - nah ja siger de så:0)