Hjælp!! enlig mor på su??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Stepmom87

henh01 skriver:

Med SU og SU lån vil jeg mene du kommer til at have 7000 kr udbetalt, boligstøtten kan komme helt op på 2300 kr hvilket er max satsen og børnepenge fra faren på 1100 kr giver dig alt i alt ca 10400 kr om mdr

Og dine udgifter falder tilmed pga fripladsen. Så mon ikke det kan lade sig gøre for et par mdr?

Nu hænger det jo bare sådan sammen at SU lån IKKE er en indtægt, så den må de faktisk ikke regne med!

Ja men med en indtægt (incl. su lån) på ca 10500 kr ryger også hurtigt. Det er i alt 13100 jeg har af udgifter næste måned og derfor et underskud på ca 2600 INDEN maden er kommet ind i billedet. Selv hvis jeg kan få hjælp til varmeregning så jeg slipper for den, så har vi kun 1000kr at leve for og det er til mad og medicin.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Stepmom87

N&J skriver:

Det burde være sådan at du kunne få det så snart du har søgt om bidraget (og fået det), det at der går 3 mdr. før du rent faktisk får pengene fra kommunen burde ikke have indvirkning på om du får pengene fra su, men der kan gå et godt stykke tid før du får forsøgertillægget, til gengæld så skulle du gerne få det med tilbagevirkende kraft.. 

Det ville hjælpe hvis det var med tilbagevirkende kraft for så kunne jeg jo evt. få et overtræk i banken, det tror jeg gerne de ville gå med til.

Anmeld

10. november 2010

Stepmom87

eliasogmor skriver:

så må du hver mdr, søge om enkeltydelser, så du får rundet op...ved kommunen..

Det havde jeg også tænkt mig at hører om. For synes ikke det kan være rigtigt at min datter og jeg skal leve af luft.

Anmeld

10. november 2010

mor2011

Du kan søge kommunen om overlevelseshjælp for dig og dit barn. Kommunen har en særlig forpligtigelse overfor børn.

Du må sige at du ikke har mulighed for at spare penge op til at kunne klare den til februar måned.

Kommunen vil bede dig om at redegøre for alt vedrørende dine indtægter og udgifter.

Det er mulígt at den økonomiske hjælp du kan få vil blive mod tilbagebetaling - men incassoafd. i de enkelte kommuner kan man som oftest lave rimelige afdragsaftaler med.

Du skal nok henvende dig til det som svare til kontanthjælpsområdet i din kommune og bede om at måtte tale med din sagsbehandler. Sådan en har vi alle jf. vores cpr.nr..

Håber du kan bruge dette.

Anmeld

10. november 2010

mor2011

Du kan søge kommunen om overlevelseshjælp for dig og dit barn. Kommunen har en særlig forpligtigelse overfor børn.

Du må sige at du ikke har mulighed for at spare penge op til at kunne klare den til februar måned.

Kommunen vil bede dig om at redegøre for alt vedrørende dine indtægter og udgifter.

Det er mulígt at den økonomiske hjælp du kan få vil blive mod tilbagebetaling - men incassoafd. i de enkelte kommuner kan man som oftest lave rimelige afdragsaftaler med.

Du skal nok henvende dig til det som svare til kontanthjælpsområdet i din kommune og bede om at måtte tale med din sagsbehandler. Sådan en har vi alle jf. vores cpr.nr..

Anmeld

11. november 2010

Stepmom87

mor2011 skriver:

Ja, men den overlevelseshjælp man kan få er ikke noget at råbe hurra for. Min veninde havde INGEN indtægt i en måned, og måtte få 3000 kr i overlevelseshjælp, og det skulle dække husleje, el, mad og medicin til hendes datter.

Anmeld

11. november 2010

DK

Sådan var det også for mig dengang. Jeg søgte om forhøjet/dobbelt SU inden d. 1/1, men vidste ikke noget om at man også skulle have søgt det der forhøjede børnetilskud. Derfor søgte jeg først om det midt i januar! Jeg kunne derfor ikke få hverken dobbelt-SU eller forhøjede børnepenge før 2. kvartal. Men jeg mener dog faktisk at jeg fik nogle af pengene tilbagebetalt!!

Prøv at ring ned på kommunen og spørg!

Anmeld

11. november 2010

Malthes mor

Stepmom87 skriver:

Ja, men den overlevelseshjælp man kan få er ikke noget at råbe hurra for. Min veninde havde INGEN indtægt i en måned, og måtte få 3000 kr i overlevelseshjælp, og det skulle dække husleje, el, mad og medicin til hendes datter.

Det er vel bedre end ingenting?

Anmeld

11. november 2010

mor2011

Hej igen

Som emnet betyder så er der tale om overlevelseshjælp. Det er naturligvis ikke nogen herregård du vil kunne få men lidt har vel også sin berettigelse.

Du kan ikke bruge din venindes situation til noget. Det kan være at du er berettiget til mere i og med at du har dit barn at forsørge. Du kan jo allerede nu henvende dig til kommunen og få beregnet hvor meget/hvor lidt du har ret til.

Men jeg tænker også på din sædvanlige netværk...

Ens mor og far er oftest mere end villige til at træde hjælpende til når der er kriser i deres børns liv. Tænker at de måske kunne invitere dig noget oftere til aftensmad - og måske falder der en røde kors pakke af til dig (en pose med madvarer/portionsanretninger). Måske sågar de vil stikke dig en 100 kr. eller flere bare som en ekstra gave...

Og hvad med dine venner? Mange vil træde hjælpende til i den situation hvor det kniber med pengene... Måske ikke med penge men så en ekstra rugbrødsmad etc...

Sidst men ikke mindst så kan det jo være at du kan få et lille overtræk i din bank - mange familier må engang imellem ty til den mulighed hvis der dukker nogle uforudsete udgifter op i dagligdagen.

Det man ikke dør af gør en stærkere. Du må lægge hovedet i blød i forhold til at få dine penge til at række så langt som overhovedet muligt.

Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med at klare dig igennem en svær tid - men den vil også gøre dig stærkere.

Mange søde hilsner Mor2011

Anmeld

11. november 2010

SoffiLine

Malthes mor skriver:

Det er vel bedre end ingenting?

Ja det vil jeg også sige! Måske er det ikke noget at råbe hurra for, men 3000 ER mange penge & man kan jo desværre ikke bare få alt serveret Der er mange andre end dig der heller ikke kan få det til at hænge sammen i perioder og man må ta til takke med det der er en mulighed

Og hvis man synes det "ikke er noget at råbe hurra for" så må man jo se om man kan gøre det bedre selv & finde et større beløb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.