Hjælp!! enlig mor på su??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

Stepmom87

Sofia skriver:

Okay, ja så er der nok ikke så mange andre måder at hente penge på. Du kan selvfølgelig se om du kan få et lån i din bank? Barnets far, skal han ikke begynde at betale børnebidrag til dig allerede her fra december af?? Jeg ved godt det ikke er til megen trøst, men du må jo næsten prøve om du kan leve på almindelig su + sulån + børnepenge og bidraget fra faderen indtil du får den høje su fra feb.. Håber det kan lade sig gøre for dig! Men jeg synes det er en mærkelig regel, at man ikke kan få SU som enlig forsørger fra dag 1..

Børnepenge og bidraget fra faren er jo det samme? Og det er jo kun 1200 i måneden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Stepmom87

henh01 skriver:

Da jeg søgte SU til enlige skulle kommunen hbare have registreret mig som enlig i deres system, hvilket normalt først sker i de kvartal hvor børnechekken kommer. Men jeg ringede derop og fik dem til at registrere mig og kunne derfor søge SU'en hurtigere. Måske det var en mulighed- Du skal bare tale for din gamle moster

Det er ihvert værd at prøve. Ellers må de jo give mig en engangsydelse både i december og januar.

Anmeld

9. november 2010

henh01

Stepmom87 skriver:

Det er ihvert værd at prøve. Ellers må de jo give mig en engangsydelse både i december og januar.

Det gør de ikke.. Der skal meget til at man kan få en engangsydelse og du vil få alm SU indtil feb hvilket dermed gør at d har en indtægt. At den ikke er særlig stor er en anden sag, men engangsydelse er du ikke berettiget til.

Hvis de ikke kan registrere dig i deres system som enlig inden, skal du huske at undberette dette til boligstøtte kontoret da du i disse mdr vil være berettiget til mere i boligstøtte end ellers. Derudover kan du søge friplads hvor du vil få 100% friplads og dermed slipper for at betale til institutionen.

Anmeld

9. november 2010

henh01

Med SU og SU lån vil jeg mene du kommer til at have 7000 kr udbetalt, boligstøtten kan komme helt op på 2300 kr hvilket er max satsen og børnepenge fra faren på 1100 kr giver dig alt i alt ca 10400 kr om mdr

Og dine udgifter falder tilmed pga fripladsen. Så mon ikke det kan lade sig gøre for et par mdr?

Anmeld

9. november 2010

N&J

Stepmom87 skriver:

Hej allesammen.

Jeg er endt i den ulykkelige situation at jeg er blevet enlig mor til min datter, og har derfor søgt SU for enlige forsørgere MEN.. Jeg kan ikke få andet end almindelig SU før FEBRUAR!! Argh!

Er der nogen der har stået i samme situation, hvor i ikke "valgte" at gå fra hinanden så det passede med hvornår børnechecken kom? Hvad gjorde i indtil i kunne få forsørger SU?? Hjælp...

Det burde være sådan at du kunne få det så snart du har søgt om bidraget (og fået det), det at der går 3 mdr. før du rent faktisk får pengene fra kommunen burde ikke have indvirkning på om du får pengene fra su, men der kan gå et godt stykke tid før du får forsøgertillægget, til gengæld så skulle du gerne få det med tilbagevirkende kraft.. 

Anmeld

9. november 2010

Sofia

Stepmom87 skriver:

Børnepenge og bidraget fra faren er jo det samme? Og det er jo kun 1200 i måneden..

Når jeg siger børnepenge mener jeg dem man får pr. kvartal.. ved ikke hvad den rigtig betegnelse så er Bidraget fra faderen mener jeg udregnes efter hans løn..

Anmeld

10. november 2010

N&J

henh01 skriver:

Det gør de ikke.. Der skal meget til at man kan få en engangsydelse og du vil få alm SU indtil feb hvilket dermed gør at d har en indtægt. At den ikke er særlig stor er en anden sag, men engangsydelse er du ikke berettiget til.

Hvis de ikke kan registrere dig i deres system som enlig inden, skal du huske at undberette dette til boligstøtte kontoret da du i disse mdr vil være berettiget til mere i boligstøtte end ellers. Derudover kan du søge friplads hvor du vil få 100% friplads og dermed slipper for at betale til institutionen.

Max grænsen for boligstøtte er lige over 3000... 

Anmeld

10. november 2010

henh01

N&J skriver:

Max grænsen for boligstøtte er lige over 3000... 

Hold da ferie manner... Troede slet ikke den var så høj.

Anmeld

10. november 2010

eliasogmor

Stepmom87 skriver:

Hej allesammen.

Jeg er endt i den ulykkelige situation at jeg er blevet enlig mor til min datter, og har derfor søgt SU for enlige forsørgere MEN.. Jeg kan ikke få andet end almindelig SU før FEBRUAR!! Argh!

Er der nogen der har stået i samme situation, hvor i ikke "valgte" at gå fra hinanden så det passede med hvornår børnechecken kom? Hvad gjorde i indtil i kunne få forsørger SU?? Hjælp...

så må du hver mdr, søge om enkeltydelser, så du får rundet op...ved kommunen..

Anmeld

10. november 2010

N&J

henh01 skriver:

Hold da ferie manner... Troede slet ikke den var så høj.

Det er den heldigvis.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.