Godnatsang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Ida.

Vi synger Solen er så rød mor den har både min mand og jeg fået sunget som godnatsang, da vi var børn, så det var det mest naturlige valg i verden - vi har aldrig aftalt det, bare gjort det...og begge pigerne bliver tunge, falder til ro eller falder i søvn, mens vi synger...det er ret effektivt vi har sunget fra de var helt nyfødte som en del af aften/natteritualet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

L.J.L

LauraLW skriver:

Hvilken en synger I?

Har I sunget fra start, og synger far og mor de samme sange?

Laura

Jeg synger altid disse 4 i den rækkefølge:

Den lille Ole med paraplyen, Alli Balli Alli Balli bi, mester Jacob, Bjørnen sover

Anmeld

8. november 2010

Isabeau2206

Her synger vi "Elefantens vuggevise"

Anmeld

8. november 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi synger "Se den lille kattekilling" for Luka. Hvis han vågner om natten vil han også gerne have den sunget

Lina får ikke godnatsang endnu, men når hun også gerne vil have, så kommer det til, at blive den samme

Anmeld

8. november 2010

FrkT

Jeg har ikke børn endnu. Men jeg ved 110% sikkert hvilken jeg vil synge, da det er en sang som betyder utrolig meget for mig.

Sangen hedder "Sovedyret Anton" og er verdens smukkeste godnatsang 

Som barn havde jeg to bedste veninder, Katrine og Caroline. Og hver gang jeg sov over ved Katrine (hvilket nok var mindst 3 gange i måneden), så hørte vi altid den sang når vi lå og skulle falde i søvn. Og så HVER gang stod vi tidligt op og lavede morgenmad (som regel ristet brød eller boller med marmelade og tilbehør), og satte det hele på en bakke, og så gik vi ind i hendes forældres soveværelse, hvor hendes forældre sov - samt hendes lillebror som næsten altid lå mellem dem i sengen, og så sang vi den sang for dem for at vække dem til morgenmad på sengen. Jeg husker stadig alle de gange så tydeligt som i går, og den sang er nok en af dem der betyder allermest for mig!

Anmeld

8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Herhjemme er det moar'en der synger godnat sange

Jeg har altid sunget: Solen er så rød, Pjerrot sagde til månen og hvem kan sejle - Det er de eneste jeg kan huske teksten på

Anmeld

8. november 2010

LauraLW

Zafir skriver:

Herhjemme er det moar'en der synger godnat sange

Jeg har altid sunget: Solen er så rød, Pjerrot sagde til månen og hvem kan sejle - Det er de eneste jeg kan huske teksten på

Jeg sidder her og youtuber som en gal hehe. jeg synger pjerrot sagde til månen på repeat - den kan jeg nemlig, men vil gerne udvide lidt, så det er om at finde en man kan synge nærmest i søvne :-)

Anmeld

8. november 2010

Anne85

Det er lidt forskelligt hvilken sang sønnike vil høre... i laaaaang tid var det elefantens vuggevise, så var det blops godnatsang, så buster og lige nu er det skorstensfejren gik en tur - og mor og far synger den på vidt forskellige måder (far danser tosset og kan ikke den rigtige tekst, men det er sønnike fuldstændig ligeglad med )

Anmeld

8. november 2010

LauraLW

FrkT skriver:

Jeg har ikke børn endnu. Men jeg ved 110% sikkert hvilken jeg vil synge, da det er en sang som betyder utrolig meget for mig.

Sangen hedder "Sovedyret Anton" og er verdens smukkeste godnatsang 

Som barn havde jeg to bedste veninder, Katrine og Caroline. Og hver gang jeg sov over ved Katrine (hvilket nok var mindst 3 gange i måneden), så hørte vi altid den sang når vi lå og skulle falde i søvn. Og så HVER gang stod vi tidligt op og lavede morgenmad (som regel ristet brød eller boller med marmelade og tilbehør), og satte det hele på en bakke, og så gik vi ind i hendes forældres soveværelse, hvor hendes forældre sov - samt hendes lillebror som næsten altid lå mellem dem i sengen, og så sang vi den sang for dem for at vække dem til morgenmad på sengen. Jeg husker stadig alle de gange så tydeligt som i går, og den sang er nok en af dem der betyder allermest for mig!

Sikke en sød historie! Håber du snart kommer til at synge den :-)

Anmeld

8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
LauraLW skriver:

Jeg sidder her og youtuber som en gal hehe. jeg synger pjerrot sagde til månen på repeat - den kan jeg nemlig, men vil gerne udvide lidt, så det er om at finde en man kan synge nærmest i søvne :-)

Jeg ville gerne kunne elefantens vuggevise udenad. Men ligegyldig hvor mange gange jeg lytter til den, så kan ejg bare ikke versene i rækkefølge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.