Godnatsang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

LauraLW

Zafir skriver:

Jeg ville gerne kunne elefantens vuggevise udenad. Men ligegyldig hvor mange gange jeg lytter til den, så kan ejg bare ikke versene i rækkefølge...

Jeg kunne den engang... men til gengæld kan jeg slet ikke ramme tonerne i den :-) Det er barnet selvfølgelig ligeglad med, men man skal jo selv kunne holde det ud også!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
LauraLW skriver:

Jeg kunne den engang... men til gengæld kan jeg slet ikke ramme tonerne i den :-) Det er barnet selvfølgelig ligeglad med, men man skal jo selv kunne holde det ud også!

Hehe sandt

Anmeld

8. november 2010

oerbaek

Her er det kun mor der synger

Det er meget forskelligt hvad vi synger, men den der bliver brugt mest lyder så ledes

Øre, næse, sut

nu er dagen slut

øje, pande, hage der er ikke mere tilbage

sov nu godt min skat

vi ses igen godnat

Ellers synger vi... sov sødt barnlille, elefantens vuggevise, jens petersens ko, sommerfuglen, mariehønen evig glad, og så har min søn lavet lille peter edderkom op til STORE peter edderkop der trampede op ad muren

Ellers er det lige hvad drengene selv ønsker vi skal synge der bliver sunget selvfølgelig er det ikke allesammen der bliver sunget hver dag men 2-3 stykker 

Anmeld

8. november 2010

mariamiss6

Zafir skriver:

Jeg ville gerne kunne elefantens vuggevise udenad. Men ligegyldig hvor mange gange jeg lytter til den, så kan ejg bare ikke versene i rækkefølge...

prøv at kigge i de der bogområder når du er ude at handle...

Tjek alle de der tykke pap børnebøger, der er nemlig flere af dem som er sangbøger, og hver 3. indeholder elefantens vuggevise

Anmeld

9. november 2010

DK

Vi har sunget "bjørnen sover" fra Kirstine var ca. 1 år til hun var 5 år hvor vi istedet begyndte at læse for hende.

Vi valgte Bjørnen sover fordi den er kort og det er en sang som alle kender! Vi sang den hver eneste aften, og jeg tror stadig i dag at Kirstine bliver helt søvnig når hun hører den!

Anmeld

9. november 2010

Mimic

Vi synger "lille Poul" "pjerrot og månen" og "kys mig godnat"

dem har vi sunget fra hun var helt lille

Anmeld

9. november 2010

FruDall

Vi har sunget helt fra start.

Solen er så rød mor,

Elefantens vuggevise

eller I skovens dybe stille ro

Nu hvor Drengene er så store vælger de hvilken sang de vil høre. Gustav på 4½ vil ikke altid have en sang, nogengange vil han hellere høre en cd.

Anmeld

9. november 2010

Moderator

mariamiss6 skriver:

prøv at kigge i de der bogområder når du er ude at handle...

Tjek alle de der tykke pap børnebøger, der er nemlig flere af dem som er sangbøger, og hver 3. indeholder elefantens vuggevise

Jeg har da også forsøgt at læse den Men det fiser også bare ud af ørerne

Anmeld

9. november 2010

mariamiss6

Zafir skriver:

Jeg har da også forsøgt at læse den Men det fiser også bare ud af ørerne

Jamen hvis du synger højt fra bogen et stykke tid, så kan du den vel lige pludselig uden ad....

Måske du ligesom børnene husker bedst ved billeder og fagter

Anmeld

9. november 2010

Moderator

mariamiss6 skriver:

Jamen hvis du synger højt fra bogen et stykke tid, så kan du den vel lige pludselig uden ad....

Måske du ligesom børnene husker bedst ved billeder og fagter

Mmm... Måske. Dengang jeg selv skrev sange kunne jeg ikke engang huske de tekster jeg selv skrev hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.