Hjælp!! enlig mor på su??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.707 visninger
36 svar
0 synes godt om
9. november 2010

Stepmom87

Hej allesammen.

Jeg er endt i den ulykkelige situation at jeg er blevet enlig mor til min datter, og har derfor søgt SU for enlige forsørgere MEN.. Jeg kan ikke få andet end almindelig SU før FEBRUAR!! Argh!

Er der nogen der har stået i samme situation, hvor i ikke "valgte" at gå fra hinanden så det passede med hvornår børnechecken kom? Hvad gjorde i indtil i kunne få forsørger SU?? Hjælp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Stepmom87

Slet ingen?

Anmeld

9. november 2010

Frøken Sørensen

Hvorfor kan du først få til februar?

Anmeld

9. november 2010

Sofia

Det er da rigtig irriterende, er der bare så lang sagsbehandlingstid på SU til enlige forsørgere eller hvad skyldes det?

Kan du ikke tage SU lån i de måneder der er indtil feb - så får du da 2700 ekstra i måneden!!

Anmeld

9. november 2010

Stepmom87

Gitte85 skriver:

Hvorfor kan du først få til februar?

Fordi at man først skal have udbetalt børnechecken for enlige forsørgere før at man kan få forsørger SU..

Anmeld

9. november 2010

Frøken Sørensen

Stepmom87 skriver:

Fordi at man først skal have udbetalt børnechecken for enlige forsørgere før at man kan få forsørger SU..

Nå for søren... Men ligesom "Sofia" skriver, kan du så ikke tage su-lån!?

Anmeld

9. november 2010

Sofia

Faktisk kan du få SU-lån med tilbagevirkende kraft! Det betyder at hvis du har fået SU hele 2010, kan du søge SUlån for hele året også

Anmeld

9. november 2010

Stepmom87

Jeg får allerede SU lån. Så der er der ingen hjælp at hente.

Anmeld

9. november 2010

Sofia

Okay, ja så er der nok ikke så mange andre måder at hente penge på. Du kan selvfølgelig se om du kan få et lån i din bank? Barnets far, skal han ikke begynde at betale børnebidrag til dig allerede her fra december af?? Jeg ved godt det ikke er til megen trøst, men du må jo næsten prøve om du kan leve på almindelig su + sulån + børnepenge og bidraget fra faderen indtil du får den høje su fra feb.. Håber det kan lade sig gøre for dig! Men jeg synes det er en mærkelig regel, at man ikke kan få SU som enlig forsørger fra dag 1..

Anmeld

9. november 2010

henh01

Da jeg søgte SU til enlige skulle kommunen hbare have registreret mig som enlig i deres system, hvilket normalt først sker i de kvartal hvor børnechekken kommer. Men jeg ringede derop og fik dem til at registrere mig og kunne derfor søge SU'en hurtigere. Måske det var en mulighed- Du skal bare tale for din gamle moster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.