Kirle skriver:
Tror det er ordet at forsvare hvor du måske går fejl af. For man kan jo ikke forsvare det. Man kan forklare det eller diskutere det, hvis Laura har noget at sige omkring beslutningen om det.
Det med at forklare det, det som du taler om er en forklaring "Far ryger og det er dumt". Længere er den jo ikke.
At forsvare at mor ikke bruger cykelhjelm når Tjalfe skal? Er ikke noget vi gør os i herhjemme. Det er ulogisk og faktisk lidt nedladende, at der er andre (og bedre påstår jeg) regler end de der er for mig. Vi gør meget ud af at herhjemme opdrager vi efter; gør som jeg gør og gør som jeg siger. At der er konsistent mellem de to ting.
Men kan Daniel ikke nå at holde op endnu? Særligt hvis du viser ham denne tråd og dine overvejelser?
jo, jeg tror bestemt han stopper inden og det slet ikke bliver aktuelt for os..
Tråden var mere sådan generelt! Hvordan man (ikke jeg) forklarer sine børn hvorfor der gælder andre regler for mor og far end for dem (og gælder der virkelig andre regler? Bør der det i ret mange sammenhænge?).
Så tråden var egentlig ikke specifikt for at få svar til hvordan vi skal forklare Laura at Daniel ryger, for den tager vi til den tid hvis det bliver nødvendigt
Jeg brugte det bare som eksempel fordi jeg synes det er et meget aktuelt emne. Ligesom det med cykelhjelme i mine øjne er!
Jeg tænker bare at mange børn jo er meget "monkey see, monkey do" og det kan skabe en del problemer i forhold til 2mor og far må godt, men du må ikke"...
Så det var egentlig det jeg ville med tråden og ikke så meget råd til hvordan JEG skal forklare/forsvare det overfor Laura.
Tråden endte så ikke helt som jeg havde forestillet mig, da de fleste vist har opfattet den som at jeg beder om hjælp til at finde en forklaringsmetode 
Anmeld